Nacionalni željeznički prijevoznik u teretnom prijevozu HŽ Cargo potpisao je ugovor s tvrtkom Končar električna vozila za veliki popravak i modernizaciju (tiristorizaciju) lokomotiva serije 1141 vrijedan 14,3 milijuna kuna, objavile su dvije kompanije.
Suradnja dvije domaće tvrtke ima za cilj smanjiti troškove eksploatacije i održavanja lokomotiva te povećati pouzdanost i raspoloživost lokomotiva u prometu. Modernizacija će ujedno omogućiti još minimalno 14 godina korištenja lokomotiva, a osim tehničkog unapređenja posebna pažnja bit će posvećena uvjetima rada strojnog osoblja s obzirom na sigurnost i udobnost vožnje, navodi se u priopćenju.
Po podacima iz priopćenja, HŽ Cargo će nakon modernizacije dobiti lokomotive serije 1141 koje su 4-osovinske tiristorske lokomotive, satne snage 4080 kilovata (kW), stalne snage za vuču 3860 kW, uz napon kontaktnog voda od 25 kilovolta (kV); 50 herca (Hz). Uz to, lokomotive će biti opremljene elektro-dinamičkom kočnicom trajne snage do 1.740 kW s kontinuiranom regulacijom struje i koordinacijom sa pneumatskom kočnicom.
Sistem regulacije glavnog elektromotornog pogona omogućit će automatsko održavanje zadane brzine lokomotive i nadzor nad svim sigurnosnim, zaštitnim i mjernim funkcijama lokomotive. U sklopu modernizacije ugradit će se i suvremeni sigurnosni i signalni sustavi lokomotive, odnosno novi autostop uređaj, sustav budnosti, sustav registracije događaja i RDU uređaj.
“Unapređenje voznog parka HŽ Carga jedan od strateških ciljeva tvrtke kako bi se povećala profitabilnost, kao i trend rasta ukupnih prihoda zabilježen u 2021, a nastavljen i u 2022. godini. Uz snažan rast produktivnosti, HŽ Cargo je povećao i prihod od prijevoza po radniku za 21 posto, a došlo je do značajnog rasta prevezenih tona, gotovo 14 posto”, ističu iz te tvrtke.
Direktor HŽ Carga Dragan Marčinko je naglasio kako je tvrtka odlučila investirati u modernizaciju lokomotiva, unatoč izazovnim vremenima koja su velikim dijelom rezultat geopolitičke situacije u svijetu, ali i njihovih strukturalnih izazova.
“To će dugoročno utjecati na ostvarivanje željenih rezultata. Kroz ulaganja u vozni park, ali i infrastrukturu te naše zaposlenike planiramo zadržati pozitivan trend koji ostvarujemo već neko vrijeme”, istaknuo je Marčinko.
Popravak i modernizacija prve lokomotive trebali bi biti finalizirani 12 mjeseci od stupanja ugovora na snagu, dok bi druga lokomotiva trebala biti završena dva mjeseca nakon toga.
Nakon popravka prve dvije lokomotive, HŽ Cargu će preostati veliki popravak još 15 lokomotiva, a cijeli proces unaprjeđenja voznog parka željeznica ključan je segment za napredak hrvatskog gospodarstva, zaključuje se u priopćenju.
Komentari