HRT lažnim informacijama popravlja imidž Hasanbegoviću

Autor:

Petar Glebov/PIXSELL

HRT je objavio da će ove godine prvi put Ministarstvo kulture financirati organizaciju rock manifestacija s 1,2 milijuna kuna, što nije istina jer je prošla vlada izdvajala dva milijuna kuna

HRT se proteklog tjedna uključio u pokušaj da se u javnosti popravi imidž ministra kulture Zlatka Hasanbegovića, i to dezinformiranjem javnosti. Tako je prošlog tjedna objavljeno da je Ministarstvo kulture odlučilo povećati financiranje LGBT i queer kulture, a pored toga, u četvrtak, u glavnom HRT-ovu Dnevniku objavljeno je da će ove godine prvi put Ministarstvo kulture financirati organizatore glazbenih koncerata u Hrvatskoj i to s 1,2 milijuna kuna. U prilogu se konstatiralo da do sada nitko nije financirao rock kulturu pa je čak i novinarka HRT-a izjavila da se “čini da dobri programi i posjećeni festivali neće biti zakinuti”. Istina je ipak nešto drugačija. Odluku o financiranju rock manifestacija donijela je prethodna vlada, što predstavnici Ministarstva nisu negirali, ali je prošla vlast za to izdvojila dva milijuna kuna. Odlukom Hasanbegovića ili njegovih suradnika taj je iznos gotovo prepolovljen. Uz pomoć HRT-a to se prikazuje kao veliki Hasanbegovićev doprinos, iako su predstavnici organizatora koncerata upozorili autoricu spornog priloga da su oni zakinuti ovom odlukom jer su trebali dobiti više novca.

Cijelu priču o financiranju rock kulture pokrenula je udruga Promo, koju čini 90 posto najznačajnijih organizatora festivala i klupskih koncerata iz cijele Hrvatske, poput Zorana Marića i njegova festivala InMusic te zagrebačke Tvornice kulture. Njihova zamisao bila je jasna – ako država financira kazalište i film, zašto po uzoru na većinu zemalja Europske unije ne bi financirala i rock festivale i renomirane klubove? Nakon višemjesečnih pregovora udruga Promo izradila je kategorizaciju festivala i klubova, a inicijativu je konačno podržao tadašnji ministar kulture Berislav Šipuš. U sklopu Kulturnog vijeća za inovativne umjetničke i kulturne prakse nastalo je podvijeće za rock glazbu koje je donijelo jasno utvrđene kriterije za prijavu na natječaje prema kategorizaciji. Promoteri su rekli da će od države tražiti deset posto iznosa od troškova programa festivala i koncerata, što nije mnogo u usporedbi s iznosima kojima se pomažu kazališta. Tadašnji ministar Šipuš ih je i u tome podržao te je za taj dio njihova poslovanja izdvojeno dva milijuna kuna. Natječaj je raspisan krajem prošle godine i saznajemo da je stručno povjerenstvo raspodijelilo ukupni proračun od dva milijuna kuna. Prema zadanim kriterijima od deset posto programskih troškova, Tvornica kulture trebala je tako dobiti između 250 i 300 tisuća kuna, a InMusic između 350 i 450 tisuća kuna. Za usporedbu, Srbija iz državnog proračuna pokriva 20 posto troškova Exita, njihova najvećeg glazbenog festivala.

Stručno povjerenstvo koje je odlučivalo o podjeli novca činili su predstavnici Ministarstva kulture, ali i veterani rock kritike i praćenja festivala Ilko Čulić i Aleksandar Dragaš. Povjerenstvo je imalo zadata pravila, poput toga da festivali i klupski programi moraju imati 30 posto domaćih izvođača, minimum tri godine poslovanja, određeni broj izvođača i publike te biti međunarodno relevantni. Dobro informirani, promoteri su imali informacije da će im tražena sredstva biti odobrena ili u iznosu koji su tražili ili u nešto manjem od onog što su tražili. Sumnje nije bilo i zato što je nova vlast imala na raspolaganju više novca u kategoriji Kulturnog vijeća za inovativne umjetničke i kulturne prakse.

Prošle godine Ministarstvo kulture je u toj kategoriji podijelilo 4,4 milijuna kuna, dok je novo vodstvo za ovu godinu podijelilo čak sedam milijuna kuna. I onda su u pretprošli ponedjeljak objavljeni rezultati natječaja iz kojih se vidjelo da se u kategoriji “Rock glazba: festivali i klupski programi” podijelilo 1,2 milijuna kuna, a ne očekivana dva milijuna te da su mnogi zakinuti, ponajviše Marić i njegov InMusic, godinama najveći, najznačajniji i najbolji rock festival u Hrvatskoj koji nije dobio ni kune, dok je Tvornica kulture dobila 200 tisuća kuna.

Istog trenutka Marić je odlučio napisati prigovor Ministarstvu kulture i u četvrtak ujutro s udrugom Promo zatražio je sastanak s ministrom Hasanbegovićem. Ubrzo nakon tog zahtjeva, neki članovi udruge dobili su poziv novinarke HRT-a koja je radila prilog o tome za Dnevnik u 19 sati. Neki članovi odbili su dati izjavu dok udruga Promo ne donese zajednički zaključak, ali je Marić ipak pristao na izjavu u kojoj je žestoko kritizirao odluku Ministarstva kulture. Međutim, njegova kritika je “izrezana” i svedena na jednu rečenicu, a cjelokupan prilog u Dnevniku izgledao je kao panegirik ministru Hasanbegoviću koji, eto, prvi put financira rock glazbu. I tako je, uz svesrdnu pomoć HRT-a, ministar Hasanbegović prikazan kao ljubitelj rock glazbe, dok organizatori koncerata koji će uskoro objaviti zajedničko priopćenje tvrde da im ministar nije dao, nego im je uzeo novac.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)