Hrvatskom potrošaču bitnija cijena od porijekla proizvoda

Autor:

23.11.2006. Zagreb - Njemacki maloprodajni lanac Lidl otvorio je 13 prodajnih mjesta diljem Hrvatske. Zagrepcanima su na Sveticama u pakiranju proizvoda pomagali nogometni reprezentativci Luka Modric, Vedran Corluka i Eduardo da Silva.
Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Sanjin Strukic/PIXSELL

Supermarketi veći od 400 kvadrata morat će prodavati najmanje 55 posto lokalno uzgojenih namirnica, odluka je to koju je ovih dana donio češki parlament, a puno hrvatskih proizvođača, građana i političara rado bi je preslikalo i u našu stvarnost, piše u ponedjeljak Večernji list.

U trenutku kad se i češko tržište, poput hrvatskoga, susreće s velikim uvozom po dampinškim cijenama, odluka Čeha u neku je ruku i razumljiva.

No, zna li se da je Češka, kao i Hrvatska, daleko od samodostatne proizvodnje voća, povrća, mesa…, a potpore su goleme – isticanje dijela češke javnosti da je zakon “pobjeda populizma” ima smisla. S druge strane, Češka nije prva članica EU koja je na taj način bacila rukavicu EK – i na kraju balade, kakva u pravilu završava sudskim epilogom, odustajala od spornih propisa.

Rumunjska je, primjerice, početkom 2017. propisala obvezu o zastupljenosti proizvoda iz kratkih lanaca opskrbe na policama od 51 posto. No, nakon što je EK promptno pokrenuo postupak povrede prava EU tvrdeći da se time krše temeljna načela Ugovora o funkcioniranju EU o slobodi kretanja roba i kapitala, sporne odredbe zakona su povučene.

Stare članice EU takve stvari rade suptilnije, njima ne trebaju zakoni, one imaju dovoljno razvijenu svijest potrošača, jake udruge proizvođača i trgovce koji u jeku sezone domaće robe ne smiju ni pomisliti na hrvatsku, poljsku, rumunjsku…, donosi Večernji list.

OZNAKE: potrošači

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.