Ina je u četvrtak potvrdila da je njena plinska platforma Ivana D pronađena na morskom dnu, da je došlo do puknuća na mjestima spajanja platforme s utemeljenim pilotima, dok cijevi koje vode iz bušotine do površinskog dijela platforme nisu pukle već su se savinule i nalaze se na dnu.
“Poboljšanje vremenskih uvjeta danas je omogućilo obilazak lokacije eksploatacijskog odobalnog objekta Ivane D brodom te angažman podvodne robotske ronilice. Potvrđeno je da se objekt u cijelosti nalazi na morskome dnu”, navodi se u priopćenju koje je poslijepodne objavila Ina.
Iz Ine u priopćenju uz ostalo ističu da se održavanje može isključiti kao uzrok puknuća platforme, da će se točni razlozi utvrditi istragom koja se nastavlja, kao i da će kompanija tek kada se prikupe svi relevantni podaci donijeti odluku o nastavku proizvodnje ili trajnom zatvaranju bušotine na toj lokaciji, dok će istovremeno pripremiti plan sanacije na lokaciji Ivane D.
U subotu, 5. prosinca je, zbog jakog vjetra i velikih valova na sjevernom Jadranu, izgubljena procesna komunikacija i navigacijski sustav, a potom i vizualni kontakt s nenastanjenim eksploatacijskim odobalnim objektom Ivanom D.
Kako se protekli dana zbog vremenskih uvjeta nije moglo krenuti u potragu za platformom, danas su Inini stručnjaci zajedno s predstavnicima nadležnih tijela – energetskim inspektorom za naftno rudarstvo Državnog inspektorata, inspektorom sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te predstavnikom Koordinacije za sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika, obavili pregled morske površine i morskog dna na lokaciji Ivane D.
“Pregledom i nadzorom na lokaciji utvrđeno je da je došlo do oštećenja, odnosno puknuća na mjestima spajanja platforme s utemeljenim pilotima, dok cijevi koje vode iz bušotine do površinskog dijela platforme nisu pukle već su se savinule i nalaze se na dnu zajedno s površinskim dijelom platforme”, navode iz Ine.
Ističu pritom da “nije uočeno nikakvo propuštanje, što potvrđuje da su svi sigurnosni sustavi odradili svoju funkciju”.
Iz Ine naglašavaju da se održavanje platforme “može isključiti kao uzrok ovog događaja” te da će se “daljnjom istragom utvrditi točni razlozi puknuća”.
Pritom navode da je platforma bila redovno održavana te pod inspekcijskim nadzorom.
U listopadu ove godine obavljen je posljednji koordinirani inspekcijski nadzor odobalnog eksploatacijskog objekta Ivana D te je objekt radio uz valjanu Svjedodžbu o sigurnosti za rad. Pregled podvodnog dijela Ivane D napravljen je 2018. godine, uz prisutnost inspektora Hrvatskog registra brodova. Također, objekt je od strane Inine posade zadnji put pregledan 1. prosinca 2020., o čemu postoji zapis u dnevnom izvještaju, iznose iz Ine u priopćenju.
Kako nadalje navode, Ivana D razlikuje se od ostalih Ininih eksploatacijskih odobalnih objekata u sjevernom Jadranu načinom na koji je temeljena, to jest pričvršćena na morsko dno.
“Istraga o događaju se nastavlja, a tek po prikupljanju svih relevantnih podataka moći će se donijeti odluka o nastavku proizvodnje ili trajnom zatvaranju bušotine na lokaciji. Istovremeno će Ina pripremiti i plan sanacije na lokaciji Ivane D”, navodi se u priopćenju.
Iz Ine podsjećaju da, kao što su ranije naveli, sam događaj nije imao utjecaja na okoliš.
Nije zamijećeno propuštanje plina, a plinovod koji je otpremao plin s bušotina je u dobrom stanju, stabilan i pod tlakom, ističu iz Ine, uz podsjećanje da se na Ivani D automatski aktivirao sustav za isključivanje u nuždi (eng. ESD – Emergency Shut Down) te su zatvaranjem dubinskih sigurnosnih ventila plinske bušotine dovedene u sigurno stanje.
Iz Ine također napominju da sigurnost opskrbe nije ugrožena te da se proizvodnja na svim ostalim odobalnim eksploatacijskim objektima odvija po planu.
Inina nenastanjena platforma Ivana D nalazila se oko 50 kilometara sjeverozapadno od Pule. Ivana D puštena je u rad 2001. godine, težina joj je oko 300 tona, a ide 43 metra ispod mora i 20-ak metara iznad površine.
Komentari