Sustav javnih bicikala u Zagrebu, poznat pod nazivom “Nextbike sustav”, gasi terminale i sprema bicikle na skladište, izvijestili su u četvrtak iz Sustava javnih bicikala d.o.o., uz napomenu kako je zimska pauza za taj sustav uobičajena u svim gradovima u Europi zbog godišnjeg servisa bicikala i nepovoljnih vremenskih uvjeta.
U srijedu, 9. prosinca, službeno je završila “Nextbike” sezona bicikliranja u Zagrebu. Tijekom trajanja zimske pauze napravit će se godišnji servis bicikala kako bi iskustvo vožnje biciklom bilo jednako ugodno kao do sada, ističu u priopćenju vlasnici “Nextbike sustava”.
Zagrebački sustav javnih bicikala, koji je bio prvi i najveći u Hrvatskoj, već dvije godine iščekuje dozvole za proširenje mreže stanica na nove lokacije. Postojeći broj stanica ne zadovoljava potrebe građana, studenata i turista i nužno je povezivanje s ostalim pružateljima usluga javnog prijevoza, prije svega sa ZET-om, saznaje se u “Nextbike sustavu”.
Trenutno “Nextbike sustav” u cijeloj Hrvatskoj broji 160 bicikala i 30 stanica. Više od 8.200 registriranih “Nextbike” korisnika prešlo je oko 280.000 kilometara, ostvarilo 120.000 najmova i smanjilo emisiju CO2 za čak 80 tona.
Grad Šibenik već je najavio dodatno proširenje i nove lokacije. Taj dalmatinski grad iskoristio je brojne prednosti sustava javnih bicikala, stanice s biciklima premještale su se ovisno o potrebama građana, pa je ovoga ljeta uz plažu Banj šibenska okolica dobila prvu otočku stanicu na Žirju.
Tijekom ove godine “Nextbike sustav” javnih bicikala nakon Zagreba i Šibenika proširio se na Gospić, Slavonski Brod i Karlovac.
Na proljeće “Nextbike” otvara šesti po redu sustav u Hrvatskoj u Vukovaru, koji kao civilizacijsko ishodište Europe u kojem se kultura razvijala pet tisuća godina zaslužuje stajati uz bok svim europskim gradovima koji ulažu u održivi razvoj.
Komentari