Gume loše, asfalt sklizak, problemi nastaju na prvoj kiši…

Autor:

Autoportal.hr

Dolaskom toplijih dana mnogi počinju voziti slobodnije i brže, često na vozilu imaju loše gume, zanemarujući probleme i rizike čim se cesta navlaži, što je posebice opasno u Istri i Dalmaciji, s “vapnenjačkim asfaltom”

Za aktivnu sigurnost (smanjenja rizika nastanka nesreće) najvažnije su kvalitetne gume, važnije od kočnica. Jer, ako kočnice otkažu, dobre gume mogu izvući situaciju, skretanjem, zaobilaženjem, struganjem o rubni zid… Obrat ne vrijedi, jer, ako su gume loše te nastane nekontrolirano proklizavanje, dobre kočnice su beskorisne. Ali, u sustavu “vozač-vozilo-prometnica”, dobar asfalt je još važniji od guma, jer na hrapavom asfaltu drži i loša guma, a na skliskom ni najbolja nije sigurna.

Dobro je poznato da kvaliteta asfalta na mnogim našim prometnicama ne zadovoljava minimalne standarde sigurnosti. Najgore je u primorskim dijelovima Dalmacije i Istri. Kad je kiša, u Šibeniku, Puli, Živogošću… koeficijent trenja između gume i asfalta dvostruko je niži nego u Zagrebu! To bitno otežava održanje putanje i zaustavljanje vozila, što je i prouzročilo konkretnu nesreću.

Kod nas se, nažalost, zbog štednje u izradi asfalta često koristi nekvalitetan agregat bogat vapnencem. Zbog toga asfalt nema dovoljnu površinsku otpornost te se hrapavi sloj, nužan za dobro prianjanje gume na asfalt, brzo uglača. Vapnenac iz unutrašnjosti izlazi na površinu te s prvim kapima kiše nastaje sloj sklizak poput poledice.

Dakle, kad na toplom vremenu padne kiša, treba voziti oprezno i umjereno, posebice u početnoj fazi. Na to vozače obvezuje Zakon o sigurnosti prometa na cestama, članak 51., stavak 1. Ali, u svemu, posebice važnu ulogu imaju dobre gume. Dakle, ako su vam ljetne gume stare i/ili izlizane, kupite nove kvalitetne gume. I pazite da je u njima uvijek ispravan tlak zraka, ovisno o opterećenju.

OZNAKE: asfalt, gume

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.