Treba li gume puniti dušikom umjesto zrakom? Ovo su razlozi za i protiv

Autor:

Autolab

Gume napuhane dušikom postojanije zadržavaju tlak, što doprinosi voznim svojstvima, pouzdanosti i trajnosti  te smanjuje potrošnju goriva, ali u normalnim uvjetima to nije presudno

Tradicionalno automobilske gume pune se komprimiranim zrakom. Zrak se sastoji od 78 posto dušika i nešto manje od 21 posto kisika, a ostatak je vodena para, CO2 i male koncentracije neona i argona. Sada je postao trend puniti gume automobila čistim dušikom, a postoji nekoliko uvjerljivih razloga za to.

Neispravno napuhane gume nepovoljno utječu na trošenje guma, vozna svojstva i stabilnost automobila te potrošnju goriva. Jednostavno rečeno, čisti dušik bolje održava pravi tlak zraka u gumama, omogućujući vašem automobilu i njegovim gumama da rade što je moguće učinkovitije.

Sve gume gube dio tlaka tijekom vremena zbog poroznosti, dušik to čini oko 40 posto sporije od običnog zraka, a to rezultira stabilnijim tlakom u gumama tijekom duljeg razdoblja. Usto kisik također reagira s materijalom gumom gume dok prodire kroz nju, što dovodi do termooksidativnog procesa koji s vremenom razgrađuje gumu.

Sportski vozači su također otkrili da gume punjene dušikom, a ne zrakom, manje reagiraju na temperaturne promjene. Plinovi se šire toplinom i skupljaju hladnoćom, zbog čega se lampica upozorenja na tlak u gumama vašeg cestovnog automobila obično pali kada padnu niže temperature.

Za trkaće timove korištenje dušika znači da će njihove gume imati dosljedniji tlak tijekom utrke, jer se gume zagrijavaju tijekom upotrebe. Punjenje guma dušikom znači i manji rizik stvaranja vlage u gumi. Naime, kad se u gume puni komprimirani okolni zrak, djelomice u gume ulazi vlaka. Nasuprot toga, svaki sustav koji isporučuje čisti dušik isporučivat će i suhi dušik. Punjenje guma dušikom uključuje punjenje čistim dušikom bez vlage.

Sve su to kotisni benefiti za ulaganje od 15 eura za četiri gume, pričem se dobivaju i zelene kapice ventila, ali nije nužno, jer su u normalnim uvjetima eksploatacije razlike minimalkne, a naplatak ne hrđa iznutra, nego izvana.

OZNAKE: dušik, gume

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.