‘Hrabro je bilo otići iz Splita u Englesku zbog glazbe’

Autor:

Privatna arhiva

Splitska pjevačica i autorica Karla Šamadan, umjetničkog imena Karlla Koa, uspješno se probija na britanskoj glazbenoj sceni. Nedavno je s pjesmom ‘Slow Dancing’ dospjela do hita dana na najvećoj platformi za otkrivanje talenata u Velikoj Britaniji – BBC Introducing

Mlada splitska pjevačica i autorica Karla Šamadan, koja se školovala i već nekoliko godina živi u Londonu, svojim pjesmama uspješno se probija na britanskoj glazbenoj sceni. Ima izuzetno upečatljiv vokal, prepoznatljivu tehniku pjevanja i sjajnu interpretaciju pa joj mnogi proriču veliku glazbenu budućnost. Uspješnicom „Slow Dancing“ nedavno je 24-godišnja pjevačica dospjela do hita dana na najvećoj platformi za otkrivanje talenata u Velikoj Britaniji – BBC Introducing, a nastupa pod umjetničkim imenom Karlla Koa. „‘Slow Dancing’ nije moja autorska pjesma. Napisao ju je moj suradnik, prijatelj, glazbenik i tekstopisac Cormac Todd. Svidjela mi se na prvu, čim sam je poslušala“, otkrila nam je Karlla, koja je studirala pjevanje i glazbeni teatar na University of Chichester i stekla diplomu BIMM Music Institutea.

NACIONAL: Kako se dogodio taj izbor pjesme „Slow Dancing“ za hit dana na prestižnoj radijskoj platformi BBC Introducing?

Gostovanje na BBC Introducingu dogodilo se potpuno neočekivano. „Slow Dancing“ je moja prva pjesma u dance stilu. Završili smo tu baladu krajem ljeta i namjeravali je sačuvati za kasnije. Ali producent Francis Groove iz moje diskografske kuće Gla Gla Records odlučio ju je poslati na BBC Introducing očekujući tek njihovo mišljenje i reakciju. Prošlo je puno vremena, odgovora nije bilo pa smo mislili da nisu zainteresirani. No jednoga dana stigao je e-mail radio pluggerice Melite Dennet u kojem nas obavještava da je preslušala sve pjesme koje su im poslane i da je odabrala baš moju pjesmu za izbor za pjesmu dana. Napisala je da će predstavljanje biti za dva dana, što je bio priličan šok. Problem je bio što tu pjesmu još nismo bili objavili. Prije radijske prezentacije trebalo ju je hitno snimiti, a nisam imala vremena za nove fotografije za artwork pjesme, što mi je žao. Odlučili smo se za fotografiju koju smo već imali, a pristajala je temi i osjećaju pjesme. Doista je bilo teško reklamirati pjesmu koja tada još nije bila dostupna javnosti.

NACIONAL: Zašto su nastup i predstavljanje na BBC Introducingu tako važni glazbenim umjetnicima?

BBC Introducing je BBC-jeva radijska platforma koja pruža potporu još nepoznatim i neotkrivenim glazbenicima. Platforma tjedno zaprimi 5000, ponekad čak i do 16.000 pjesama, što je ogromna brojka. Zato je doista veliki uspjeh probiti se do hita dana u takvoj konkurenciji. BBC Introducing se sastoji od 32 BBC-jeva lokalna radija kojima umjetnici prijavljuju svoje pjesme, ovisno o području u kojem žive, pa sam se prijavila na BBC Sussex & Surrey. BBC Introducing je pomogao u lansiranju mnogih poznatih imena kao što su George Ezra, Ed Sheeran, Florence and the Machine, Ellie Goulding, Becky Hill, James Bay…

‘Platforma BBC Introducing tjedno zaprimi 5000, ponekad čak i do 16.000 pjesama, što je ogromna brojka. Zato je veliki uspjeh probiti se do hita dana u takvoj konkurenciji’

NACIONAL: Kad su predstavljeni pjesma i vaš rad? Što to zapravo znači mladoj pjevačici poput vas?

Moja pjesma „Slow Dancing“ predstavljena je na BBC-jevoj platformi kao hit dana 11. siječnja ove godine. Predstavili su me, istaknuli odakle dolazim, pustili moju pjesmu i obavijestili slušatelje na kojim je platformama mogu pronaći. Toga dana bila sam na njihovoj playlisti s najvećim imenima engleske glazbene industrije. Pjesma je na svim platformama objavljena 2. veljače ove godine. To je ogroman korak za mene kao pjevačicu koja je tek počela graditi karijeru na ovako velikom tržištu Ujedinjenog Kraljevstva. Činjenica da su na BBC Introducingu primijetili i odlučili podržati jednu moju pjesmu između tisuća drugih, puno znači i za moju karijeru i za budući rad.

NACIONAL: O čemu govori pjesma „Slow Dancing“? Kako je nastala vaša prva snimljena autorska pjesma na engleskom tržištu „Love You Anyway“?

Čim sam je čula, znala sam da se mogu s njom poistovjetiti i bila sam sigurna da tom Cormacovom pjesmom mogu doprijeti do mnogih ljudi. Uspjela sam je interpretirati tako da uspijevam doprijeti do ljudi koji ponekad misle da su sretni u nekoj vezi i tek kasnije shvate da to nije bila sreća. Tek tada vide sve znakove upozorenja koje prije kraja nisu mogli vidjeti. „Slow Dancing“ je zapravo priča o osobi koja sama pleše kroz oluju lošeg odnosa, uvjeravajući sebe da je sve dobro i da je upravo to – sreća. Prvu pjesmu „Love You Anyway“ napisala sam s Cormacom Toddom. Cormac je jako talentiran. On je imao osnovnu ideju i refren za pjesmu, koju sam pažljivo pripremala i koju smo zajedno dogradili. To je jako vesela i optimistična pjesma koja govori o tome da kad nekoga volimo, takvoga ga i prihvaćamo, uključujući sve mane. Zajedno preskačemo preko svih prepreka.

NACIONAL: Koga posebno izdvajate iz svoga autorskog tima?

Posebno bih izdvojila producenta pjesme „Slow Dancing“ Seana Hargreavesa. On je priznati producent, skladatelj i pijanist koji je producirao ili koproducirao za mnoga poznata imena, poput Jamesa Arthura, Andree Bocellija, Palome Faith, Elle Henderson, Rite Ore, Mica Parisa, Sigala… Uz sve to, Sean sklada filmsku i televizijsku glazbu. Suradnja s njim je veliko zadovoljstvo, nezaboravno iskustvo i užitak, jer radi se o profesionalcu koji je i s mojom pjesmom napravio odličan posao. I uz sve to osigurao da se u svakom trenutku studijskog rada osjećam ugodno.

Karlla Koa u glazbenom studiju u Velikoj Britaniji. FOTO: Privatna arhiva

NACIONAL: Jeste li zadovoljni praćenjem i prisustvom na društvenim mreža?

Tek nedavno sam ozbiljnije počela raditi na svojem prisustvu na društvenim mrežama, ipak je to jako bitan faktor ovog posla. Trenutno sam aktivna na Instagramu i Tik Toku, otvorila sam i Twitter i kanal na YouTubeu. Iznenadilo me je koliko mi je ljudi pružilo potporu nakon BBC Introducinga. Objavila sam video svoje reakcije slušajući pjesmu na radiju. I ljudi koje ne poznajem slali su mi poruke podrške.

NACIONAL: Otkud ime Karlla Koa?

Kad sam morala odabrati umjetničko ime, znala sam da želim ostaviti svoje ime Karla. Ali morala sam pronaći još nešto uz to. Dugo sam pretraživala imena iz raznih dijelova svijeta jer sam željela da moje ime ima i neko značenje. Kad sam se nakon završene Klasične gimnazije u Splitu odlučila preseliti u Englesku, studirati, glazbeno se obrazovati i živjeti ovaj život glazbe, daleko od obitelji i prijatelja, ljudi su mi govorili da sam hrabra. I da moram stalno sebe podsjećati kakav sam odlučni korak napravila. Sjetila bih se tih riječi podrške kad god bi mi bilo teško i pomagale su. Mi ljudi sebe ne hrabrimo često, ostavljamo da to radi netko drugi, kao da nam je neugodno ili se sramimo. Zato sam uz Karlla odabrala ime Koa. Koa je ime s Havaja i znači „onaj koji je hrabar“ ili „ratnik“. Koa je također i stablo koje raste na Havajima i čije se drvo, između ostalog, koristi za izradu glazbenih instrumenata. Koa je moj način da sama sebi kažem da sam hrabra. Za mene je hrabrost pokušati i učiniti svaki i najmanji korak na svojem putu.

NACIONAL: Kad vam se probudio interes za glazbu, pjevanje i stjecanje glazbene naobrazbe u Engleskoj?

Glazba je dio mene i prati me kroz cijeli život. I to je isključivo moj odabir jer sam glazbu slušala i istraživala još od vrtića. Ubrzo sam od roditelja zatražila da me upišu u školu stranih jezika tako da sam engleski počela učiti i prije osnovne škole. U mojoj glavi sve je vrlo rano bilo posloženo i budućnost isplanirana. Engleska je središte europske moderne glazbene industrije pa je i to bio logičan izbor. U Splitu su mi u agenciji za izbor fakulteta izvan Hrvatske predložili University of Chichester. Još troje mladih Splićana odabralo je to Sveučilište. I bio je to odličan izbor. Na studiju „Musical theatre“ školovanje je trajalo tri godine i dobila sam obuku u glumi, u tehnikama pjevanja i trima vrstama plesa, jazzu, baletu i stepu. Savladala sam sve, od povijesti mjuzikla, mjuzikla na filmu, psihologije, a u više navrata imala sam prigodu nastupati u mjuziklima koje je producirao fakultet. Posebno mi je bio drag i uspješan nastup u mjuziklu „Godspell“, koji se prikazivao u New Theatre Royal u Portsmouthu.

‘U splitskom zboru Perlice pjevala sam sedam godina i stekla prvo iskustvo u profesionalnom studiju snimajući pjesme. Tada još nisam znala ni čitati, tata mi je čitao pjesme’

NACIONAL: Diplomirali ste na jednom doista posebnom glazbenom području.

Svoju master diplomu stekla sam na BIMM Music Instituteu, u području „Popular Music Practice“. BIMM pruža obrazovanje i obuku za glazbenu industriju, za poznavanje njezinih normi i standarda, ugovora, funkcioniranja diskografskih kuća i razvoja glazbenih platformi. Praktični dio uključuje znanja o produkciji i programima snimanja glazbe i tehnike pisanja pjesama. BIMM mi je omogućio priliku za nastupe u Londonu, upoznavanje glazbenike iz različitih dijelova svijeta, sudjelovanje na glazbenim konferencijama… Moj završni rad bio je kreiranje eventa za međunarodne glazbenike. Događaj s predstavljanjem i nastupima prošao je izvanredno.

NACIONAL: To je jako daleko od dana pjevačkih nastupa u splitskim Perlicama i glume u splitskom Gradskom kazalištu mladih.

Tražila sam od roditelja već od treće ili četvrte godine da me odvedu negdje gdje mogu pjevati i nastupati. Baka me je odvela u splitski zbor Perlice, a potom i upisala u Gradsko kazalište mladih. U Perlicama sam pjevala sedam godina i stekla prvo iskustvo u profesionalnom studiju snimajući pjesme. Tada još nisam ni znala čitati. Tata mi je čitao pjesme i pjevao sa mnom. Zbog toga danas pamtim pjesme jako brzo i nikad ne koristim tekst. Nakon Perlica sam pohađala i srednju glazbenu školu i satove solo pjevanja kod profesorice Branke Ristić. U sklopu suradnje s Performing Arts School iz Dovera, tijekom školovanja u Prvoj splitskoj gimnaziji, nastupala sam u mjuziklu „Little Shop of Horrors“, pjevala i glumila glavni ženski lik Audrey. Mjuzikl je premijerno izveden 2017. godine u HNK u Splitu. Tada sam i otkrila svoju strast prema mjuziklu.

NACIONAL: Surađujete s diskografskom kućom Gla Gla Records. Nadate li se ponudi iz neke još veće diskografske kuće?

Trenutno s Gla Gla Records radim na svojoj budućnosti. Oni mi pružaju veliku potporu i radimo kao tim. S vremenom ćemo skupa vidjeti kako se stvari razvijaju i kakve ćemo odluke donijeti. Prve korake i najave još većih na engleskom tržištu smo odlično odradili.

NACIONAL: Kakve su reakcije u Splitu i Hrvatskoj? Spremate li nešto i za hrvatsko tržište?

Reakcije podrške mojih prijatelja, poznanika i ljudi koji već znaju moju priču i ono što radim, nisu izostale. Trenutno sam usidrena u Engleskoj i fokusirana sam na ovdašnje tržište. Nadam se da ću u budućnosti raditi i snimati i u Hrvatskoj. Ljeti ponekad, od 2018. godine, u Hrvatskoj nastupam s gitaristom Josipom Grgantovom. S njim je veliki gušt raditi. Planiramo skupa nastupe i u Engleskoj.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.