Samo još jedan dan dijeli nas od povijesnog događaja za prometnu povezanost Istre s ostatkom Hrvatske: u petak se otvara druga cijev tunela Učka. Puni profil cijelog Istarskog ipsilona, neprekinuta veza Pule i Zagreba autocestom više nisu nedosanjani snovi, nego vrlo bliska budućnost. Posla još ima, ali najzahtjevniji dio je dovršen.
Nakon Male Kapele i Sv. Roka, tunel Učka treći je tunel po dužini u Hrvatskoj.
Radovi su trajali tri godine, istaknuo je za HRT Dario Silić, direktor tvrtke Bina Istra. U probijanju te druge cijevi jedan od najizazovnijih trenutaka bilo je miniranje. Utrošeno je više od 1000 tona tekućeg eksploziva.
Silić je istaknuo da zatvaranje prometa kroz tunel tada nije bila opcija jer bi se stvorio prometni kolaps.
Jedan od većih izazova, tvrdi Silić, je i više od 30 jama i pukotina na koje su naišli probijajući drugu cijev.
“Puno je lošija geologija nego u postojećoj cijevi Tunela Učka” rekao.
I radna snaga bila je jedan od izazova. Bilo je angažirano više od 500 radnika, uglavnom hrvatskih.
“Inflacija nas je pogodila posljednjih godina, COVID-19 isto. Nismo praktički stali niti dana, izjavio je Silić.
‘Testirali smo tunel i vrlo smo zadovoljni’
Naglasio je da će nova cijev Tunela Učka duga 5,6 km biti najmoderniji tunel u Republici Hrvatskoj. Struktura tunela je monumentalna, čvrsta i jaka. Kako bi plastičnije opisao što to konkretno znači, Silić je rekao da je bilo 1,2 milijuna tona iskopa.
“To vam je otprilike kao četvrtina piramide u Egiptu. Utrošeno je i 3000 tona čelika“, objašnjava Silić i dodaje da je to kao pola Eiffelovog tornja u Parizu.
“Ovih dana smo dobili uporabnu dozvolu, cijeli niz odobrenja i suglasnosti državnih tijela. Novi tunel Učka će biti siguran i dobar. Testirali smo ga. Palili smo automobile unutra, da vidimo kako radi ventilacija, sustavi kontrole i prometa i jako, jako smo zadovoljni“, istaknuo je Silić.
Za turizam je potrebna moderna infrastruktura
Bez kvalitetne i dobre infrastrukture ne možete dovesti turiste na zapadnu, a ponajviše istočnu obalu Istre, istaknuo je.
“Napominjem da 95% turista koji dolaze u Istru, dolaze vozilima. Da biste doveli turiste do Umaga, Poreča, Rovinja, Pule i Labina – morate imati jednu dobru modernu infrastrukturu. Ona se gradila odgovorno, svakih par godina nove dionice. Ovo su najizazovnije dionice koje gradimo”, rekao je Silić.
“Tunel Učka, vijadukt Mirna i vijadukt Limska draga jako puno koštaju”, tvrdi Silić i dodaje da je samo tunel stajao više od 200 milijuna eura.
Tunel Učka, najbrži cestovni spoj Istre i ostatka Hrvatske, otvoren 27. rujna 1981.
Ponovio je da je važan aspekt sigurnost i utjecaj na turizam, a posljednjih godina posebno i utjecaj na BDP – samom investicijom i zapošljavanjem, posebno mladih.
“Napominjem da smo zadnjih šest godina više od 600 milijuna eura uložili i investirali u Istarski ipsilon. Zadužili smo se i osigurali financiranje s našim dioničarima kod domaćih i stranih banaka tako da imamo još puno, puno vremena da vratimo te kredite“, izjavio je.
Do lipnja 2026. planirano je spajanje s Hrvatskim autocestama.
Na svečanom otvorenju druge cijevi tunela Učka očekuje se, osim predstavnika Vlade, oko tisuću gostiju.
Nakon dovršetka Pelješkog mosta jedan od najvećih građevinskih projekata u Hrvatskoj je izgradnja druge cijevi Tunela Učka. Riječ je o projektu vrijednom 200 milijuna eura koji bi trebao biti završen 2024., rekao je još prije dvije godine premijer Andrej Plenković, kad je i posjetio to gradilište te obišao cijelu Istru, podsjeća HRT.
Komentari