Grbešić: “Moramo reagirati kako bismo otklonili sve one neistine koje su izrečene”

Autor:

10.04.2014., Zeljeznicki kolodvor, Varazdin - Povodom ukidanja pojedinih linija putnickih vlakova odrzana je konferencija za novinare Sindikata prometnika vlakova Hrvatske. Mario Grbesic, regionalni koordinator sindikata.rPhoto: Marko Jurinec/PIXSELL

Marko Jurinec/PIXSELL

U teškoj željezničkoj nesreći kod Novske u petak navečer poginule su tri osobe, a 12 ih je ozlijeđeno. Sindikat strojovođa prozvao je Agenciju za istraživanje nesreća, ali i HŽ da nisu rekli cijelu istinu o onome što se dogodilo. Oglasio se i Sindikat prometnika vlakova, koji navodi da se zataškavaju stvari te da je strojovođa dobio odobrenje da može voziti.

Sindikat prometnika u poslijepodnevnim je satima poslao demantij, a njihov predsjednik Mario Grbešić u Dnevniku NoveTV poručio je da mu je žao što se uopće mora očitovati o tome je li prometnik iz Okučana dao dozvolu strojovođi putničkog vlaka da prođe na sva crvena svjetla.

“Izražavam žaljenje što se moram očitovati na ovu temu dok traje istraga, ali smo prisiljeni zbog današnje konferencije za medije koja je održana od strane Sindikata strojovođa kako bi otklonili sve one neistine koje su danas izrečene, odnosno zlonamjerne insinuacije koje smo danas tamo mogli čuti”, rekao je.

“Što se tiče otpreme vlaka u kolodvoru Okučani od strane dežurnog prometnika vlakova, mi smo na lokaciju došli neposredno nakon nesreće. Po viđenom na terenu, na signalno sigurnosnom uređaju koji je u Prometnom uredu i u pisanom nalogu koji prometnik daje strojovođi, on je postupio u skladu s važećim propisima i sukladno onome što je trenutno pokazivao signalno sigurnosni uređaj”, dodao je Grbešić.

Dio signalizacije, kaže, nije bio ispravan. “Ono što je bilo vidljivo na signalno-sigurnosnom uređaju u Prometnom uredu je daje izlazni signal iz kolodvora Okučani je bio u kvaru, svi ostali signali na pruzi do Novske su bili ispravni i pružni tok je radio ispravno”, rekao je i dodao da je prometnik poštivao strogo propisani postupak i izdao pisani nalog u kojem se vlak otprema u takvim slučajevima.

Na pitanje o tome da je strojovođa putničkog vlaka je vozio 80 km/h, a na koliko mu je prometnik dao dozvolu, Grbešić navodi kako on ne zna koliko je strojovođa brzo vozio. “Ne znam koja je redovita brzina na tom dijelu pruge u tim okolnostima. Ono što mu je prometnik dao je da prometuje redovitom brzinom propisanom za tu dionicu pruge u tim okolnostima”, dodao je.

Ne želi, kaže, reći da Sindikat strojovođa ne govori istinu. “Mi smo ovdje u smislu zaštite tog prometnika. Treba se okončati istraga kako bi se utvrdio stvarni razlog ovog događaja kako bi naučili što se dogodilo i kako se to više nikad ne bi dogodilo”, zaključio je Grbešić.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.