Vijenci i kaktusi
Samo malo smo odahnuli od Ćosića koji si je ubrzo našao novog talijanskog heroja, zove se Bonucci. Čim je taj s leđa prvi put opalio nogama po Suarezu, g. Ćosić je to s puno razumijevanja opisao riječima koje su nam se usjekle u pamćenje: “ide čvrsto Bonucci na Suareza.” U idućim sličnim prilikama oglasio bi se tvrdnjom u kojoj je bila i nijansa prijekora: “Suarez opet ostaje na zemlji.”
OTVORENO
Petak, HRT 1, 22.48
Ovaj put bili smo pošteđeni uobičajenih gnjavatorskih rasprava o tome što se zapravo dogodilo kad se dogodilo itd. itd. I voditelja i pričatelje u studiju i izvan njega, i nas u publici, prosvijetlila je tema: Papa sutra u Sarajevu. Zagrebački imam Mirza Mešić osjetio se pozvan da katolicima u Bosni i Hercegovini podijeli nekoliko političkih savjeta. Najzanimljiviji i najiskreniji u brizi za tamošnje katolike bio je novinar Darko Pavičić koji je upozorio da u Zagrebu, na promociju knjige banjalučkog biskupa Franje Komarice, nije došao nitko s Kaptola. Promocija je održana nedavno i u neposrednoj blizini Bozanićeva ureda na Kaptolu.
PAPA U NADBISKUPSKOM CENTRU ZA PASTORAL MLADIH
Subota, HRT 4, 16.10
Čak ni loš prevoditelj s talijanskog nije uspio nimalo načeti oduševljenje koje je Papu pratilo svuda po Sarajevu. Najvažnije je bilo da je Papa tu. Po reakcijama na njegovu izgovorenu riječ vidjelo se da u publici ima dosta onih koji razumiju talijanski – što je nevažno. Ljudi toliko vole i ovog Papu da je mogao pričati bilo što.
LIGA PRVAKA: JUVENTUS – BARCELONA
Subota, HRT 2, 20.38
Krajnje nesolidan, neosjetljiv i pun sebe reporter Drago Ćosić hvalio je talijanskog igrača koji je nasrtao na Katalonce i kvario utakmicu. Taj grubi koji se zove Vidal izazivao je oduševljenje kod g. Ćosića koji ga je zvao ratnik, kralj Artur i na kraju “28-godišnji sjajni Čileanac “. Kad je sjajni Čileanac bio zamijenjen, jer mu je prijetilo isključenje, samo malo smo odahnuli od Ćosića koji si je ubrzo našao novog talijanskog heroja, zove se Bonucci. Čim je taj s leđa prvi put opalio nogama po Suarezu, g. Ćosić je to s puno razumijevanja opisao riječima koje su nam se usjekle u pamćenje: “ide čvrsto Bonucci na Suareza.” U idućim sličnim prilikama državni činovnik Ćosić oglasio bi se tvrdnjom u kojoj je bila i nijansa prijekora: “Suarez opet ostaje na zemlji.” Potpuna blamaža bilo je Ćosićevo inzistiranje na nepostojećem 11-ercu. U nastavku emisije naš sudac Mateo Beusan dokazao je i pokazao da je sudac bio u pravu kad nije dosudio taj 11-erac za Ćosiću omiljeni “Juventus”. Jedino vrijedno u njegovu prijenosu bila je informacija da utakmicu komentira bivša talijanska velika nogometna zvijezda Alessandro del Piero. Jednom nam je tako iz Wimbledona siroti Mićo Dušanovića otkrio da meč komentira veliki John McEnroe. Ćosić i Dušanović ni dan današnji ne znaju koliko su bili zlobni prema hrvatskim gledateljima koji su u tom trenutku morali slušati gg. Ćosića i Dušanovića.
VIJESTI IZ KULTURE
Nedjelja, HRT 4, 22.00
Vidjeli smo četiri vijesti i uz njih čuli ogromne količine teksta. Malo više tišine, hoćemo reći malo više abecede TV novinarstva, tj. povjerenja u sliku, ili bar njenu vezu s riječima, ne bi škodilo ovoj emisiji pretrpanoj riječima i podacima, npr. o “Bajaderi”, Thomasu Mannu, pokojnom Milanu Milišiću i nekakvoj izložbi na kojoj smo prepoznali jedino slikara Franju Klopotana, a i to samo zato što je tako bio potpisan onaj stariji gospodin koji je izjavio da će mu prije smrti biti čast da izlaže s Picassom. Za “Bajaderu” smo shvatili da je baletna premijera zagrebačkog HNK, veza između Th. Manna i nekakve priredbe njemu u čast ostala je nerazjašnjena, ali zato smo od prve pogodili, jer nam je tako rečeno, da je poemu Milana Milišića “Kad je Bog stvarao Dubrovnik” na scenu postavio redatelj Matko Sršen.
Sve u svemu, uredničke i novinarske sile ove emisije mogle bi odmah prijeći u sportski program HRT-a. Jedino tamo se vidi jedno, govori drugo a ne misli se ništa.
NEDJELJOM U DVA
Nedjelja, HRT 4, 23.10
Umjesto prije premijere prvog filma redateljice Ivone Juke “Ti mene nosiš“, ili koji dan poslije, evo nam redateljice koja dva tjedna nakon premijere nastupa u emisiji koja bi mogla pomoći gledanosti njenog filma. Voditelj A. Stanković ni ovaj put nije propustio održati mali nadobudni i nepotrebni uvodni govor, pa tek onda postaviti pitanje, no poslije se malo primirio, slušao gošću i tu i tamo nešto prozborio, tek toliko da pokaže da sluša. Imalo se što čuti.
“Ti mene nosiš” je prvi cjelovečernji igrani film Ivone Juke koja je plesala klasični balet, nakon četiri godine glume prešla na režiju i bila najbolji student, napravila najbolje kratke i dokumentarne filmove – ukratko: ta osoba je po svom fizičkom izgledu i po rijetkoj darovitosti zvijezda, za čije bi se izjave novinari trebali otimati, a kritičari se natjecati u uporabi ukrasnih pridjeva za taj njen prvi film koji sad igra u Branimirovoj i preko Save u zagrebačkom Avenue Mallu. Savjet: gledati.
Komentari