Intendant riječkog HNK-a Oliver Frljić i direkotor Opere Marin Blažević oglasili su s priopćenjem o jučerašnem istupu saborske zastupnice MOST- Ines Strenje – Linić
Priopćenje prenosimo u cijelosti:
Saborska zastupnica Mosta Ines Strenja-Linić uvrijeđeno je odgovorila na naše jučerašnje reagiranje povodom hajke koju je, praveć se nevinom, pokrenula u Hrvatskom saboru.
Prvo, u svojem razočaranom odgovoru Strenja-Linić iznova, vjerovali ili ne, ne pravi matematički nemilosrdnu razliku između mandata bivše intendantice na koji se odnosi negativan nalaz revizije (2013. godina) i odgovornosti nove uprave (od rujna 2014.). Novi istup Strenje-Linić je dakle ili zla retorička manipulacija, svjesno lažno informiranje javnosti, ili rezultat zapanjujuće političke plitkosti. Pitamo se – što je čak gore? Posebno jer – da je ta zastupnica imala ikakve dobre namjere – ona je od Ureda za reviziju, državnog i područnog, mogla dobiti prihvaćeno (!) očitovanje nove uprave u kojem se detaljno navodi sve što je već poduzeto, kao i prezentira plan daljnjeg postupanja prema nalozima Revizije. Mogla je i poslati službeni pisani upit, pa čak i okrenuti naš broj telefona, pa bismo joj rado poslali sve službene dokumente o našem poslovanju. Mogla je provjeriti u Ministarstvu financija u kojoj je fazi postupak Proračunskog nadzora nad financijskim poslovanjem kazališta do 1. 9. 2014. No umjesto svega toga – ona je zaprijetila «saslušanjem» aktualnog intendanta pred saborskim povjerenstvom, pritom se uopće ne pitajući niti o zakonskoj opravdanosti takva policijskog poziva, niti o formalno-pravnom statusu HNK Ivana pl. Zajca u gradu kojeg neke građane zastupa: riječko narodno kazalište je gradska a ne državna ustanova!
Nadalje, Strenja-Linić obmanula je još jednom javnost i glede stana kojeg je iznajmljivala HNK Ivan pl. Zajc do 2007. godine za iznos od 450 eura mjesečno. Naime, Strenja-Linić je u nekoliko navrata ponovila da je stan dvosoban, iako u ugovoru s Kazalištem stoji da je stan trosoban. Zašto je saborska zastupnica svoju nekretninu pokušala prikazati manjom u javnom istupu, ili većom u ugovoru – neka se time pozabavi netko drugi. To doista više nije naš posao, osim što nam je neobično da osoba koja je navodno godinama upozoravala Grad na probleme u Kazalištu tijekom svih godina prije nastupa nove uprave – skriva da je sama poslovala s tim istim Kazalištem i nakon onog prvog nepovoljnog nalaza revizije, još iz 2004. godine.
Pa kad je gospođa Strenja-Linić toliko zainteresirana za nepravilnosti u radu nacionalnih kazališta, pa je u dokazivanju istih spremna falsificirati i nalaze Državne revizije, predlažemo joj da se pozabavi onime što je u poslovanju zagrebačkog HNK otkrila ista Revizija poslovanja za 2013. godinu, dok je tom kazalištu na čelu bila aktualna zamjenica ministra kulture Ana Lederer. Naime, revizija je u radu te kuće evidentirala niz nepravilnosti: velik minus, višemjesečna isplata visokih honorara vlastitim zaposlenicima, besplatno dijeljenje velikog broja ulaznica bez jasnih kriterija i pravila itd. Zastupnicu Strenju-Linić također podsjećamo da je ista Ana Lederer sebi i svojoj poslovnoj tajnici povrh plaća isplatila po oko deset tisuća eura honorara za prvih devet mjeseci 2012. godine za poslove za koje drugi zaposlenici HNK-a već primaju plaću. Nije zanemariva ni činjenica da je u vrijeme intendanture Ane Lederer u tom istom kazalištu često radio njezin tadašnji partner i rođak ministra Hasanbegovića, Ozren Prohić. Što Vam je još potrebno, zastupnice Strenja-Linić, da se počnete «stručno» baviti svojim poslom? Hoćete li pred saborsko povjerenstvo pozvati zamjenicu Ministra kulture, bivšu intendanticu nacionlanog kazališta nad kojim Država odnosno Vlada ima izravne ingerencije?
Oliver Frljić i Marin Blažević
Komentari