IDS I HSU VLADI “Dajte šansu Uljaniku”

Autor:

Zagreb: Na konferenciji u Saboru govorili o opstojnosti brodogradnje 20.03.2019., Zagreb - U Saboru je odrzana konferencija za medije na kojoj su Tulio Demetlika i SIlvano Hrelja govorili o opstojnosti hrvatske brodogradnje. 
Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Saborski zastupnici IDS-a Tulio Demetlika i HSU-a Silvano Hrelja pozvali su u srijedu vladu da Uljaniku pruži šansu kakvu je dala svim drugim brodogradilištima u Hrvatskoj te spasi esenciju hrvatske brodogradnje.

„Za nas u IDS-u nema dileme, Uljanik zaslužuje jednak tretman kao i ostala brodogradilišta koja su bila restrukturirana prije nekoliko godina. Neosporno je da je država uložila 31 milijardu kuna u hrvatsku brodogradnju, međutim, nerado ističe da je Brodosplitu usmjerila 37 posto tog iznosa, 30 posto 3.maju, 15 posto Brodotrogiru, a Uljaniku tek 10 posto od tog iznosa“, kazao je Demetlika na konferenciji za novinare u Hrvatskom saboru.

Istaknuo je i kako je Uljanik jedino brodogradilište koje nije dobilo šansu proći proces restrukturiranja.

„Vjerujem da Uljanik može ponovno stati na noge i biti ono što je oduvijek bio, pokretač razvoja Pule, ali i šire, pod uvjetom da se njime upravlja savjesno i odgovorno. No, predstavnici Vlade ističu da će budućnost Uljanika odrediti politička odluka i to je ono što nas najviše zabrinjava“, upozorio je Demetlika dodavši međutim kako je svaki puta kada je Vlada nešto poduzela oko rješavanja krize u Uljaniku to bilo zakašnjelo, nedovoljno i neadekvatno.

Smatra da je Uljanik je postao sinonim za ignorantnost i nekompetentnost aktualne Vlade. Zabrinjava ga i to što će odluku o njegovoj sudbini donijeti Vlada koja se, kako je rekao, tek ovih dana upoznala sa stanjem poslovanja u Uljaniku, koja je davala jamstva bez ikakvog nadzora i kontrole i koja se više bavila prebacivanjem odgovornosti na lokalnu samoupravu umjesto da vodi računa o svojoj imovini, jer je država najveći pojedinačni suvlasnik Uljanika.

„Vlada je ciljano izazvala štrajk radnika i time prouzročila dodatne gubitke brodogradilištu, cijeli je slučaj vodila totalno netransparentno pa su se radnici o svojim sudbinama trebali upoznati preko medija, a izgovorima poput čekanja analize, rezultata, odluke marginalnih stranaka kupuje vrijeme dok Uljanik stoji i čeka“, kritizirao je Demetlika.

Poručuje i kako je krajnje vrijeme da se Vlada osvijesti i uvidi propuste koje je dosad učinila te da ih uzme u obzir kad bude donosila političku odluku o sudbini Uljanika. Nevjerojatna količina neodgovornosti kako prema Uljaniku, tako i prema cijeloj brodograđevnoj industriji vidi se, kaže, i u tome što jedan ministar kaže da je restrukturiranje najbolja opcija, dok drugi tvrdi suprotno i svatko ima svoju računicu. To mu je, kaže, nepojmljivo.

„Pita li se itko u Vladi zašto bi svjetski igrači trebali svojim kapitalom ući u hrvatsku brodograđevnu industriju u okolnostima kad ni Vlada ne zna što će s njom napraviti“, zapitao je Demetlika, zatraživši od svih aktera da Uljaniku daju šansu umjesto što ga gledaju kao problematično poduzeće.

„Uljanik uz dobar management i dobar plan restrukturiranja može činiti čuda. Dajmo priliku Uljaniku da se vrati proizvodnji, jer je u 162 godine povijesti pokazao da može biti na svjetskom vrhu“, zaključio je Demetlika.

Hrelja: O brodogradnji govore oni koji ne razlikuju gdje je pramac, a gdje krma

Predsjednik HSU-a Silvano Hrelja, koji ima 14 godina radnog staža u Uljaniku rekao je da ne vjeruje da je riječ o tako lošem poduzeću jer to nije istina i da danas o brodogradnji govore oni koji ne razlikuju gdje je pramac, a gdje krma broda.

„S ovih 31 milijardi kuna potpore država je pokrivala gubitke tvrtki u svom vlasništvu i kupovala socijalni mir zadnjih 30 godina i nikada definitivno nije znala što će napraviti s hrvatskom brodogradnjom“, ocijenio je Hrelja. „Sve što je plaćeno hrvatskoj brodogradnji je cijena nesposobnosti države da usustavi jedan važni segment proizvodnje kao što je brodogradnja“, kazao je i dodao kako je napravljena ogromna šteta za ugled hrvatske države i brodogradnje.

„U ovom trenutku prevažno je spasiti esenciju hrvatske brodogradnje. Ne tražimo da se spašavaju administrativna radna mjesta nego proizvodnja. Isporuka ovog jaružala znači dva posto rasta BDP-a RH“, upozorio je Hrelja.

„Ne postoji ni svjetska korporacija ni privatni biznismen koji bi ušao u ovako neraščišćeno stanje. Ovdje mogu ući samo mutikaše i dalje se raditi samo šlamperaj. U Hrvatskoj ima ozbiljnih stručnjaka koji se mogu pobrinuti da se usustavi hrvatska brodogradnja, da naprave reda, da se financije kontroliraju, a države postane većinski vlasnik i da nitko ne priča da je to nemoguće jer u susjednoj Italiji ima uspješan uzor“, poručio je Hrelja.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.