Koncertna sezona u riječkom HNK Ivana pl. Zajca nastavlja se simfonijskim koncertom ‘Večer klasike: Mozart, Beethoven’ u subotu, 26. ožujka, s početkom u 19.30 sati.
Uz Riječki simfonijski orkestar, a pod ravnanjem maestra Stjepana Vugera, prvi će put na riječkoj koncertnoj pozornici nastupiti mladi ruski pijanist međunarodne reputacije Andrey Gugnin. Poznat kao strastveni, virtuozni izvođač izvanredne tehnike i nadahnute interpretacije, predstavit će se izvodeći solo dionicu Mozartovog Koncerta za klavir i orkestar u A-duru br. 23, jednog od najpoznatijih i najomiljenih klavirskih koncerta austrijskog glazbenog genija.
Pijanist Andrey Gugnin: Moje srce je uz Ukrajinu
Andrey Gugnin pripada krugu najtraženijih pijanista mlađe generacije u svijetu, a redovito nastupa na pozornicama kao što su Musikverein u Beču, Carnegie Hall u New Yorku, dvorana Abravanel Hall u Salt Lake Cityju, Sydney Opera House, Eastman School of Music, Royal Festival Hall u Londonu, Koncertna dvorana P. I. Čajkovski u Moskvi, Tajlandski kulturni centar, dvorane Muzeja Louvre i mnoge druge. Jedan od onih koji glazbom povezuju svijet a koji već desetak godina, kada ne koncertira po svijetu, živi u Zagrebu, nije mogao ostati nijem pred ruskim napadom na Ukrajinu.
“Ne postoje riječi kojima bi se mogli opisati užas i tragedija što se upravo događaju u Ukrajini. Poražavajuća je spoznaja da se nešto tako strašnih razmjera moglo dogoditi u našem civiliziranom svijetu“, riječi su Andreya Gugnina koji će kao poseban dodatak na subotnjem riječkom koncertu izvesti Preludij op. 33 br. 8 ukrajinskog skladatelja Sergeja Bortkiewicza.
Usto, mladi pijanist je odlučio pred riječkom publikom, zajedno sa svojim prijateljem, ukrajinskim pijanistom Vadymom Kholodenkom 23. travnja održati recital, koji će biti humanitarnog karaktera te će sav prihod, uključujući njihov honorar, biti usmjeren za pomoć ukrajinskom narodu.
Beethoven na početku i kraju koncerta
A upravo će djelo inspirirano otporom teroru otvoriti subotnji koncert Riječkog simfonijskog orkestra. Riječ je o Beethovenovoj Egmont uvertiri, snažnoj i ekspresivnoj glazbi što ju je skladao za obnovu Goetheove drame ‘Egmont’ u Burgtheatru. Ta je drama prizivala one teme i ideje bliske njegovim osobnim političkim stajalištima, a Beethoven je uspio glazbom uzvisiti žrtvu čovjeka osuđenog na smrt zbog snažnog otpora teroru. Goethe je kazao kako je Beethoven to uspio izraziti “neobičnom genijalnošću“.
Koncert će zatvoriti još jedno Beethovenovo djelo: njegova Šesta simfonija u F-duru poznatija kao ‘Pastoralna’. Ovdje nas skladatelj vodi na vedro putovanje prirodom i seoskim okruženjem čiju idilu poremeti samo jedna prolazna oluja.
Komentari