Boccacciov ‘Decameron’ u suvremenoj adaptaciji Talijanske drame će biti premijerno izveden u utorak, 8. prosinca, na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca s početkom u 19 sati.
Jedno od najznačajnijih djela svjetske knjževnosti redateljski potpisuje Luciano Delprato, koji je ujedno i autor adaptacije. Za razliku od izvornika mjesto radnje nije Firenza, već Rijeka, umjesto u doba kuge, događa se u doba krize koronavirusa. Desetero mladih umjesto u seosku vilu od zaraze bježe u kazalište, a umjesto stotinu pričaju deset priča. Na taj način Luciano Delprato je na ironičan način progovorio i o vremenu u kojem živimo i onome s čim se danas suočavamo.
“Iako sam se prema ovom velikom djelu, prije svega, odnosio s iznimnim poštovanjem, nastojao sam da adaptacija bude aktualna. Želio sam da to bude suvremeni dijalog s Boccacciovim Dekameronom. Kao i kod ‘Kralja Edipa’, želio sam pokazati da ovo djelo doista jest klasik, da nije samo dio obavezne lektire ili djelo koje treba promatrati kao eksponat u muzeju gdje je povijest zamrznuta. Želim publici pokazati koliko je ovo djelo živo, koliko može biti i jednostavno, zanimljivo, tečno, zabavno, duhovito”, reako je redatelj Delprato.
Podsjetimo, jedan od najnagrađivanijih umjetnika iz Cordobe (Argentina), redatelj, dramski pisac i pedagog rođen 1978. godine, prošle je sezone u riječkom “Zajcu” postavio Sofoklovog ‘Kralja Edipa’ u vlastitoj adaptaciji i režiji kao igrano-lutkarsku predstavu, koja je oduševila i kritiku i publiku te dobila nagrade.
U predstavi glume Aleksandar Cvjetković, Leonora Surian Popov, Bruno Nacinovich, Denis Brižić, Elena Brumini, Serena Ferraiuolo, Ivna Bruck, Mirko Soldano, Anton Plešić, Giulio Settimo, Andrea Tich, Stefano Surian, Jasmin Mekić, Edi Ćelić, Nikola Nedić i Mario Jovev.
Autorski tim, uz Argentinca Delprata, čine i scenografkinja Aleksandra Ana Buković, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović, koreograf Michele Pastorini, oblikovatelj svjetla Robert Pavlić, autori glazbe Federico Rossignoli, Teodora Tommasi i Francesco Gulic te oblikovatelj zvuka Saša Predovan.
Predstava se može pogledati i na pretpremijernim izvedbama 4. i 5. prosinca.
Komentari