GLAZBENE RECENZIJE: Z++, Frenkie

z++ „Underground Pop“ (YEM): Vrlo dobar pop album odličnog producenta i lošeg pjevača

Zvonimir Husnjak, koji se na glazbenoj sceni predstavlja kao z++, pojavio se 2019. godine s albumom „18++“, nakon što je privukao pažnju singlovima „Kabriolet“, „Crno + Zlatno“, „Adrenalin“ i „Povedi me“, koji su se s nevjerojatnom lakoćom uvukli u playliste nove generacije. Husnjak je precizno svojim pjesmama pogodio dio slušateljstva koje je odraslo na svjetskim pop hitovima i plesnim ritmovima, koje je odlično upotrijebio u svojim pjesmama. Naslonio se taman na trap žanr, dodavši potrebnu melodioznost i tekstove koji odgovaraju novoj generaciji. Nezahtjevni, jednodimenzionalni i lagano besmisleni. Svejedno, z++ postao je zvijezda nove generacije i svoj status potvrdio drugim albumom „Zauvijek“ te još više velikim hitom „Trebaš li me“, koji su izveli Eni Jurišić i Matija Cvek, a Husnjak napisao i producirao. To je postala najemitiranija pjesma 2022. godine, dobivši i par Porina i Cesaricu za Hit godine. Krajem prošle godine, na svojevrsnom vrhuncu karijere, Husnjak je rasprodao Dom sportova priredivši svoj najveći samostalni koncert. Uspon se nastavio ovogodišnjim hitovima „Sedmo nebo“ i „Šnit“, kojima je z++ potvrdio svoje produkcijske i skladateljske vještine kroz izuzetno pitak pop s primjesama trapa i funka. Ta dva singla najavila su njegov treći album „Underground Pop“ s 11 novih pjesama. Kako je to već postalo nepisano pravilo, i Husnjak je ugostio neke kolege pa su mu se tako na novom albumu pridružili Massimo Savage, Coby i Bizzo iz Bolesne braće. „Underground Pop“ nije ni bolji ni lošiji od njegovih prethodnih izdanja – osim što je na neki način upao u vlastitu zamku. Kako je i dobar producent i vrlo dobar skladatelj pop pjesama, tako je Husnjak pomislio da je i dobar pjevač – što ipak definitivno nije. Nije da to smeta novoj generaciji, naročito njegovim obožavateljima, ali njegovo loše pjevanje dolazi do izražaja u dobro produciranim, pitkim pop pjesmama koje bi sigurno doživjele još veći i bolji uspjeh da je ugostio pjevača koji zna i može pustiti glas, koji vješto manipulira svojim vokalom i koji pritom unosi emocije u izvedbe. Jer Husnjaku svega toga nedostaje kao pjevaču pa zato dobri ritmovi i dobra produkcija padaju u vodu kada on zapjeva svojim ravnim glasom, bez emocije i bez strasti. Ni karizme, ni snage, ni izražajnosti. Što je prava šteta jer Husnjak, bez sumnje, spada među bolje nove skladatelje suvremene pop glazbe.

Frenkie „Manifest“ (Vlastito izdanje): Dobar stari hip-hop moćnog repera

„Ne bih nikome govorio što treba, a što ne, ali moja definicija je da umjetnost treba biti angažirana, ne uvijek, ali treba imati dozu aktivizma“, izjavio je u prigodnom intervjuu portalu Tuzlanski.ba Adnan Hamidović, ljubiteljima repa poznatiji kao Frenkie, u povodu izlaska svog novog albuma „Manifest“. Novi album, naravno, nije previše hvalio jer je njegov, ali je svejedno naglasio da je uživao u radu na pjesmama te da je snimio možda čak i najbolji materijal u svojoj karijeri. Uzme li se u obzir da ta karijera obuhvaća osam samostalnih albuma i tri s Kontrom i Indigom te da traje više od deset godina, jasno je da je u pitanju jedan od najvećih i najvažnijih repera u Bosni i Hercegovini, ali i puno šire. Koji je snimio jedan od najboljih rap albuma na ovim prostorima, na veselje ljubitelja stare škole hip-hopa kojoj se Frenkie vratio svojim angažiranim tekstovima i neskrivenim aktivizmom. Hamidović je već godinama jedan od najboljih pripovjedača, stih mu je snažan i bridak, odriješit, ne štedi na gorčini i bijesu. Takvo bi repanje i trebalo biti na Balkanu: priče s ulice, dojmovi o društvu u kojem živimo. Društvu iskrivljenih vrijednosti, upitnih moralnih osuda, bez skrupula i punom nepravde. Sve što nam kvari normalan život Frenkie je odlično prepoznao i opjevao u 11 novih pjesama. Toliko je uvjerljiv u pričanju tih priča, repanju života, da podsjeća na propovjednika kojeg mase slijede i pažljivo slušaju, uvjerene da govori istinu. Odan starom hip-hopu i staroj školi repanja, Frenkie je ponovo nadvisio svoje brojne kolege i snimio jedan od najboljih ovogodišnjih albuma. Ako se činilo da nakon svega što je snimio u proteklih deset godina ne može bolje, uspio je ponovo učiniti korak naprijed. Stvarno ga je zadovoljstvo slušati!