Ministra gospodarstva Darko Horvat izjavio je u četvrtak kako je Vlada danas zaključkom potvrdila želju i namjeru za revitalizacijom brodogradnje u Puli, a u novoj će se tvrtki pomno pratiti kako se koriste državna jamstva odnosno krediti.
Nakon niza loših odluka od 2011. do 2015. godine i potrebe za sanacijom brodograđevne djelatnosti u Puli i u Rijeci, te nakon rehabilitacije riječkog brodogradilišta, Vlada danas zaključkom potvrdila želju i namjeru i za revitalizacijom brodograđevne industrije i u Puli, rekao je Horvat novinarima.
“Najava koja je gotovo godinu dana bila želja, brod koji je ostao nedovršen, a za njega su novci bili potrošeni, djelatnost koja je za Pulu, i po riječima i lokalne i regionalne uprave, vrlo bitna, novim trgovačkim društvom – Uljanik Brodogradnja 1856. od danas su stvorene pretpostavke da se u toj tvrtki krene u revitalizaciju brodograđevne djelatnosti”, istaknuo je ministar.
Naglasio je da je namjera Vlade da se revitalizira strojni park i da država sva potraživanja koja ima u stečajnom postupku Uljanik Brodogradilišta prenese na novu pravnu osobu.
“Onoga trenutka kada se taj proces zaključi država je spremna pomoći novoj kompaniji oko revitalizacije brodogradnje osiguranjem određenog potrebnog novca da bi se dobile ili obnovile sve potrebne licence i da bi se brod, koji je ostao nedovršen, po tržišnim uvjetima priveo svrsi i pronašao svog kupca”, tvrdi Horvat.
Naime, u pulskom je brodogradilištu nedovršena novogradnja 526 (brod za prijevoz žive stoke).
Horvat kaže kako će proces transformacije na novo društvo trajati dva do tri tjedna, ali će se osiguranje potrebnih sredstava, kroz kreditni aranžman za koji će jamčiti Vlada, dogodit tijekom lipnja.
Otkrio je da sada slijedi imenovanje uprave odnosno odgovornih osoba u Uljanik Brodogradnji 1856, što bi se moglo dogoditi u sljedećih desetak dana.
“Isti koncept koji smo uveli za 3. maj i Brodosplit, isti koncept koji nudimo Brodotrogiru, isti koncept će imati i novo trgovačko društvo Uljanik Brodogradnja 1856.”, istaknuo je Horvat.
Poručio je kako više ne postoji šansa da se izdaju državna jamstva a brodovi ne završavaju.
“Dogodi li se da se prvo jamstvo ne vrati državi u proračun i novo trgovačko društvo i sva ostala trgovačka društva koja su u toj djelatnosti mogu očekivati drugačiji odnos države prema takvim gospodarskim subjektima”, poručio je Horvat.
I novu tvrtku pratit će stroga koncepcija nadzora, rekao je Horvat, dodajući da sva državna jamstva izdana u proteklih godinu dana na terenu imaju dvotjedni nadzor dinamike izgradnje. “Naruši li se ta dinamika postoje alati i mehanizmi temeljem kojih se mogu i povući državna jamstva i na naplatu doći kreditni aranžman”, rekao je.
Dodao je da se pratiti godišnja financijska izvješća koja će pokazivati na koji se način radi u brodogradilištima u Puli i Rijeci te da neće biti prilike za popravni, ako nešto pođe po zlu.
Na pitanje je li riječ o političkoj poruci Istri prije izbora, Horvat je kazao da se sve to može staviti u kontekst nekakve političke utakmice, ali i da su pripreme za to trajale godinu dana te da su u političkoj utakmici od onoga dana kada su završili zadnji izbori.
Radnik pulskog Uljanika Samir Hadžić zahvalio je premijeru i Vladi koja je današnjom odlukom Uljanik iz nečeg lošeg stavila u kontekst jednog novog početka i prilike da se sve ono loše kroz vrijeme ispravi.
Proces je, ponovio je, trajao godinu dana, no sada imaju ‘clean start’.
“Neka dinamika toga dešavat će se kroz šesti mjesec gdje će se izabrati uprava te prenijeti dio procesa na novu tvrtku, a nakon toga će se brodogradilište početi dizati operativno”, rekao je.
Nada se da će interes za Uljanik, koji po njemu postoji i sada, u budućnosti pokazati da on nije samo ono što je bilo protekle dvije godine nego da je to tradicija duga 164 godine.
Nove narudžbe za brodove diktirat će razvoj i broj ljudi u novom Uljaniku, a to može biti od 500 do 1.500 ljudi. Prema planu, u sljedećih šest mjeseci, što se tiče operativnog dizanja brodogradilišta, broj radnika iznosit će njih 250, rekao je.
Komentari