Godinu dana nakon prosvjeda “Hrvatska može bolje”, kojim se tražila transparentnost i poštivanje kriterija u procesu obrazovne reforme, koji je HNS iskoristio za političku trgovinu, GOOD inicijativa s razočaranjem primjećuje da su sva očekivanja građana u potpunosti iznevjerena, te da se odustalo od Cjelovite kurikularne reforme, pa postavlja pitanje “Kako to, ministrice Divjak?”, rečeno je u petak na konferenciji za novinare GOOD inicijative.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak obećavala je analizu procesa, transparentnost, poštivanje kriterija, ali je napravila sve suprotno. Natječaji su izigrani, kriteriji zanemareni, a analize spremljene u ladicu, ustvrdili su predstavnici GOOD inicijative.
Upozoravaju da se odustalo i od cjelovitosti kurikularne reforme odbacivanjem Okvira nacionalnog kurikuluma. Tako se projekt preimenovao u Školu za život, a zanemareni su dosadašnji kanali kojima se informirala i uključivala javnost u praćenje provedbe Strategije i reforme, kao što su web stranice http://www.novebojeznanja.hr/ i http://www.kurikulum.hr/, što i na simboličkoj razini šalje poruku o prekidu i diskontinuitetu.
Iz inicijative podsjećaju da je 1. lipnja 2017. ministrica podržala prosvjede za Cjelovitu kurikularnu reformu, a 1. lipnja 2018. odustala je od nje, pa postavljaju pitanje – “Kako to, ministrice Divjak?”.
Ministrica možda ima neku viziju što je to “Škola za život“, ali tu viziju ne komunicira s javnošću niti imamo potvrdu da je ta vizija usklađena sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije.
Umjesto toga gledamo promotivnu komunikaciju preko stranačkih web stranica i stranica ministarstva iz koje saznajemo da ministrica i njezin tim puno rade i puno putuju. Postavlja se pitanje što rade i kakve će promjene donijeti škola za život, te planiraju li se promjene dugoročno ili samo na jedan ministarski mandat.
Od dolaska Divjak na mjesto ministrice izbačeni su iz reforme okviri za vrednovanje učeničkih postignuća, kao i oni za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća djece i učenika s teškoćama, te darovite djece i učenika, ističu u Inicijativi.
S druge strane, novac namijenjen kurikularnoj reformi u najvećem će dijelu biti potrošen na informatičku opremu. Naravno, informatizacija škola je potrebna, ali zanemarivanje ostalih segmenata i cjelovitosti reforme na kvalitativnoj razini dugoročno neće donijeti pomak pa makar imali najmodernije opremljene škole, drže u GOOD inicijativi.
Komentari