Hispano Suiza: najprestižnija marka, kojoj se klanjala i aristokracija, osnovana 14. lipnja 1904.

Autor:

Alden Jewell - Wikimedia Commons

Hispano-Suiza (1904. do 1944.), španjolska tvrtka, u Barceloni je proizvodila elitne automobile sa znakom Leteća roda…

… luksuznije nego Rolls-Royce, moćnije nego Mercedes-Benz i naprednije nego Bugatti. Rolls-Royce Phantom III je 1937. stajao 1900 funti, a Hyspano-Suiza Type 68 čak 2500! Imao je motor V12 sa 11.310 ccm i 250 KS te postizao 200 km/h.  Prvi i najveći kupac bio je španjolski kralj Alfonso XIII, a potom kraljevi Švedske i Rumunjske, perzijski šah, monegaški knez, Pablo Picasso, Albert Anstein, Greta Garbo…

Među prvima koristili su bregasto vratilo u glavi i četiri ventila po cilindru. Hispano Suiza je proizvodila najbolje avionske motore I. svjetskog rata, a znak Leteće rode preuzima u čast legendarnog francuskog pilota Georgesa Guynemera, čiji je dvokrilni lovac Spad XII, s motorom Hispano-Suiza 8Cb snage 220 KS, krasio takav simbol.

Ovako je počelo: Švicarac Mark Birkigt 1899. dolazi u Barcelonu i radi na konstrukciji motora s prijateljem iz školskih dana Carlosom Vellinom. 1902. osniva ‘Juan Castro s.en.c Fabrica de Automoviles Hispano-Suiza’, tvrtku nazvanu po glavnom investitoru, ali i po Birkigtove dvije domovine.

Nakon bankrota, 14. lipnja 1904. nastaje nova tvrtka Hispano-Suiza SA Fabrica de Automoviles. Jedan od prvih kupaca je španjolski kralj Alfons XIII, koji će kasnije postati i značajan dioničar tvrtke, a po njemu će ime dobiti i sportski model iz 1911., možda i najznačajniji europski sportski automobil prije I. svjetskog rata.

Iste godine tvrtka osniva francusku podružnicu u Parizu te Birkigt seli onamo. Pod njegovim će vodstvom francuski modeli tvrtke postati legendarni, a Hispano-Suiza u trećoj domovini jedna od najprestižnijih i najekskluzivnijih marki između dva svjetska rata.

Bilo je više pokušaja oživljavanja legendarne marke Hispano-Suiza…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.