Honda Civic osme generacije, koja se proizvodila od 2005. do 2011. godine, najpopularnija je u verzijama 1.4 sa 100 KS i 1.8 sa 140 KS
Ako želite kupiti rabljeni kompakt, koji nije Volkswagen Golf, ali je bolji od njega, Honda Civic osme generacije pravi je izbor, posebice u benzinskim verzijama 1.4 i 1.8. Obje su preporučljive, a posebice osnovna sa 100 KS, premda ne nudi uvjerljive sportske performanse. Honda je, naime, sinonim za brzinu i ubrzanje, poput modela BMW i nekada Alfa Romeo.
Posebice se to odnosi na verziju Honda Civic 1.4 Sport, a oznaka se odnosi na vizualni. Civic osme generacije predstavljen je na ljeto 2005. i pored atraktivnije futurističke verzija hatchback, nudi se i u nešto smirenijoj i jeftinijoj limuzinskoj verziji
Honda Civic 8. i danas izgleda suvremeno. Japanski su dizajneri napravili izvrstan posao, jer su napravili futuristički, a dugovječan dizajn. To je, inače teško napraviti, jer izgleda kao spajanje nespojivog. Honda Civic je, inače, ni velik, ni malen (naravno po mjerilima srednje klase), dakle prosječan.
To vrijedi i za dužinu i širinu (426 x 177 cm) te međuosovinski razmak od 262 centimetra. Ali, ergonomija unutrašnjosti je izvrsna, sjedi se lijepo profiliranim i blago položenim sjedalima te Honda Civic potvrđuje da je pravi ‘vozački’ automobil. Kokpit s velikim analognim okretomjerom i digitalnim brzinomjerom iznad njega skrojen je po mjeri sportskih bolida.
Gledajući interese prosječnih vozača (rizici visokih kazni), bilo bi bolje da je obrnuto – da je brzinomjer velik i analogni. Volan je oblikovan i postavljen savršeno, to vrijedi i za ostale komande, a posebno za oslonac za lijevu nogu i ručicu mjenjača u atraktivnoj kupolasto prekrivenoj konzoli.
Već kad se sjedne za upravljač, osjeća se da se upravlja ugodno i da automobil lijepo leži na cesti. Honda Civic je kompaktan i čvrst, kvaliteta materijala i izrade na visokoj su razini, premda nema miris premium modela, što bi se, obzirom na cijenu, moglo očekivati. Motor se pokreće gumbom na središnjoj konzoli. Radi uglađeno i meko, ali ‘špirita’ nema.
Ovo je više opcija za prosječne, obiteljske vozače, nego za one sklone temperamentnoj vožnji. Zahvaljujući podešavanju faze usisnih ventila vuče dobro od niskih okretaja, što se ne bi očekivalo s obzirom na neveliki obujam i činjenicu da najveći okretni moment od 127 Nm ostvaruje pri 4800/min.
Zahvaljujući izvrsnom mjenjaču može se ipak voziti u visokom ritmu, pogotovo ako se okretaji drže iznad 4000/min, a ubrzanje do stotke u 13 sekundi nije loše. No, daleko je to od onoga na što su ljubitelji Honde naučili.
U vožnji je sve fino izbalansirano, buka je dobro prigušena (osim na visokim okretajima kad motor počinje galamiti), a ako se šalta na okretajima najveće snage, tada i motor pokazuje zube. Sve je to upotpunjeno izvrsnim podvozjem, koje je za naše ceste malo pretvrdo, ali je zato ležanje savršeno, premda straga nije multilink.
Velik trag kotača, sportsko podvozje sa 16-colnim alu naplacima i perfektan upravljač pomažu motoru, pa se u zavojima može zapapriti snažnijim suparnicima. Uvjerljivim voznim svojstvima pomažu i snažne kočnice, a još više precizan i osjećajan upravljač. Zbog toga Honda Civic brzo vozaču uđe pod kožu, premda mu nedostaje snage.
No, motor je prilagođen štednji, a to je lijepa vrlina u sadašnje vrijeme. U normalnoj se vožnji može postići prosjek od šest litara. Štedljivi i manje, a na testu sam izmjerio prosjek od sedam litara. U vožnji se dobro osjeća da je sve prilagođeno dvostruko većoj snazi (Civic Type R ima 225 KS), ali da nije cijena papreno visoka, možda ne bi ni smetalo što je motor za broj ili dva slabiji od optimalnog za ovakav auto.
Srećom, aerodinamika je najbolja za automobil kompaktnog oblika (koeficijent otpora zraka 0,31), pa Civic dobro grabi i na autocesti. Bez problema grabi brzinama od 140 do 160 km/h, a više od toga nije uputno, zbog propisa te neugodnog povećanja potrošnje i buke. Ovo je dakle auto za smirene osobe, dobro je prilagođen i za obitelj, a vlasniku pruža i dozu ekskluzivnosti.
Najvažnije je što Honda ima izvrsne benzinske motore, koji imaju iznadprosječne performanse, a trajan je i izdržljiv. Dakle ovo su isplativi modeli C-segmenta, što se narodski kaže neuništivi te su isplativi bez obzira na godine i kilometre, naravno, ako nisu bili slupani te su u korektnom stanju.
Ovo su greške i problemi rješavani kroz službene servisne akcije:
PROBLEM
Kontrolne lampice ABS, sustava kočenja i ručne kočnice svijetle pri paljenju motora.
UZROK
Nizak napon akumulatora pri paljenju motora.
POPRAVAK
Provjerite kodove grešaka. Ispravite greške ako je potrebno. Napunite ili zamijenite akumulator.
PROBLEM
Kod greške: U0122. Moguća pohrana kodova grešaka CAN sustava.
UZROK
Slaba veza na masu od kontrolnog modula ABS-a.
POPRAVAK
Pronađite i provjerite stanje priključka mase iza prednjeg branika.
PROBLEM
Podrhtavanje prednjih kočnica.
UZROK
Jaka iskrivljenost diska prednje kočnice.
POPRAVAK
Provjerite je li iskrivljenost diska prednjeg diska manja od 0,04 mm. Zamijenite diskove prednjih kočnica ako je potrebno. Provjerite je li odstupanje debljine diska prednje kočnice manja od 0,015 mm. Zamijenite diskove prednjih kočnica ako je potrebno.
PROBLEM
Buka iz stražnjeg ovjesa na neravnim površinama ili u vožnji preko ležećih policajaca.
UZROK
Opruga stražnjeg ovjesa nije ispravno smještena na graničnik.
POPRAVAK
Provjerite je li opruga stražnjeg ovjesa ispravno postavljena. Podesite ako je potrebno.
PROBLEM
Čuje se zvuk prskanja ispod prednjih sjedala pri ubrzavanju i kočenju. Čuje se zvuk prskanja iz instrumentalne ploče pri ubrzavanju i kočenju.
UZROK
Kretanje goriva u spremniku za gorivo. Izraženije zbog spremnika za gorivo koji je smješten ispod prednjih sjedala.
POPRAVAK
Nije potrebna nikakva radnja. Normalni rad.
PROBLEM
Cviljenje/škripanje kada je papučica spojke pritisnuta ili otpuštena.
UZROK
Prekidač papučice spojke kontrole brzine vožnje kontaminiran prljavštinom.
POPRAVAK
Očistite i podmažite kontaktne točke između prekidača papučice spojke kontrole brzine vožnje i papučice spojke.
PROBLEM
Lupanje/cviljenje iz stražnjeg ovjesa pri kretanju nakon stajanja preko noći.
UZROK
Prekomjerno trenje između šipke i brtvila šipke na stražnjem amortizeru.
POPRAVAK
Podmažite šipku amortizera mazivom. Koristite specijalan alat: 52610-SMG-ZS00.
PROBLEM
Metalno klikanje iz prednjeg desnog dijela vozila pri naglom kočenju ili ubrzanju.
UZROK
Nagomilane naslage onečišćenja između podokvira.
POPRAVAK
Očistite i podmažite prostor između prednjeg podokvira. Skinite vijke nosača podokvira. Olabavite vijak nosača podokvira. Stavite mazivo na kontaktne površine između prednjih podokvira Fig. Zategnite vijak nosača podokvira sa 106 Nm. Ponovno stavite i sa 60 Nm pritegnite vijke nosača podokvira.
PROBLEM
Automatski mjenjač ASM sporo se prebacuje iz 2. i 3. stupnja.
UZROK
Neispravan tlak guma ili gume ne odgovaraju, što izaziva neispravne podatke o brzini vozila.
POPRAVAK
Provjerite i podesite tlak u gumama. Zamijenite gume ako je potrebno.
PROBLEM
Zvuk škripanja iz brisača vjetrobranskog stakla.
UZROK
Korodirane osovine mehanizma brisača vjetrobranskog stakla zbog nedovoljne podmazanosti u proizvodnji. Istrošene brtve osovine mehanizma brisača vjetrobranskog stakla zbog nedovoljne podmazanosti u proizvodnji.
POPRAVAK
Očistite koroziju s osovina mehanizma brisača vjetrobranskog stakla. Podmažite osovine mehanizma brisača vjetrobranskog stakla. Postavite nove osovine mehanizma brisača vjetrobranskog stakla.
PROBLEM
Akumulator ispražnjen. Kontrolna lampica razine ulja motora svijetli premda je razina ispravna.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.
PROBLEM
Akumulator ispražnjen.
UZROK
Električne instalacije električnog prozora (ružičasta žica) blokirane gornjom konzolom. Električne instalacije električnog prozora neispravno spojene.
POPRAVAK
Popravite i ponovno spojite električne instalacije.
PROBLEM
Unutrašnje svjetlo neprekidno svijetli. Akumulator ispražnjen.
UZROK
Sigurnosna zakačka ne drži dobro električne instalacije unutrašnjeg svjetla. Električne instalacije unutarnjeg svjetla blokirane sigurnosnim vijkom sklopa svjetala.
POPRAVAK
Popravite električne instalacije unutarnjeg svjetla. Sigurnosna zakačka mora držati električne instalacije unutarnjeg svjetla.
PROBLEM
Akumulator ispražnjen.
UZROK
Slab otpor u električnom motoru štitnika od sunca.
POPRAVAK
Provjerite otpor električnog motora štitnika od sunca. Određeni otpor: 3 mOhm. Zamijenite električni motor štitnika od sunca ako je potrebno.
PROBLEM
Kontrolna lampica servo upravljača (EPS) svijetli. Električni servo upravljač (EPS) ne radi.
UZROK
Slaba veza između motora pumpe EPS i priključka sklopa. Slaba veza između računala motora (ECM) i priključka.
POPRAVAK
Provjerite priključke motora pumpe EPS i ECM.
PROBLEM
Starter ne radi. Indikator položaja brzine mjenjača ASM svijetli.
UZROK
Greška softvera kontrolnog modula mjenjača ASM.
POPRAVAK
Ako su pohranjeni kodovi grešaka: P0909, P0919. Izbrišite kodove grešaka. Ako se kodovi grešaka mogu obrisati: Instalirajte nadograđeni softver kontrolnog modula mjenjača ASM. Ako se kodovi grešaka ne mogu obrisati ili selektor mjenjača ASM ne može odabrati položaj neutral: Provjerite je li postavljen vod mase motora i je li u dobrom stanju. Skinite selektor mjenjača ASM s mjenjača. Ručno odaberite neutral. Postavite selektor mjenjača ASM. Izbrišite kodove grešaka. Instalirajte nadograđeni softver kontrolnog modula mjenjača
PROBLEM
Perači prednjih svjetala se ne uvlače.
UZROK
Ulazak prljavštine u perače prednjih svjetala.
POPRAVAK
Stavite modificirane perače prednjih svjetala.
PROBLEM
Sklopivi retrovizor ne radi ispravno.
UZROK
Neispravna sinkronizacija mehanizma motora sklopivih retrovizora.
POPRAVAK
Ponovno sinkronizirajte sklopivi retrovizor aktivacijom 3-4 puta. Ako sinkronizacija nije uspješna, zamijenite retrovizor.
PROBLEM
Sklopivi retrovizori neupotrebljivi ili se sporo sklapaju.
UZROK
Greška termo prekidača isključenja električnog retrovizora.
POPRAVAK
Postavite modificirani termo prekidač isključenja električnog retrovizora.
PROBLEM
Slab rad motora. Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Preniska razina ulja u motoru. Prenizak tlak ulja na sustavu varijabilnog podešavanja faze ventila (VVT).
POPRAVAK
Dopunite ulje motora do ispravnog nivoa.
PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Neispravna grijana lambda sonde (HO2S).
POPRAVAK
Zamijenite lambda sondu (HO2S). Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.
PROBLEM
Otežano paljenje motora nakon punjena potpuno praznog spremnika.
UZROK
Nije dodano dovoljno goriva u prazan spremnik za gorivo.
POPRAVAK
Mora se dodati najmanje 7 litara goriva u prazni spremnik.S
PROBLEM
Automatski mjenjač teško uključuje stupnjeva prijenosa i zapinjanje.
UZROK
Strana tijela i/ili krhotine u mehanizmu za odabir brzina.
POPRAVAK
Uklonite strana tijela i/ili krhotine iz mehanizma za odabir brzina.
U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.
Komentari