Grand Prix iz Karlovca u Makedoniju za film “Miško”

Autor:

Karlovac, 15.09.2018 - Grand Prix 23. Filmske revije mladeži i 11. Four River Film Festivala u subotu je u Karlovcu osvojio dokumentarni film „Miško“, srednjoškolskog filmaša Hanisa Bagashova iz Makedonije, a meðunarodni je žiri odluèio tako jer je, kako je reèeno na sveèanosti proglašenja najboljih „srceparajuæi, hrabar, iskreno predstavljen, ukljuèujuæi i sve frustracije i neuravnoteženosti jednog djeèaka tijekom odrastanja“. Na slici "Veliki žiri" u sastavu Barbara Vekariæ, Rick Stevenson i Nikola Jankoviæ dodijelio je Grand Prix priznanje makednonskom filmu "Miško".
foto HINA/ Mladen VOLARIÆ /ds

Grand Prix 23. Filmske revije mladeži i 11. Four River Film Festivala u subotu je u Karlovcu osvojio dokumentarni film „Miško“, srednjoškolskog filmaša Hanisa Bagashova iz Makedonije, a međunarodni je žiri odlučio tako jer je, kako je rečeno na svečanosti proglašenja najboljih „srceparajući, hrabar, iskreno predstavljen, uključujući i sve frustracije i neuravnoteženosti jednog dječaka tijekom odrastanja“.

Svaki element ovog filma od glume i scenarija stvara kompleksnu cjelinu koja ostavlja jedan izuzetno jak utisak na gledatelja, rekao je član žirija Nikola Janković iz Srbije, a u žiriju su još bili Rick Stevenson iz SAD-a i Barabara Vekarić iz Hrvatske.

Žutom zastavom, nagradom za film koji najbolje tematizira „nenasilje“ Mali žiri je nagradio film Leyah Barris iz SAD-a, nagradu Pack&Pitch osvojio je Danilo Stanimirović iz Srbije s mogućnošću da svoju temu o „patnjama tranzicije“ snimi sljedećeg ljeta u profesionalnim studijima u Los Angelesu, a pravo sudjelovanja na filmskom Prodigy campu u Americi osvojila je Antea Puljić iz Dubrovnika filmom “Miris glazbe”.

U službenoj konkurenciji za nagrade se borilo 38 domaćih i 38 stranih filmova iz  tridesetak zemalja u četiri kategorije, te su najboljim animiranim filmovima proglašeni “Crni mačak” Tamare Ramadi iz Zagreba i “Irony” Radheya Jegatheva iz Australije.

Najboljim dokumentarnim proglašeni su “Spavači izgubljene svakodnevnice” Larise Šmitran iz Samobora i “Cure od grafita” Isabelle Pierson iz SAD-a; najbolji igrani filmovi su “Desi se” kluba FKVK iz Zaprešića i filma “Žao mi je” kojem je autor Theo Taplitz iz SAD-a. U slobodnom je stilu Rene Rehek iz Zagreba osvojio nagradu u domaćoj konkurenciji filmom “Brodovi”, ali je ujedno osvojio i nagradu najboljeg redatelja. Film “Facade” iz Kanade proglašen je najboljim u slobodnom stilu u stranoj konkurenciji.

Najbolji je glumac Ivan Aleksić iz BiH za ulogu u filmu “Džudžaniganga”, najbolja glumica Leila Andersson za ulogu u danskom filmu “Be Prepared”, a grupa autora iz Velike Britanije nagrađena je za najbolji scenarij za film “A Cry for Sore Eyes”. Najbolji je snimatelj Philipp Hafner iz Austrije za film “The Taste of Love” i za isti film najboljim je montažerom proglašen Lucas Cantera.

Nikola Janković iz Beograda, koji je ove godine prvi put član žirija, profesionalno se bavi postprodukcijom zvuka, a prije osam je godina bio srednjoškolski autor na ovom ovom karlovačkom festivalu i od tada mu se redovito vraća u raznim funkcijama, ocijenio je da je „ovogodišnja službena konkurencija ponudila šarolik spektar tema i pokazala koliko mladi imaju silnu potrebu za izražavanjem i ostvarivanjem”.

“Zanimljivo je da su slobodnije forme, eksperimentalni film, vrlo smjelo i kreativno ponudile potragu za identitetom mladih. Mogu reći da igrani filmovi sad već dosta napredno barataju filmskim jezikom, a jezik komedije, koja je u stvari najteža za ostvariti, sve se više koristi i svladava“, rekao je Janković.

Nevolja je, dodaje Janković, bila kod ocjenjivanja dokumentarnih filmova, jer nije bilo baš konvencionalno dokumentarnih filmova, nego su svi pomalo bježali u druge kategorije, križali se s drugim žanrovima, ali sve je to, kaže, rezultat inspiracije mladih.

Općento govoreći o ovogodišnjim animiranim filmovima Janković je rekao da ih sve pomalo karakteriziraju teme osamljenosti, ljubavi i razočaranja, a izdvojio je pobjednički film “iRony” jer šalje izuzetno snažne poruke svima nama koji koristimo suvremene tehnologije, da nas vrlo lako mogu inficirati društvene mreže, te nas film upozorava da se svatko od nas sam mora pribrati i sabrati“.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.