Protiv Branka Buljana, jednog od vlasnika Trajektne luke Split, Hrvatska udruga radničkih sindikata (HURS) podnijela je kaznenu prijavu zbog sumnje u zlouporabu povjerenja u gospodarskom poslovanju, izvijestio je u petak u Splitu predsjednik tog sindikata Ozren Matijašević te na konferenciji za novinare najavio za 1. svibnja prosvjed u luci jer im je na sudu, na kojem se vodi radni spor zbog nezakonitog otkaza njihovom povjereniku, rečeno da će rasprava započeti tek na jesen.
Matijašević tvrdi kako su prijavu podnijeli radi zaštite prava članova sindikata koji djeluje u Trajektnoj luci Split i stoga što je Buljan ugrozio poslovanje poduzeća, te da su sudu priložili obimnu dokumentaciju. Objasnio je kako je sindikalni povjerenik Marijan Babić ostao bez posla prije dva mjeseca zato što je na sastanku članova sindikata iznosio informacije o stanju unutar tvrtke iako su te informacije ranije objavljivanje u medijima, a nalaze se i na stranicama Fina-e.
“Prvog travnja ove godine Marijan Babić je pred Općinskim sudom, putem pravne službe našeg sindikata, ustao tužbom radi osporavanja nezakonitog otkaza, no zakazivanje prvog ročišta može očekivati tek na jesen što je više od pola godine nakon otkaza. To je nedopustivo jer spora pravda nije nikakva pravda. Jasno je da u Hrvatskoj novac može sve”, zaključio je Matijašević i dodao da ne vidi nikakav opravdan razlog za izostajanje reakcije pravosuđa, inspekcije rada, Vlade RH i resornog ministarstva nego da se s novcem kupuje mir i prikriju tragovi kriminala.
Nastavio je da je iz objavljenih dokumenata razvidno kako je u više navrata Trajektna luka davala milijunske pozajmice uvezanim tvrtkama iako su morali znati da neće biti vraćene. Objasnio je da je u cilju zaštite socijalno-ekonomskih interesa članova sindikata i zaposlenika Trajektne luke, kojima je bez obrazloženja, prije par mjeseci plaća smanjena na minimum, podnio kaznenu prijavu kako bi se ispitali navodi i sankcionirali odgovorni.
“Po logici i prirodi stvari nezakoniti otkaz bi se trebao rješavati u žurnom postupku, a i zakon nalaže da to treba biti u roku od šest mjeseci”, navodi Matijašević.
Kritizirao je i splitski inspektorat kojemu se sindikat, kako je rekao, obraćao početkom godine da bi tek u travnju dobili obavijest kako nisu utvrđene povrede propisa iz njihove nadležnosti zbog čega nisu poduzeli inspekcijske mjere. “To je nevjerojatno jer mi smo samo uputili zahtjev inspekciji za postupanje kad nam nadležni direktor nije po zahtjevu želio uručiti prijedlog pravilnika, a na kojega se pozvao umanjujući radnicima plaće. Inspekcija je utvrdila da je pravilnik 2008. godine bio dan na uvid sindikatima, a nisu našli za shodno da oni taj pravilnik uruče”, dodao je Matijašević.
Iako su zbog otkaza, ali i činjenice da se koncesija ne plaća državi, tražili žuran sastanak sa resornim ministarstvom do danas nije zakazan sastanak. Matijašević je podsjetio da je resorni ministar nedavno bio u Splitu gdje se “prigodničarski fotografirao i nije našao vremena za naći se s ljudima koji su ga željeli obavijestiti o kriminalu”.
Na kraju je najavio obilježavanje 1. svibnja u Splitu prosvjedom u trajektnoj luci.
Tvrtka “Trajektna luka Split d.d.” je nastala pretvorbom poduzeća “Održavanje i izgradnja luka s.p.o.”. Imaju koncesiju za privez i odvez brodova i ostvaruju prema važećoj tarifi sredstva dostatna za pozitivno poslovanje i isplatu plaća. Splitska luka godišnje ima 17.000 uplova i isplova od čega većina otpada na domaći linijski promet, a ostatak na međunarodni i teretni promet. Kroz luku Split godišnje prođe oko 700.000 vozila.
Komentari