Hrvatski ‘kralj čipsa‘ sklopio ugovor s Costcom, drugim najvećim retail lancem na svijetu

Autor:

06.10.2022., Donji Miholjac - Zvonko Popovic, vlasnik tvrtke Kanaan iz Donjeg Miholjca.
 Photo: Davor Javorovic/PIXSELL

Davor Javorovic/PIXSELL

Hrvatski ‘kralj čipsa‘, vlasnik i direktor tvrtke Kanaan, Zvonko Popović, za Lider je potvrdio dobre vijesti – njihove se grickalice od sada nalaze i u Costcu, drugom najvećem retail lancu na svijetu koji ostvaruje prihode od 227 milijardi dolara godišnje.

“Velika nam je čast što smo preko jednog kupca za kojeg radimo robnu marku ušli u njihove trgovine. Trenutno imamo narudžbe za Meksiko, a do kraja godine ćemo ostvariti prodaju i za SAD, Južnu Koreju, Australiju i Novi Zeland. Kako bi uspjeli poslovati s tako zahtjevnim kupcem, potrebno je imati vrhunski proizvod, a to smo ostvarili kroz naše premium proizvode, u ovom slučaju kettle chips”, rekao je Popović.

Objašnjavajući koliko ovaj posao znači jednoj hrvatskoj kompaniji, Popović je dodao da je prilika za hrvatske proizvođače na svjetskom tržištu u prodaji proizvoda najbolje kvalitete, gdje i cijena proizvoda otvara mogućnosti za bolje poslovanje, a time i daljnji razvoj.

“Inflacija i na nas utječe kao i na ostatak gospodarstva, već dvije godine bilježimo snažan rast troškova zbog vanjskih šokova i utjecaja tržišnih kretanja. Poremećeni lanci dobave sirovina, problemi sa cijenama i sigurnošću nabave energije te smanjenje količine i kvalitete nekih osnovnih sirovina zbog loših klimatskih uvjeta su nekih od glavnih izazova s kojima se kontinuirano borimo.”

“Imali smo izazove u nabavi ambalaže, zatim temeljnih sirovina kao što su krumpir i kukuruz kokičar, a sve je zaokruženo kroz probleme s cijenama energije koje su jedan od glavnih faktora trenutnih kretanja cijena na tržištu. Povećani troškovi su se morali preliti u cijenu proizvoda, ali stalnim investicijama u sve vidove poslovanja nalazimo i interne mogućnosti za borbu sa krizom”, komentirao je Popović.

Dodao je da su cijene pojedinih sirovina nekoliko puta veće nego ranije. Najbolji primjer je njihova najvažnija sirovina, krumpir, čija je cijena na početku ove godine i višestruko veća nego u istom periodu lani. Rezultat je to i inflacijskih pritisaka proizvođača krumpira, ali i loših klimatskih uvjeta koji su rezultirali slabim urodom.

“Kako cijena određene sirovine počne blago padati, neka druga strelovito počne rasti, tako da su nam materijalni troškovi stalno viši nego u prijašnjim razdobljima. Tolike troškove nije moguće anulirati unutarnjim rezervama, iako stalno radimo na povećanju tehnološke razine svih dijelova poduzeća, a time i smanjenju troškova, nego ih moramo prebaciti i u cijenu naših proizvoda. Nažalost, cijene su dosta veće nego što su bile u ranijim razdobljima. Nadamo se stabilnijim uvjetima u ovoj godini i zadržavanju cijena”. rekao je Popović.

Prihodi rastu, poslovanje se širi

Kanaan je 2021. godine ostvario prihode u iznosu od 22,65 milijuna eura, a u 2022. godini prihodi su im narasli oko 20 posto u odnosu na godinu ranije, na 27 milijuna eura. Najviše je to zbog rasta cijena i prodaje premium proizvoda sa snažnim rastom izvoza zbog otvaranja novih tržišta.

Više od polovice njihove prodaje čini izvoz s jakom prisutnošću na tržištima Mađarske, Srbije, Bosne i Hercegovine i Slovenije, ali i sa otvaranjem kupaca i u Francuskoj, Litvi i Danskoj. Ukupno su prodali oko osam tisuća tona različitih proizvoda u 2022. godini, a cilj im je i u 2023. godini biti blizu te količine.

“Za ovu godinu cilj nam je daljnja stabilizacija poslovanja i ulaganje u energiju i proizvodnju. Ulažemo u skladišne kapacitete, najviše za temeljne sirovine, u proizvodnju i kapacitete pakiranja i proizvodnju energije kako bismo pratili zahtjeve kupaca, snižavali troškove i osigurali se protiv budućih tržišnih šokova.”

“U budućnosti i dalje gledamo na širenje u proizvode više kategorije, kao što je snack sa dodatkom proteina i čips od povrća te zadržavanje kvalitete na našim temeljnim proizvodima, flipsu s kikirikijem, kokicama i čipsu. Cilj nam je da potvrdimo poziciju jednog od najboljih europskih proizvođača kvalitetnih grickalica”, zaključio je Popović.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.