Na Ljetnoj pozornici Tuškanac održala se zagrebačka premijera filma ‘Pelikan’, nagrađivanog debitantskog igranog filma redatelja Filipa Herakovića, u kojem se pozabavio vrlo aktualnom temom – krizom identiteta – ali na komičan način
Film je prošle godine prikazan publici na međunarodnom festivalu Tallinn Black Nights, gdje je osvojio posebnu nagradu žirija za režiju, a na beogradskom Festivalu autorskog filma nagrađen je kao Najhrabriji film Balkana. „Pelikan“ je hrvatsku premijeru imao u lipnju u sklopu Mediteranskog filmskog festivala u Splitu te se od tada prikazuje u ljetnim kinima diljem Hrvatske, a ovoga ljeta prikazan je i na Pula Film Festivalu.
Riječ je o jednoj nesvakidašnjoj priči, drami s elementima humora o golmanu s krizom identiteta. Priča prati nogometaša Josipa koji nakon ozljede koljena boravi u toplicama na rehabilitaciji, no pritom doživljava i mnogo dublji proces. Josip se suočava sa svojevrsnom krizom identiteta pokušavajući otkriti tko je on zapravo i ono važnije – tko želi biti. Stoga smo pitali redatelja filma Filipa Herakovića, koji je s Nikolinom Bogdanović napisao scenarij čija radnja po maštovitosti prilično nadilazi filmske scenarije u Hrvatskoj danas, kako je nastala sama ideja za film. „Ideja je došla iz više od jednog smjera, ali korijen vjerojatno ima u osobnom osjećaju da me vlastita koža povremeno naprosto malo žulja, što je vjerojatno osjećaj koji mnogi ljudi ponekad osjete. Nikolina i ja smo se, nakon što sam joj prezentirao svoju ideju za film, ubrzo složili da je to nešto na čemu bismo mogli surađivati.
U tom trenutku moja je ideja bila prilično štura, imao sam samo osnovnu premisu i svega nekoliko kratkih scena iz kojih se možda dao naslutiti stil budućeg filma, sada „Pelikana“ koji gledamo u kinima. Budući da Nikolina i ja imamo prilično usuglašen ukus i filmski vokabular, nije bilo potrebno da si išta predugo objašnjavamo. Vrlo brzo smo iz faze razmjene razasutih ideja počeli s pisanjem scenarija za čiju nam je prvu verziju trebalo nepunih mjesec dana, što je prilično brzo“, rekao je za Nacional Heraković. Pitali smo ga je li cilj bio staviti naglasak na sve češću krizu identiteta u današnjem društvu ili se više posvetiti humorističnom aspektu takve jedne situacije?
„Iako se neke scene mogu protumačiti i kao društveni komentar, mi smo se u filmu više fokusirali na neke osobnije aspekte identiteta. Bilo je izazovno pronaći način da se prikaže unutarnji krajolik jednog čovjeka na filmu s obzirom na to da je film vizualna umjetnost, a naš je problem naoko nevidljiv. U potrazi za time, kroz proces pisanja se iskristaliziralo da će humor biti jedan od načina.“
‘Iako se neke scene mogu protumačiti i kao društveni komentar, mi smo se u filmu više fokusirali na neke osobnije aspekte identiteta’, pojašnjava redatelj Filip Heraković
Filip Heraković rođen je u Puli 1989. godine, a diplomirao je filmsku i televizijsku režiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu te je godinama radio kao pomoćnik režije na brojnim filmskim i televizijskim projektima. Član je Društva hrvatskih filmskih redatelja (DHFR). Glavnu ulogu u filmu tumači Edi Ćelić, a osim njega u filmu igraju: Marko Petrić u ulozi Josipova najboljeg prijatelja, Tena Nemet Brankov u ulozi Josipove djevojke, Ivan Glowatzky u ulozi fizioterapeuta, zatim Lucija Barišić, Stojan Matavulj, Tanja Smoje, Goran Koši, Nina Sabo, Valentina Lončarić, Gordan Marijanović, Biljana Lovre, Ana Marija Veselčić, Antonio Scarpa, Antonio Abrescia.
O izboru Ćelića za glavnu ulogu Heraković je rekao: „Edi je odličan glumac koji mi se činilo da posjeduje neku energiju i začudnost koje su meni na instinktivnoj razini korespondirale s onime kako vidim našeg protagonista Josipa. Kod odabira glumica i glumaca za film načelno se vodim kombinacijom instinkta i nekog pokušaja racionalnog prosuđivanja čije bi karakteristike najbolje odgovarale za pojedini lik. Ponekad mi je važno i vidjeti kako određeni glumac funkcionira s drugim glumačkim partnerom ili partnericom pa smo tako za neke uloge radili i zatvorene audicije kako bi mogao lakše dokučiti tko s kime bolje funkcionira, što je bilo prilično dragocjeno. Jako mi je drago da su u Pelikanu priliku dobili i neki glumci kojima je ovo prvi put na filmu ili koje nemamo priliku tako često vidjeti.“
Produkciju filma „Pelikan“ potpisala je zagrebačka produkcijska kuća Wolfgang&Dolly, u koprodukciji s portugalskom produkcijskom kućom 119 Marvila Studios, dok su partneri u produkciji Umjetnička organizacija Plafon te studio za vizualne efekte Poster iz Hrvatske. Nakon zagrebačke premijere film će se u rujnu moći pogledati u kinima Kinoteka, Tuškanac, Metropolis (MSU) te u kinima Cineplexx i nezavisnim kinima diljem Hrvatske.
Komentari