Hrvatski zavod za javno zdravstvo dao je detaljne preporuke koje ugostitelji i posjetitelji u zatvorenim dijelovima kafića trebaju poštovati.
Ovo su upute za rad zatvorenih dijelova kafića.
Ograničenje ukupnog broja posjetitelja
Broj posjetitelja je ograničen tako da za svakog gosta bude omogućeno četiri m2 prostora. Obavijest o maksimalnom broju posjetitelja unutar zatvorenog dijela prostora mora biti jasno istaknuta na ulazu u objekt. Također, na ulazu treba biti jasno istaknuta obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metara.
Zaštita zdravlja posjetitelja i osoblja
Odnosi se na zaposlenike i posjetitelje. Svima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će periodički dezinficirati ruke svakako prije usluživanja gostiju. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim karticama. Nakon odlaska svake skupine gostiju potrebno je prebrisati dezinficijensom stol, odnosno ukloniti stolnjake.
Zabranjuje se usluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice za sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju. Moguće je usluživanje isključivo gostiju za stolovima sa sjedećim mjestima. Stajaća mjesta u zatvorenim dijelovima ugostiteljskih objekata nisu dopuštena.
Dnevno mjerenje tjelesne temperature zaposlenika
Osoblje treba u jutarnjim satima, a prije dolaska na posao izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba se javiti nadređenom i ne dolaziti na posao dok se telefonski ne javi liječniku obiteljske medicine.
Maske za lice
Obvezuje se nošenje maski za lice za zaposlenike. U zatvorenim prostorima obvezuje se nošenje maski za lice za goste pri dolasku i odlasku iz prostora te pri odlasku na toalet tj. sve dok ne sjede za svojim stolovima. Osim medicinskih maski mogu se koristiti i platnene maske za lice koje se peru na minimalno 60°C i ponovno koriste. Maske je potrebno redovito mijenjati, po potrebi
tijekom jedne radne smjene.
Čišćenje i dezinfekcija prostora
Na ulazu u objekt treba posjetiteljima biti osiguran dispenzer s dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku. Kvake i rukohvate na vratima, površine rukohvata i rubove vrata na hladnjacima kao i ostale površine za koje se uoči da ih kupci često dodiruju trebaju se kontinuirano prebrisavati dezinficijensom na bazi alkohola ili nekim drugim sredstvom s deklariranim virucidnim djelovanjem prema uputama proizvođača.
Prozračivanje
Redovito prozračivati sve prostore. Prozori se trebaju držati otvorenima dok su vremenski uvjeti za to povoljni, a u hladnijem periodu godine i na dane s lošijim vremenskim uvjetima prostor će se prozračivati svakih 15 minuta otvaranjem prozora.
Klimatizacijski uređaji, uređaji za grijanje i ventilaciju
Općenita preporuka za unutarnje prostore je prozračivanje otvaranjem prozora, a manje korištenjem ventilacijskih sustava. Pri korištenju ventilacijskih sustava posebnu pozornost posvetiti praćenju stanja filtara i održavanju pravilnog stanja brzina zamjene zraka u zatvorenom prostoru. Treba provjeravati pravilno funkcioniranje opreme za ventilaciju i izmjenu zraka. Preporučuje se ventilacija povećanim postotkom vanjskog zraka koji cirkulira u sustav te način rada bez recirkulacije kako bi se poticale promjene zraka koje smanjuju koncentraciju potencijalno zaraznih čestica.
Komentari