HNK BURIĆU: Podaci o honorarima su tajni jer su mnogo niži nego drugdje

Autor:

19.01.2011., Rijeka - U kazalistu HNK Ivana pl. Zajca ove subote odrzat ce se premijera predstave prema novelama Ryunosake Akutagawe "Zivot Lude" u reziji Davida Doiashvilija.
Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

HNK Ivana pl. Zajca u utorak je odgovorilo na prozivke nezavisnog vijećnika Hrvoja Burića u riječkom Gradskom vijeću za netransparentnost i vrlo visoke honorare gostujućih umjetnika, navodeći da mu traženi podaci o visinama honorara nisu dostavljeni temeljem pravilnika kazališta o tajnosti podatka te zbog toga gostujući umjetnici u Rijeci nastupaju za puno niže honorare nego drugdje.

U reakciji HNK stoji da je pravilnik donijela bišva uprava Nade Matošević, uz suglasnost tadašnjeg predsjednika Kazališnog vijeća. “U slučaju dvoje apostrofiranih vrhunskih svjetskih umjetnika, kao i niza drugih s kojima u posljednje vrijeme surađuje riječka Opera (Sumi Jo, Carlo Colombara, Vlatka Oršanić, Lucio Gallo), tajnost nije zbog njihovih ‘basnoslovnih’ honorara, nego zbog činjenice da oni u riječkoj Operi nastupaju za mnogo niže honorare nego drugdje, pa je stvar temeljne profesionalnosti da ti honorari ostanu ‘tajni’ jer bi njihovo objavljivanje rušilo cijenu koju ti umjetnici drugdje lako postižu”, ističe se u odgovoru HNK Buriću.

“Već smo u više navrata izvijestili da u Rijeci uspijevamo, zahvaljujući odgovornom poslovanju i suradničkom entuzijazmu, koji cijene naročito vrhunski umjetnici, producirati opere s najmanjim zamislivim budžetima”, navodi HNK. Za ilustraciju je navedeno da je riječki HNK operu “Andrea Chenier” postavio premijerno prošle sezone za 350 tiusća kuna, a “bilo gdje drugdje u svijetu nemoguće ju je producirati za manje od 100 tisuća eura, dok se u vodećim opernim kućama ti iznosi penju na više od milijun eura”.

HNK navodi i da je netočno da od nadležnih institucija skriva troškovnike, pa tako i honorare bilo kojeg angažiranog umjetnika. “Da je u lokalnog političkog amatera H.B. imalo poduzetne inteligencije, mogao je iste informacije zatražiti, primjerice, od Ministarstva kulture kojemu Kazalište podnosi detaljne financijske izvještaje, stavku po stavku, ime po ime, projekt po projekt”, ističe se u odgovoru.

“Interesantno je da je i tehnički ministar Zlatko Hasanbegović uputio Nadzor nad poslovanjem HNK u Rijeci, kojemu je jedna od opsesivnih ‘tema’ istrage također – Dunja Vejzović”, navodi HNK, dodajući da je ona “tehničkom premijeru Oreškoviću bezuspješno pokušala uručiti peticiju Kulturnjaka za ostavku Hasanbegovića. Kopa tako Hasanbegović po ugovorima hrvatske operne dive, koja je u Rijeci izvodila Milka Kelemena, ne bi li valjda otkrio neki inkriminirajući detalj, a kopa ga čak i koliko je studenata Dunje Vejzović nastupalo u Rijeci, recimo – Diana Haller, danas naša najperspektivnija mlada operna umjetnica u svijetu”, stoji u tekstu riječkoga kazališta.

HNK je pozvao Hrvoja Burića da se, ako želi, najavi u ured intendanta kazališta gdje će mu se predočiti svi financijski izvještaji Ministarstvu kulture. “Možete ih preporučenom pošiljkom poslati tehničkom ministru Hasanbegoviću, ne bi li stigli do Runjaninove dok se on još uvijek nalazi na toj adresi. Premda je te iste izvještaje – da ga je ikada zanimao posao ministra kulture – mogao pronaći nekoliko vrata dalje od svojeg ureda”, poručio je HNK Buriću.

Hrvoje Burić, nezavisni riječki gradski vijećnik i donedavni član HDZ-a, na konferenciji za novinare u utorak je u Rijeci optužio HNK i Grad Rijeku za netransparentnost i rastrošnost, uz tvrdnje da mu nisu dostavili tražene podatke o visinama honorara za gostujućeg finskog dirigenta Villea Matvejeffa i opernu umjetnicu Dunju Vejzović te navode da su ti iznosi, po njegovim saznanjima, “višemilijunski”.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)