Huseyin Bahadir Bedir na čelnom je mjestu zagrebačke zračne luke četiri godine, a nedavno je dobio priznanje Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika (HUM) CROMA za najboljeg stranog menadžera u Hrvatskoj
„Bude li sve po planu, ove ćemo godine prvi put u povijesti premašiti broj od četiri milijuna putnika“, kaže Huseyin Bahadir Bedir, predsjednik Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ) koji je nedavno dobio i priznanje Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika (HUM) CROMA za najboljeg stranog menadžera u Hrvatskoj.
Huseyin Bahadir Bedir na čelnom je mjestu zagrebačke zračne luke četiri godine te ju je uspješno vodio kroz pandemiju tijekom koje je zračni promet praktički bio zaustavljen. No MZLZ je prošle godine zabilježio rekordan broj putnika, a očekuje se da će taj rekord biti oboren već ove godine što pokazuje veliki napredak najveće hrvatske zračne luke.
‘Pegasus ima dva leta tjedno do Istanbula, Croatia Airlines otvara linije za Berlin, Stockholm i Tiranu, a Ryanair pet novih linija’
B&B: Nedavno ste dobili nagradu CROMA-e za najboljeg stranog menadžera u Hrvatskoj. Kada započinje vaš poslovni put u Hrvatskoj i što vam znači ta nagrada?
U Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb već sam osam godina. Prve dvije godine bio sam na poziciji direktora tvrtke MZLZ Zemaljske usluge. Bilo je to izazovno razdoblje jer smo prelazili na novi putnički terminal, novu opremu i nove operativne procedure. Nakon toga preuzeo sam odgovornost za operacije te bio član Uprave, a sad sam više od četiri godine predsjednik Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb. Nagrada udruženja CROMA za najboljeg stranog menadžera u Republici Hrvatskoj puno mi znači jer je priznanje za moj trud i predanost. Velika mi je čast što sam nagrađen u toj kategoriji i to me dodatno motivira da i dalje napredujem i budem još bolji.
B&B: Ujedno, to je i priznanje za cijelu Međunarodnu zračnu luku Zagreb, jeste li zadovoljni napretkom u poslovanju u posljednje vrijeme?
Svakako, ova nagrada ima veliki značaj i određeno je priznanje i za kompaniju. Ovakva priznanja su dokaz naše izvrsnosti i otpornosti u zahtjevnim vremenima i doprinose ugledu i vjerodostojnosti kompanije. Nagrada za stranog menadžera ističe individualno postignuće, ali i organizacijski uspjeh te dokazuje poziciju zagrebačke zračne luke kao važnog igrača u zrakoplovnoj industriji regije, a sve to je rezultat zajedničkih napora cijelog tima Zračne luke.
B&B: Zračni promet je zasigurno bio jedan od najpogođenijih sektora u koronakrizi, koliko je to bilo teško razdoblje i kako ste se uspjeli oporaviti u relativno kratkom roku?
Gledajući proteklih pet godina, kao čelni čovjek najveće zračne luke u Republici Hrvatskoj, mogu reći da vođenje sustava u vrijeme onakvih izazova koji su doista bez presedana, nije bio mali podvig. Svladavanje globalnih turbulencija uzrokovanih pandemijom covida-19, koja je značajno negativno utjecala na zrakoplovnu industriju, zahtijevalo je brzo donošenje strateških odluka. Rat u Ukrajini otvorio je neke nove izazove. Tijekom tog razdoblja – koje je, ponavljam, bez presedana u povijesti zrakoplovstva – cijeli tim zagrebačke zračne luke pokazao je izuzetnu otpornost i prilagodljivost tim novim okolnostima. Sposobnost brze prilagodbe operacija, provedbe potrebnih sigurnosnih mjera i učinkovite suradnje s dionicima industrije pokazala se ključnom. Stoga i ovim putem želim izraziti svoju iskrenu zahvalnost svakom članu tima, svim zaposlenicima – njihova odgovornost, stručnost i predanost u tom razdoblju odigrali su ključnu ulogu u održavanju operacija te sigurnosti putnika i osoblja. Uspostava snažnog partnerstva s vladinim agencijama, zračnim prijevoznicima i drugim dionicima u zrakoplovstvu bili su ključni za koordinirani odgovor na situaciju i naknadni proces oporavka. Želim istaknuti da iznimno cijenim zajedničke napore i kolektivnu predanost svih uključenih dionika u prevladavanju ovih izazovnih vremena.
B&B: Trend je u Europi da niskobudžetne tvrtke uglavnom koriste manje zračne luke gdje nema toliko prometa, no Zagreb spaja oboje, koliko je teško održati takav način poslovanja?
Rast niskotarifnih prijevoznika značajno je utjecao na svjetsku zrakoplovnu industriju. Poslovni model niskotarifnih prijevoznika temelji se na liberalizaciji i učinkovitosti troškova umjesto na lojalnosti. Naša tvrtka, kao dio najveće svjetske grupe operatera zračnih luka, posjeduje stručnost i uvide ključne za upravljanje dinamikom segmenta niskotarifnih prijevoznika. Prepoznajemo inherentne rizike i potpuno smo predani njihovom učinkovitom upravljanju. Međunarodna zračna luka Zagreb uspješno usklađuje ravnotežu između niskotarifnih zrakoplovnih prijevoznika i tradicionalnih prijevoznika, što pokazuje našu profesionalnu sposobnost i prilagodljivost zahtjevima tržišta.
‘Međunarodna zračna luka Zagreb uspješno usklađuje ravnotežu između niskotarifnih i tradicionalnih prijevoznika’
B&B: Možete li reći nešto više o prometu u Zračnoj luci Zagreb, koliko je putnika bilo u 2023. godini i koliki rast očekujete ove godine te koje su novosti za nadolazeći ljetni red vožnje?
Pozitivno smo započeli 2024. godinu, obilježavajući dolazak našeg novog partnera, zrakoplovnog prijevoznika Pegasusa iz Istanbula, u siječnju. Trenutačno Pegasus ima dva leta tjedno do i od zračne luke Sabiha Gökçen u Istanbulu (SAW), s mogućim planovima za povećanje frekvencija letova do odobrenja nadležnih tijela.
Croatia Airlines ove će ljetne sezone otvoriti tri nove linije iz Zagreba za Berlin, Stockholm i Tiranu. Ryanair proširuje svoju mrežu s dodatnih pet destinacija. Naš novi dugolinijski partner T’way Air započet će izravne letove između Seoula i Zagreba od svibnja, tri leta tjedno sve do kraja listopada. Osim tih novih usluga, očekujemo povećanje broja letova za Toronto i Dubai kao i povećane frekvencije letova drugih zračnih prijevoznika koji već lete u Zagrebu, što će pridonijeti ukupnom rastu i povezanosti zračne luke. Prošle godine zabilježili smo rekordan broj putnika i rekordan broj odredišta u redovnom redu letenja iz Zagreba. Za 2024. predviđamo rast broja putnika i destinacija, a ako sve bude prema planu, očekujemo da ćemo prvi put u povijesti zračne luke u Zagrebu premašiti četiri milijuna putnika.
B&B: Kakvi su vam generalni planovi razvoja Zračne luke Zagreb, kako vidite poziciju ZAG-a u sljedećih pet godina?
Svakako ćemo nastaviti slijediti svoju dosadašnju viziju stvaranja održive, ekološki prihvatljive i društveno odgovorne zračne luke s fokusom na zadovoljstvo korisnika i izvrsnost usluge te takvim nastojanjima ispuniti očekivanja svih svojih putnika.
Komentari