Izgradnjom nove linije podzemne željeznice U5 koja bi u promet trebala biti puštena 2024. godine, grad Beč će dobiti potpuno automatiziranu liniju metroa.
Do 2030. godine Siemens bi za Grad Beč trebao proizvesti 45 potpuno automatiziranih vlakova, koji će moći prometovati bez vozača. Ugovor težak 550 milijuna eura predviđa da Siemens preuzme i poslove održavanja novih vlakova.
Novi će vlakovi imati spojene vagone, a bit će prilagođeni osobama s invaliditetom, klimatizirani i pod video nadzorom. Testna faza započet će već 2020. godine na linijama U1 i U4, a vlakovi će za početak prometovati pod nadzorom vozača.
Prilikom dizajniranja novih tzv. X-vlakova velika pozornost polaže se i unutarnjem uređenju vlakova. Tako će građani Beča sami moći odlučiti koja sjedala će biti ugrađena u nove vlakove.
U uži izbor ušle su tri vrlo slične varijante sjedala – Linea, Trigon i Radial.
“Kod novog X-vlaka bitna nam je održivost te smo kao sirovinu za izradu sjedala izabrali drvo. No, pored toga vrlo ja važno da nova sjedala budu i udobna. Ja već imam favorita, ali jako me zanima za koje sjedalo će se odlučiti Bečani“, kazala je Ulli Sima, bečka gradska zastupnica za okoliš i javni prijevoz.
Komentari