Hibrid u ovom slučaju znači da je vanjski prsten naplatka izrađen od karbona, dok je jezgra naplatka izrađena od kovanog metala. Čvršće su i postojanije, a masa se smanjuje za 40 do 50 posto
Hyundai je predstavio prototip karbonskog hibridnog naplatka u suradnji s britanskim proizvođačem naplataka Dymagom i specijaliziranom korejskom tvrtkom za proizvodnju kompozitnih materijala ojačanih ugljičnim vlaknima Hankuk. Kotač visoke tehnologije trebao bi se u budućnosti koristiti u N varijantama izvedbe.
Karbonski hibridni naplatak – izložen na Goodwood Festivalu brzine 2023. u Engleskoj – označava prvi potez u suradnji između Hyundaija i britanskog proizvođača dijelova Dymaga i južnokorejske specijalizirane tvrtke za materijale Hankuk Carbon. Hibrid u ovom slučaju znači da je vanjski prsten naplatka izrađen od karbona, dok je jezgra naplatka izrađena od kovanog metala. Kao i uvijek s ugljikom (polimerni kompozit ojačan ugljičnim vlaknima), prednost je ušteda težine: Dymag govori o nevjerojatnih 40 do 50 posto u usporedbi s konvencionalnim aluminijskim kotačima.
Utjecaj smanjenja mase naplataka je trostruk. Prvo, smanjuju se neogibljene mase, čime se poboljšava dinamička stabilnost. Drugo, smanjuju se mase u rotaciji, što poboljša odziv na gas i poboljšava kočenje i treće, smanjuje ukupnu masu, što doprinosi performansama i smanjuje potrošnju goriva. Unatoč smanjenju težine, prsten naplatka trebao bi biti čvršći i stabilniji od onih izrađenih od aluminija, navodi proizvođač, a to je povoljno za upravljivost i stabilnost.
Prva će ugradnja biti u korejskik Top Gun modelima N Performance te električnom Hyundai Ioniq 5 N. To ćr biti pitokaz i za druge proizvođače…
Komentari