HZZO PROTIV KOHOM-A Državno zdravstveno osiguranje tvrdi da nema problema u radu CEZIH-a

Autor:

CEZIH

Zeljko Lukunic/PIXSELL

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) demantirao je u nedjelju priopćenje Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) kojim su upozorili na potencijalno opasne probleme u radu CEZIH-a, istaknuvši kako je riječ o uznemiravanju javnosti te je KoHOM pozvao na komunikaciju.

“U jučerašnjem priopćenju KoHOM-a, iznesene su neistine kojima se dovodi u zabludu i uznemiruje javnost. Navod kako u Centralnom zdravstvenom informacijskom sustavu (CEZIH) dolazi do zamjene osobnih podataka pacijenata je netočan i ne postoji niti jedna prijava koja bi to potkrijepila“, priopćili su iz HZZO-a.

‘Liječnik je mislio da je došlo do zamjene osobnih podataka jednog pacijenta, ali nije bio u pravu’

Dapače, dodali su, jedan se liječnik nedavno obratio stručnim službama HZZO-a jer je smatrao da je u slučaju njegova pacijenta došlo do zamjene osobnih podataka, no utvrđeno je da se radi o istoj osobi koja je u međuvremenu promijenila prezime, što je u podacima osiguranika ažurirano na temelju OIB sustava.

Liječniku je odmah isto komunicirano, naveli su.

‘Razmjena podataka između ordinacija odvija se putem HZZO portala koji nije dio CEZIH-a’

“Ističemo kako KoHOM prije slanja priopćenja medijima nije službeno kontaktirao HZZO, pa ih i ovim putem pozivamo da bilo kakve nedoumice i poteškoće izravno komuniciraju s nama, za što im uvijek stojimo na raspolaganju”, poručili su iz HZZO-a.

Također su skrenuli pozornost na to da izabrani liječnici primarne zdravstvene zaštite imaju pristup podacima o pacijentimau svojim aplikacijama za pojedinu djelatnost.

Svi pružatelji zdravstvene zaštite uključeni u proces liječenja i osiguravanja zdravstvene skrbi o pacijentu upisuju podatke o zdravstvenim postupcima u medicinskoj dokumentaciji te su odgovorni za njegovu potpunost i vjerodostojnost.

Razmjena elektroničkih zdravstvenih zapisa između ordinacija odvija se putem HZZO portala koji nije dio sustava CEZIH. Napominjemo kako HZZO portal služi za razmjenu datoteka između ordinacija i HZZO-a, a gdje se među ostalim može provjeriti i datoteka o neprijepornim pacijentima”, naveli su iz HZZO-a.

‘Liječnici sami odabiru tvrtke za održavanje svojih IT sustava’

Pritom su pojasnili kako ugovorni partneri u primarnoj zdravstvenoj zaštiti sami odabiru tvrtke za održavanje svojih IT sustava, koje nisu ugovorni partneri HZZO-a, niti imaju veze s CEZIH-om, pa ponekad može doći do problema u radu za koje HZZO nije nadležan.

OPET PAO CEZIH ‘Liječnicima se u kartonu jednog pacijenta otvaraju nalazi drugog’

“Svaki konkretan problem koji se tiče osobnih podataka pacijenta, a koji je prijavljen HZZO-ovoj službi za korisničku podršku, bilo od strane naših ugovornih partnera, bilo od strane pacijenta, odmah se analizira te korigira ako je to potrebno ili se daje pojašnjenje o stanju podataka ako je riječ o podacima preuzetim iz suradnih ustanova, vlasnika podataka – MUP, Matični uredi Ministarstva uprave, Porezna uprava”, poručili su.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.