U srijedu je potpisan dodatak ugovoru o proizvodnji sedam dizel-električnih motornih vlakova između Končara – električnih vozila i Hrvatskih željeznica – Putničkog prometa (HŽPP), čime se nastavlja proizvodnja tih vlakova, priopćio je HŽPP-a.
Proizvodnja sedam novih vlakova bit će financirana zajmom EUROFIMA-e u iznosu od 31 milijun eura.
Nakon što je HŽPP osigurao financijska sredstva, nastavlja se proizvodnja dizel-električnih motornih vlakova koji će voziti u regionalnom prijevozu.
Prvi od sedam vlakova trebao bi biti isporučen za 24 mjeseca, nakon čega se očekuje isporuka jednog vlaka mjesečno.
Nastavak proizvodnje novih dizel-električnih vlakova nužan je zbog podizanja kvalitete usluge na neelektrificiranim prugama.
Novi dizel-električni motorni vlakovi bit će trodijelne niskopodne garniture maksimalne brzine 120 km/h, opremljeni rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostorom za bicikle. Vlakovi će imati kapacitet od 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta i bit će opremljeni suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom. Zaustavljanja u kolodvorima i stajalištima najavljivat će se na displejima i putem razglasa, a za putnike će biti osiguran besplatni pristup internetu (WiFi).
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić izjavio je da je modernizacija željezničkog sustava u fokusu ministarstva i vlade te da će se u sljedećih deset godina uložiti značajna sredstva u obnovu voznog parka i željezničke infrastrukture.
“Cilj je povećati broj putnika koji se svakodnevno voze vlakom, odnosno osigurati kvalitetnu i mobilnost građana koji koriste javni prijevoz. U tijeku je i izrada strateških dokumenata koji će definirati sve elemente razvoja željezničkog sustava za narednih desetak godina, te podići standarde kakve zaslužuje Hrvatska kao punopravna članica EU”, istaknuo je Gospočić.
Predsjednik Uprave Končar – Elektroindustrije Gordan Kolak ocijenio je kako je dodatak ugovoru ponovni iskaz povjerenja prema Končaru, ali i dokaz da je suradnja domaće industrije i hrvatskih željezničkih poduzeća na iznimno visokoj razini.
Predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić rekao da je trenutno u prometu šest novih dizel-električnih vlakova.
“Zato mi je zadovoljstvo da smo danas ugovorili isporuku još sedam takvih vlakova kojima ćemo zaista podići kvalitetu usluge na neelektrificiranim prugama. Tim vlakovima osigurat ćemo niže operativne troškove i doprinijeti smanjenju onečišćenja okoliša. S obzirom da je 63 posto pruga u Hrvatskoj neelektrificirano, u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2021. – 2027. planirana je i dodatna nabava vlakova za te pruge. U tijeku je izrada studije koja će uz vlakove obuhvatiti i modernizaciju radionica za održavanje vlakova”, tvrdi Ukić.
HŽ Putnički prijevoz trenutačno u prometu ima 40 novih vlakova. U sklopu projekta Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima iz OP Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. u 85 postotnom iznosu sufinancira se nabava 21 elektromotornog vlaka.
Pored toga, u sklopu Nacionalnog programa oporavka i otpornosti 2021. – 2026. HŽPP nabavit će dva prototipa baterijskih vlakova koji će voziti na neelektrificiranim prugama i šest stabilnih energetskih priključaka za punjenje pogonskih baterija. Tijekom ove i sljedeće dvije godine kontinuirano će se proizvoditi novi vlakovi, a do sredine 2025. na prugama će voziti njih 70, zaključuju iz Uprave HŽPP-a.
Komentari