Na tržištu poštanskih usluga zbog novih komunikacijskih tehnologija sve je manje pisama, što je utjecalo na smanjenje ostvarenog ukupnog broja poštanskih usluga te promjene tržišnih udjela, ali ne i na prihode, koji su u trećem tromjesečju 2023. porasli na 76,3 milijuna eura, izvijestili su iz HAKOM-a.
Podaci regulatora HAKOM-a pokazuju naime da je u trećem tromjesečju sa 45,6 milijuna realiziranih pismovnih usluga/pošiljki zabilježen pad od 15,2 posto u odnosu na isto razdoblje 2022.
Unatoč tom smanjenju, pismovne pošiljke i dalje imaju najveći udjel na poštanskom tržištu, od 76 posto, ali je to za 4 posto manji udjel nego je bio lani.
Istovremeno, paketnim pošiljkama/paketima porastao je tržišni udjel na gotovo 16 posto, dok ostalo čine tiskanice. “Manji broj ukupno ostvarenih poštanskih usluga na tržištu ipak nije utjecao na prihode s obzirom na to da je u proteklom razdoblju došlo do rasta cijena, posebno u segmentu univerzalne usluge, ali i većeg broja obavljenih usluga s dodanom vrijednosti (ekspresnih pošiljaka)”, komentiraju iz tog regulatora.
Prihodi su na poštanskom tržištu u trećem tromjesečju 2023., po podacima HAKOM-a, iznosili 76,3 milijuna eura, što je 9,3 posto više nego u istom razdoblju 2022.
Za broj usluga u međunarodnom poštanskom prometu kažu da raste stalno od početka godine, a da ih je u trećem tromjesečju ostvareno 4 posto više nego u istom razdoblju lani, što prati i rast udjela međunarodnog prometa u ukupnom prometu na nešto više od 8 posto.
Poštanske usluge u trećem tromjesečju 2023. u Hrvatskoj je pružalo 24 davatelja, od kojih su se dva nova uključila na tržište u trećem tromjesečju, a među svima i dalje je najveći HP-Hrvatska pošta s udjelom od 85,4 posto po broju ostvarenih usluga i od 57,1 posto prema ukupnim prihodima.
Komentari