Honda, danas drugi najveći japanski i sedmi svjetski proizvođač automobila, uvjerljivo je najveći proizvođač motornih vozila svih kategorija
Soichiro Honda (1906. – 1991.) još je prije II. svjetskog rata počeo raditi kao proizvođač dijelova za Toyotu, a u ratu se bavio i različitim projektima za vojnu industriju. No, kombinacija američkih bombi i katastrofalnih potresa uništila je većinu onoga što je stekao.
Po kapitulaciji Japana prodao je ostatke tvrtki Toyota, osnovao Hondin institut za tehnološka istraživanja, otkupio zalihe motorčića od 50 ccm od japanske vojske i na prostoru od 16 kvadratnih metara tim od 12 ljudi počeo je proizvoditi motorizirane bicikle.
Kad su potrošili otkupljenu zalihu motora Tohatsu, počeli su proizvoditi vlastite kopije, a 24. rujna 1948. službeno je registrirana tvrtka Honda Motor Company. Prevrtimo li film samo 15-ak godina unaprijed, doći ćemo do 1963., kad Honda počinje s proizvodnjom automobila, istodobno napadajući i na bojišnici dostavnih i sportskih vozila.
Hrabar potez male i razmjerno mlade tvrtke? Pa… ne baš! Vjerovali ili ne, već je tada Honda postala najveći svjetski proizvođač motocikala, a tu poziciju nije ispustila do danas. Uspješni su i u proizvodnji turbomlaznih motora i poslovnim aviona.
Naprotiv, pridodala joj je i titulu neprikosnovenog svjetskog lidera u proizvodnji motora s unutarnjim izgaranjem za različite namjene, poznatim po izvrsnim svojstvima i dugovječnosti. Stoga su automobili logična, profitabilna ekstenzija ostalih djelatnosti tvrtke.
Danas je Honda drugi najveći japanski i sedmi svjetski proizvođač automobila, ali i uvjerljivo najveći svjetski proizvođač motornih vozila svih kategorija, koja se proslavila i sportskim motorima.
Autor: Dino Milić-Jakovlić
Komentari