Sajam Anuga, koji se od 9. do 13. listopada održava u u Kölnu, potvrdio je svoju vodeću ulogu kao središnje mjesto okupljanja prehrambene industrije cijeloga svijeta, ističe HGK, u čijoj suorganizaciji na ovogodišnjem izdanju svoje proizvode izlaže i osam domaćih tvrtki.
Hrvatske boje među iznimno jakom globalnom konkurencijom proizvođača hrane i pića brane Kraš, Dupin, Pekar, Hermes International, Uje, Arabesca, Varžak med i Prodan tartufi, priopćila je u subotu Hrvatska gospodarska komora (HGK).
Potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević istaknuo je kako je ovo praktički prvi sajam svjetskog značaja koji se održava uživo od početka pandemije.
„Veseli nas interes članica za sajmovima unatoč neizvjesnosti koja je vladala oko pandemije, kao i činjenica da je prostor na sajmu rasprodan. Komora svojim članicama sufinancira polovicu troškova i vjerujemo da će uz našu pomoć lakše pronaći prilike za ulazak na nova izvozna tržišta“, naglasio je Kovačević.
Krunoslav Pašiček, voditelj izvoza Kraša za Europu i prekomorske zemlje, ističe kako redovno izlažu na Anugi jer su im upravo sajmovi jedan od važnijih kanala promocije proizvoda na inozemnom tržištu i prilika za jačanje izvoznog potencijala.
„Nastup na proteklim izdanjima donio nam je neke nove suradnje i olakšao daljnje širenje na izvozna tržišta. Osobito nas veseli izravan susret izlagača i svih važnih dionika koji smatramo nezamjenjivim u prehrambenoj industriji. Proizvodi koji se neposredno izlažu na sajmovima pružaju potpuni osjetilni doživljaj, što je posebno važno u našem segmentu”, istaknuo je.
Kraševo sudjelovanje na jednom od najvećih sajmova prehrambene industrije ocijenio je izvrsnom prilikom i za predstavljanje domaćega prehrambenog sektora.
“S kvalitetom proizvoda koje izlažemo na ovom sajmu na najbolji mogući način promoviramo hrvatsko gospodarstvo“, poručio je Pašiček.
“Sajmovi su važni za izvoz”
I Renata Varžak iz tvrtke Varžak med naglašava kako su sajmovi nezaobilazan korak u jačanju izvoza, a kako je Anuga sajam koji pruža odličnu priliku da potencijalnim partnerima predstave svoje proizvode.
“Isto tako da vidimo što drugi rade i na koji način, puno se zanimljivih stvari može vidjeti. Predstavili smo i našu novu liniju hrvatskog meda koja se zove „Dobra vibra“ i ima odličnu priču. Riječ je o brendu s potpuno drugačijim, inovativnim i zanimljivim craft pristupom. Dizajnom etikete željela se ispričati nevjerojatna priča da i pčele plešu i tako si prenose bitne informacije. Sam med je iznimne kvalitete, a sastoji se od cvjetnog, lipovog, bagremovog i kestenovog meda“, pojasnila je Varžak.
Dodala je kako se nadaju ući na njemačko tržište na kojem postoji potreba za kvalitetnim proizvodima iz njihove branše.
Još jedna domaća tvrtka, Arabesca, nada se da će izlaganjem na Anugi otvoriti vrata njemačkog tržišta.
„S obzirom na to da nam je jedan od ciljeva za naredni period ojačati izvoz, smatrali smo da je Anuga, kao jedan od najvećih sajmova na svijetu, dobra osnova za početak. Želimo prikupiti što više informacija o potencijalnim kupcima, vidjeti koje su njihove potrebe, kakvi su trendovi i stupiti u što više direktnih kontakata. U Njemačkoj još uvijek nemamo kupce, nadamo se da će se to promijeniti nakon sajma. Do sada smo izvozili u SAD, Srbiju, Sloveniju i Austriju“, rekao je izvršni direktor prodaje Arabesce Gordan Zelenika.
Ovogodišnja Anuga se održava na ukupnoj izložbenoj površini od 280 tisuća četvornih metara, s gotovo pet tisuća izlagača iz više od sto zemalja što je veliki uspjeh s obzirom na epidemiološke prepreke uzrokovane pandemijom bolesti Covid-19. Posljednje izdanje ovoga sajma 2019. godine posjetilo je 165 tisuća stručnih posjetitelja iz 200 zemalja što potvrđuje njegovu vodeću poziciju u Europi, ističe HGK.
Komentari