Grgo Šipek Grše, reper iz Trilja, 4. veljače u Tvornici kulture priredit će najveći samostalni koncert u karijeri. Njegov album iz 2021. ‘Platinum’ našao se među deset najboljih albuma u godišnjoj anketi Nacionala, a ove godine četiri puta je ušao na Billboardovu ljestvicu sa singlovima
Grgo Šipek Grše, reper iz Trilja koji je svojim tvrdim repom i sirovim stihovima o životu na ulici osvojio hrvatsku publiku i brojne obožavatelje iz regije, 4. veljače u Tvornici kulture priređuje najveći samostalni koncert u karijeri.
Njegov album iz 2021. godine ‘’Platinum’’ našao se među deset najboljih albuma u godišnjoj anketi tjednika Nacional. Iste godine album je osvojio i nagradu RockOff u kategoriji Rap&Off za najbolji rap album te je Grše bio jedan od najslušanijih hrvatskih izvođača na streaming platformama. U više se navrata pojavio na prestižnoj Billboardovoj trending listi najslušanijih pjesama na YouTubeu jer su njegove pjesme poput ‘’Highlife’’, ‘’Mamba’’, ‘’Badr Hari’’, ‘’Oče’’, ‘’Suze’’, ‘’Sin City’’, ‘’Gangland’’ i aktualna ‘’Sip’’ na YouTubeu poslušane više milijuna puta. Prati ga epitete prvaka ‘’tvrdog đira’’ koji je uspio na rap sceni započeti karijeru.
NACIONAL: Kakav nastup pripremate u Tvornici? Hoćete li nastupiti s bendom, kao što ste najavljivali?
Koncert u Tvornici će biti moj najveći dosad, pripremamo se za njega i radimo na idejama. Želim prirediti fanovima noć za pamćenje kao zahvalu za svu podršku i ljubav koje dobivam. Što se tiče nastupa s bendom, još ću sačekati s tim. Moja želja je u budućnosti napraviti album s bendom i odraditi nekoliko koncerata.
NACIONAL: Velike su šanse da će koncert biti rasprodan jer ste trenutno jedan od najpopularnijih rap izvođača u Hrvatskoj. Koliko vam takva pozicija znači po pitanju egzistencije i zarade?
Što se tiče zarade, mogu komforno živjeti od glazbe i imati ugodan život. Lijepo je kada živite od nečeg što volite i kad se možete maksimalno posvetiti tome, ali isto tako postoji određeni pritisak jer današnje glazbeno tržište od vas zahtijeva izbacivanje muzike u kontinuitetu, s tim da muzika mora biti kvalitetna. Ljudi brzo zaborave na glazbenike ako nisu prisutni na sceni neko vrijeme, a s tim ide i manji broj koncerata i slušanja na digitalnim platformama. Naravno, to vrijedi za naš žanr jer nemamo veliku podršku nacionalnih radija.
NACIONAL: Publika vas je prepoznala i prihvatila zbog vašeg ‘’tvrdog đira’’, sirovih priča s ulice, nasilja, oružja, droge itd. Koliko su ti stihovi i pozivnica mladima koji se s takvim načinom života upoznaju upravo kroz njih i požele biti dio tog svijeta?
Problem je puno dublji. Te tematike su dio bunta, bolje je pitanje što me natjeralo na takvu tematiku. Dosta okolnosti je utjecalo na to, od stanja u državi, pružanja nikakve budućnosti mladima do besparice i nepravde, sve to je dovelo do bunta i agresije koja je morala izaći. Što se tiče toga da su moji stihovi pozivnica mladima na takav način života, to su gluposti, s tim se mladi svaki dan susreću na ulici, ja samo prepričavam ono što se događa, sve kreće iz kuće i odgoja roditelja. Da ne zaboravim spomenuti da imam dosta pjesama kao što su ‘’Suze’’, ‘’Oče’’, ‘’Vlak života’’ i ostalih koje imaju pozitivnu poruku, te ‘’negativne poruke’’ su objašnjene i stihovi navode ljude na pravi put.
NACIONAL: Koliko ste svjesni odgovornosti kao popularna osoba koja svojim stihovima, nastupima i ponašanjem utječe na mlade?
Svjestan sam svoje popularnosti i utjecaja na mlade i poprilično sam siguran da su ljudi koji me slušaju upoznati s pojmom umjetnička sloboda.
NACIONAL: Što vam najviše pomaže da se tako spretno verbalno izrazite u pjesmama? Čitanje, razgovori, dugotrajan rad na pisanju pjesama ili dodatna edukacija?
Mislim da je to prirodni talent jer ne znam kako bih to drugačije objasnio. Zapravo jako malo radim na sebi. Sluh je vjerojatno došao genetski jer mi je cijela obitelj s očeve strane u glazbi.
NACIONAL: Nemali broj izvođača sa scene sve češće govori i o borbi s anksioznošću, depresijom i raznim drugim mentalnim problemima unatoč uspjehu. Kako se vi nosite s tim problemima?
Opet ću povući paralelu s tim što nas je dovelo do tog stanja, odgovor je dosta sličan onom u pitanju u vezi mojih stihova. Razvojem tehnologije došlo je do zatvaranja ljudi u sebe i postali smo asocijalni, a s tim dolaze i depresija i anksioznost jer je čovjek društveno biće. Ljudi previše vremena provode sami sa sobom i svojim mislima, određeno vrijeme možete kontrolirati misli u pozitivnom smjeru, ali one odu u kontra smjeru ako tako živite u dužem kontinuitetu.
NACIONAL: Znači li to da su društvene mreže jedan od okidača koji potiču depresiju i anksioznost?
Još jedan od razloga su i današnje društvene mreže koje jako loše utječu na mlade jer oni gledaju tuđe živote i uspjehe drugih ljudi, što u njima budi nezadovoljstvo i frustracije. Nije to samo stvar izvođača, nego općenito problema u svijetu u kojem sve više mladih ima problema s depresijom i anksioznošću i o tome se treba puno više govoriti, jer mladi su budućnost ove zemlje.
NACIONAL: Uz rad na pjesmama i albumima, pokrenuli ste i diskografsku kuću Blockstar Digital. S kojim ciljem?
Cilj Blockstara je zajedništvo i promocija mladih glazbenika, da im pružimo veliku platformu i da brže dođu do uspjeha jer znam koliko mi je bilo teško u počecima kad si sam i sve moraš sam učiti i boriti se. Zajedno možemo puno toga više postići nego samostalno. Učimo i upijamo jedni od drugih i jedni drugima smo motivacija i inspiracija.
NACIONAL: Odbili ste ponudu diskografske kuće Croatia Records čak pet puta, da biste na kraju albume objavili za YEM. Zašto za njih, a ne za vlastitu etiketu Blockastar Digital?
YEM je label mog menadžera i dobili smo odlične uvjete koje nigdje drugo nismo mogli dobiti. Blockstar je kolektiv i trenutno smo fokusirani najviše na to, a ne da funkcioniramo kao label. Bit će vremena za posvetiti se Blockstaru, sad nam nije to u interesu, radimo na sebi i da dovedemo cijelu priču na veći level.
‘Mogu komforno živjeti od glazbe. Lijepo je kada se možete maksimalno posvetiti, ali postoji i pritisak jer tržište od vas zahtijeva izbacivanje muzike u kontinuitetu’
NACIONAL: I vi i dio vaših kolega s trap scene punite klubove i dvorane, spotovi su vam pregledani više milijuna puta, publika vas voli, ali mainstream mediji vas ignoriraju. Koliko to govori o medijima u Hrvatskoj i njihovoj neupućenosti u zbivanja na glazbenoj sceni?
Sinoć sam vidio smiješnu situaciju, bila je na Dnevniku tematika što je Hrvatska slušala u 2022., a ugostili su jednog glazbenog kritičara koji je pričao o Billboardovoj ljestvici u Hrvatskoj i rekao kako su se jedino od hrvatskih izvođača na ljestvici našli Matija Cvek i Zaprešić Boysi.
NACIONAL: Što ne odgovara istini.
Ove godine sam bio četiri puta na Billboardovoj ljestvici sa svojim singlovima kao jedini hrvatski glazbenik s tolikim brojem ulaska na Billboard, s tim da se svaki singl zadržao minimalno 10 tjedana na njemu, da ne spominjem kolege 30 zonu koji su također ušli par puta na ljestvicu i Hiljsona Mandelu, čiji je skoro cijeli album bio tu. Pa se postavlja pitanje je li to neinformiranost naših ‘’glazbenih kritičara’’ ili je to na određeni način gušenje da ne dobijemo medijski prostor. Što god bilo, to je žalosno.
NACIONAL: Zašto?
Zaostajemo za Balkanom i Europom jer šaka ljudi upravlja glazbenom industrijom i gledaju se privatni interesi. Hrvatska je što se tiče glazbe i glazbene industrije još u 90-im i nažalost ako se ne promijene određene stvari, bit ćemo još dosta dugo tu gdje smo sad i naša će djeca i dalje slušati susjede i prelaziti preko granice u potrazi za kvalitetnom glazbom.
NACIONAL: Krajem prošle godine ste postali otac. Je li nova životna uloga utjecala na stav o glazbi?
Zvuči kao klišej, ali postati otac je najljepši osjećaj koji čovjek može doživjeti i sigurno da mi je maleni velika motivacija i inspiracija.
NACIONAL: Publici ste se predstavili albumom ‘’Tilurium’’, a albumom ‘’Platinum’’ postavili ste nove standarde u rapu u Hrvatskoj. Što je sljedeće?
Sljedeći cilj je podignuti ljestvicu još više jer nisam ostvario svoj puni potencijal.
Komentari