INA i MOL ipak dobili odobrenje za preuzimanje OMV-a Slovenija – a pogledajte koliki su bonus radi te akvizicije dobili bivši članovi Uprave

Autor:

31.03.2014., Budimpesta, Madjarska - Upravna zgrada MOL Grupe."nPhoto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Iz MOL Grupe danas javljaju da se zaključenje transakcije s OMV-om Slovenija očekuje do 30. lipnja 2023. Iz MOL Grupe poručuju kako će se istodobno provoditi sporazum između MOL-a i Ine, kao članice MOL Grupe, prema kojem će INA povećati svoj udio u OMV-u Slovenija sa sadašnjih 7,75 posto na 33 posto.

Nacional je, podsjetimo više puta pisao o spornom načinu na koji je Ina zapravo sufinancirala MOL-ovo preuimanje OMV-a.

Uprava Ine je, naime, 2021. izglasala odluku o prepuštanju prava prvokupa dionica OMV-a Slovenija mađarskom MOL-u, a potom su izglasali da Ina u de facto mađarskom preuzimanju OMV-a Slovenija iskešira vlastitih 100 milijuna eura, čime je Ina zapravo s jednom trećinom iznosa sufinancirala MOL-ovo kompletno preuzimanje OMV-a Slovenija. Ina je time sudjelovala u operaciji kojom je MOL stekao 120 OMV-ovih benzinskih postaja u Sloveniji koje bi trebale poslovati pod brendom MOL-a. To je izravno kršenje dioničarskog ugovora između Vlade i MOL-a koji pojednostavljeno govoreći, predviđa da u zemljama u okruženju Ina ima prvenstvo u poslovnom širenju.

Gubici i ogromni nagradni bonusi

Nacional je potom otkrio i da su tadašnji hrvatski članovi Uprave Ine, kad su izglasali da Ina MOL-u prepušta prvokup OMV-a Slovenija, dobili 1,06 mil. kuna bonusa na plaće iako je 2020. Ina ostvarila 1,3 milijarde kuna gubitka.

Nacional je ekskluzivno došao u posjed senzacionalnog internog dokumenta Ine koji je razotkrio kako su hrvatski članovi Uprave Ine Niko Dalić, Barbara Dorić i Darko Markotić 2021. primili ogromne nagradne bonuse, svaki od njih u iznosu većem od 300 tisuća kuna.

Da je cijela ta transakcija bila strukturirana tako da bude u suglasju s dioničarskim ugovorom Vlade i MOL-a oko Ine, lako je moguće da ne bi bilo ni potrebe za istragom Europske komisije.

Naime, zbog te sumnjive transakcije u kojoj je MOL zapravo iskoristio činjenicu da je Ina s oko 7 posto dionica bila manjinski suvlasnik OMV-a Slovenija te je time imala pravo prvokupa 120 OMV-ovih postaja, Europska komisija otvorila je službenu istragu protiv MOL-a. Europska komisija, naime, istraživala je kako je provedena transakcija jer su sumnjali da je ona bila suprotna odredbama EU-a o spajanju i tržišnom natjecanju budući da bi mogla smanjiti konkurentnost na tržištu maloprodaje motornih goriva u Sloveniji.

Iz Ine, kojom upravlja MOL temeljem upravljačkih prava koje im je prema pravomoćnoj presudi u zamjenu za mito predao bivši premijer Ivo Sanader, pohvalili su se kako im je Europska komisija sada ipak odobrila preuzimanje.

Odobrenje Europske komisije

MOL Grupa, čija je INA članica, dobila je odobrenje Europske komisije čime su ispunjeni svi uvjeti za preuzimanje 92,25 posto udjela u OMV-u Slovenija. Odobrenje dolazi nakon provedene dubinske analize potencijalnog preuzimanja maloprodajne mreže OMW Slovenije od strane MOL Grupe.

Kao preduvjet za pozitivnu odluku Europske komisije o preuzimanju OMV-a, MOL Grupa je u ožujku 2023. sklopila ugovor o prodaji 39 benzinskih postaja Shellu iz svoje buduće kombinirane maloprodajne mreže u Sloveniji. Na razini MOL Grupe izraženo je uvjerenje da će tržišno natjecanje u Sloveniji dodatno ojačati ovom transakcijom i završetkom popravnih mjera za zaštitu tržišnog natjecanja jer će pojava jakog drugog igrača izvršiti pritisak na dominantnog pružatelja usluga te će rezultirati boljim cijenama i kvalitetom za sve kupce u Sloveniji.

Drugi najveći igrač

Iz MOL Grupe također naglašavaju da će preuzimanje poslovanja OMV-a u Sloveniji omogućiti Ini i MOL-u iskorištavanje cjelokupnih proizvodnih, logističkih i rafinerijskih kapaciteta u široj srednjoeuropskoj regiji u većoj mjeri nego danas.

Kažu da će MOL Grupa u partnerstvu s Inom postati drugi najveći igrač na slovenskom tržištu.

EKSKLUZIVNO: Kad su izglasali da Ina MOL-u prepušta prvokup OMV-a Slovenija, hrvatski članovi Uprave dobili 1,06 mil. kuna bonusa na plaće iako je 2020. Ina ostvarila 1,3 milijarde kuna gubitka

OZNAKE: INA, MOL, omv slovenija

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.