U arhipelagu otoka Jabuka rano jutros dogodila se havarija na turskom teretnom brodu uslijed prodora mora u prostor strojarnice, ozvijestilo je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Pokrenuta je hitna evakuacija posade.
Nije uočeno onečišćenje mora, no opasnost postoji jer turski brod prevozi 3.000 metričnih tona sinter magnezita, a u brodskim spremnicima nalazi se oko 70 tona pogonskoga goriva i maziva.
Osam članova posade prevezeno brodicom pomorske policije, stiglo u trogirsku luku u postaju prometne policije, doznaje RTL. Tamo se o njima brine Crveni kruž koji je osigurao hranu i ostale potrepštine. Turski teretni brod bit će dotegljen je Brodotrogir.
Na mjesto nesreće krenuli su spasioci Remokrera, koji bi na poziciju broda trebali stići za oko pet sati. Po svojoj prilici, nakon što uzmu brod u tegalj, do Brodotrogira će im trebati 10 sati, što znači da bi ondje trebali stići sutra u jutarnjim satima. Dodaju kako je kapetanija uspješno sanirala prodor vode u brod uz pomoć ronioca s Visa koji je za saniranje upotrijebio posebnu smjesu kako bi se zaustavio prodor.
“U 5.38 sati dobili smo dojavu o prodoru mora na brodu Haksa koji se nalazi 56 NM od Visa. Nemamo podatak kako je došlo do havarije koja se dogodila u međunarodnim vodama 16 NM od otoka Jabuke. Na poziciju koja nam je dojavljena uputili smo se u 5.42 sati, a tamo smo pristigli u 8.00 sati. S članovima posade pokušali smo sanirati prodor mora koji se dogodio u strojarnici. Oko 9.00 sati je došla Lučka kapetanija, a mi smo preuzeli osam članova posade koje smo prevezli u Split”, rekao je novinarima zapovjednik policijskog opohodnog broda Sv. Jure Mario Omelić i dodao: “Prodor mora je smanjen, ali nije saniran. Uskoro će doći ronioci iz Splita koji će pokušati sanirati tu rupu da se brod može tegliti. Zasad nema opasnosti od zagađenja. Teret je neki materijal sličan žalu, pune su ga štive, ali ne znam što će dalje biti. Vidjeli smo kakvo je stanje, ali ne možemo procijeniti jer se more diglo poviše pajola dubine dva metra. Svaki prodor mora predstavlja opasnost za potonuće. Pumpe mu rade, a kad dođu s Visa da saniraju prodor mora, onda će pumpe moći odraditi svoj posao i ispumpati more”, prenosi Morski.
Prva informacija o o havariji na brodu ‘Haksa’ službenici Središta za nadzor i upravljanje pomorskim prometom (VTMIS Split) su zaprimili noćas u 04:16 sati. Odmah su obavijestili Nacionalnu središnjicu za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) te prenijeli informaciju da je posada dojavila je o prodoru mora u potpalublje teretnoga broda dužine 85 metara sa 13 članova posade (11 državljana Republike Turske i 2 državljana Republike Indije), koji plovi pod zastavom Republike Turske te da su zatražili pomoć.
U 04.25h službenici MRCC Rijeka zaprimili su poziv pogibelji (DISTRESS CALL) sa havriranog Turskog broda, slijedom čega su putem Obalnih radio postaja započeli emitiranje obavijesti o havariji svim sudionicima u pomorskom prometu te je pokrenuta koordinirana spasilačka akcija u suradnji sa MRCC Roma – Republike Italije, budući da je pozicija havariranog broda u arhipelagu otoka Jabuka, konkretno, u Jabučkoj kotlini, u području koje dijelom izlazi iz obuhvata Hrvatskog teritorijalnog mora.
Budući da je motorni tanker ‘Valcadore’, zastave Republike Italije u trenutku nesreće plovio na oko 4 nautičke milje od pozicije havarije, MRCC Rijeka je isti preusmjerila u spasilačku akciju, koji je na poziciju doplovio u 05.10 sati.
U međuvremenu su iz MRCC Rijeka u spasilačku akciju angažirali Lučku kapetaniju Split i Pomorsku policiju Split, čije posade su odmah isplovili prema poziciji havarije. Središnjica je u akciju uključila i remorkere tvrtke Brodospas, a o svemu je obaviještena i Obalna Straža RH čiji brodovi su stavljeni u pripravnost. Također, MRCC Rijeka je u komunikaciji sa MRCC Roma u akciju angažirala i dva talijanska remorkera koji plove prema poziciji nesreće.
Evakuacija je započela oko 6 sati, a kapetan turskog broda odlučio je ostati na brodu sa još 4 člana posade, dok god to ude moguća.
Komentari