‘Hribar je otišao, ali i dalje isti ljudi vrte lovu, a njega su se odrekli’

Autor:

Saša Zinaja

O interesnim klanovima koji premrežuju filmski biznis, posebno o tome kako se financiraju projekti u HAVC-u i na HRT-u i koja je u tome uloga ministrice kulture, prvi put posve otvoreno odlučila je istupiti poznata glumica Nada Gaćešić Livaković koju su željeli izbaciti iz Hrvatskog društva filmskih djelatnika

Glumica Nada Gaćešić Livaković odlučila je napustiti Hrvatsko društvo filmskih djelatnika, jednu od najvažnijih strukovnih udruga iz područja filmskih djelatnosti, na čijem je čelu bila od 1998. do 2012., a potom ondje obnašala i druge važne funkcije. Izašla je, kako kaže, jer ne želi dopustiti da ju odande pokušavaju izbaciti ljudi na čije je nepravilnosti godinama upozoravala. Taj pokušaj da joj sude i izbacuju, tvrdi, samo je posljednji u nizu pokušaja njezine ‘’eliminacije’’ i ušutkavanja jer kao bivša članica Audiovizualnog vijeća HAVC-a te članica Programskog vijeća HRT-a jako dobro zna tko je tko u svijetu filma i televizije i na koji su način njihovi interesi isprepleteni s politikom. U tom svijetu, tvrdi, vladaju interesni klanovi, a svima njima ona se zamjerila pa su je pokušavali na razne načine diskreditirati, a u konačnici i marginalizirati i to nakon što su shvatili da njezinu šutnju ne mogu kupiti nikakvim ulogama ni angažmanima u reklamama. A sada je prvi put odlučila javnosti otkriti kako se u HAVC-u i na HRT-u dijeli i troši novac.

NACIONAL: Zašto ste odlučili izaći iz Hrvatskog društva filmskih djelatnika (HDFD)?

Izašla sam iz društva nakon 38 godina, nakon što sam tamo ostavila pola života i borila se za status filmskih djelatnika. Dugo godina bila sam članica Upravnog odbora, potpredsjednica, a od 1998. do 2012. bila sam i predsjednica. Birana sam sedam puta zaredom tajnim glasovanjem. Što sam ja više napredovala u povlasticama koje su filmski djelatnici dobivali, što sam više uspijevala da status filmskih djelatnika bude jači, to sam imala veći otpor na drugoj strani, a taj otpor je bio otpor producenata kojima je bilo normalno da ne plaćaju ljude koji rade na filmu. Oni bi platili eventualno obveze državi, a to što nisu ljudima platili honorare, zdravstveno, mirovinsko, to je bilo normalno. Mogli su neovisno o tome dobivati nove projekte. Kao članica Audiovizualnog vijeća HAVC-a uspjela sam da u pravilnik o kriterijima za dobivanje novca za nove projekte stavi odredba da za nove projekte ne mogu aplicirati oni koji nisu podmirili obveze prema ljudima koji su radili na filmu. I onda su se zapravo krenuli organizirati kako da me maknu s mjesta predsjednice…

Pročitajte više u novom broju Nacionala

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.