GLAZBENE RECENZIJE Tyger Lamb, Maika, Nina Romić

Autor:

01. TYGER LAMB ‘BORN INTO THIS’ (DIRTY OLD LABEL): Debi album za svaku pohvalu

Nije rijedak slučaj da neki bendovi bolje izvode neki glazbeni žanr od izvornih izvođača. Chicano rock lansirali su američko-meksički bendovi poput Tita i Tarantule i odavno ima svoje poklonike, a među njima su i zagrebački bend Tyger Lamb koji su ovih dana objavili debi album „Born Into This“. Fenomenalan album na kojem su znalački spojili chicano rock sa surf rockom i bluesom te soulom. Svoj doprinos dao je i producent albuma Dalibor Pavičić iz grupe Bambi Molesters, a na jednoj pjesmi pridružio im se i Luka Benčić iz grupe My Buddy Moose. No unatoč sjajnim pjesmama, odličnim aranžmanima i fino spojenim žanrovima Tyger Lamb bi se možda utopio u prosječnosti da nemaju fantastičnu pjevačicu Martinu Burulić, čiji topli glas i specifičan engleski akcent daje začin ovom odličnom albumu. Riječ je o izvrsnoj pjevačici koja u kombinaciji s bendom savršeno funkcionira, na momente podsjećajući i na Imeldu May u hitu „Johnny’s Got a Boom Boom“. Odličan debi album koji je pravo zadovoljstvo slušati i to od prve do posljednje pjesme.

02. MAIKA ‘BALKANNIBALISM’ (VLASTITO IZDANJE NA INTERNETU): Ulazak Ide Prester na globalnu scenu

Ida Prester s grupom Lollobrigida proteklih deset godina ostavila je upečatljiv trag na regionalnoj sceni, radeći uvijek hrabar korak naprijed. Istini za volju, svojim synth popom ili dance punkom osvojila je više publiku u Srbiji nego u Hrvatskoj, ali je svi cijene. Kao i kada je iskoračila i pokrenula projekt Frau Casio. Njezin novi projekt zove se Maika i ostvarila ga je u suradnji s beogradskim producentom, aranžerom, skladateljem, DJ-em i multiinstrumentalistom Urošom Petkovićem. Nastavljajući dosadašnji pojednostavljeni synth pop hopa cupa, Ida i Uroš okrenuli su se Balkanu ubacivši karakterističan balkanski melos i potencirajući specifičnu balkansku strast u kombinaciji sa suvremenim klupskim ritmovima i romskim puhačima. Jer to ima publiku širom svijeta. Ima tu i ruske, slavenske poetike i romskog melosa, reggae i ska ritmova i namjerno naglašenog lošeg engleskog jezika, ali tako da publika koja voli te ritmove i taj glazbeni izraz objeručke prihvati njihov plesni groove. Da su uspjeli u tome govori podatak da ih je nedavno grupa Gogol Bordello pozvala da ih prate na jednom dijelu njihove europske turneje. Teško da će Maika ostvariti značajan uspjeh u Hrvatskoj, ali nema sumnje da su joj vrata velikih svjetskih festivala širom otvorena upravo zbog tog iskrenog spoja suvremene plesne klupske glazbe s balkanskim melosom. Ida se možda dosad mogla poigravati svojim poskočicama i laganim zabavnim pjesmuljcima, ali ovo je njezin dostojan ulazak na globalnu scenu koji bi je mogao lansirati i više od njezinih očekivanja.

03. NINA ROMIĆ ‘SLOBODA’ (AQUARIUS RECORDS): Novi album kao kamen spoticanja

Nina Romić jedna je od najzaslužnijih osoba koja je potakla novu kantautorsku scenu i brojne kantautorice u Hrvatskoj. Stvarala je karijeru nizom samostalnih albuma razvijajući se kao autorica i pjevačica. Nastupala je i u bendu Pridjevi Dina Santaleze s Ivanom Picek, upustivši se u lo fi indie psihodeliju, eksperimentirajući s raznim glazbenim žanrovima. Sudeći po pjesmama s albuma „Sloboda“, Nina je upila dio Santalezove hrabrosti i sklonosti odmaku od klasične kantautorske pjesme, a i Ivana Picek svojim glazbenim eksperimentima utjecala je na nju. Načelno hrabar potez upijanja njihova utjecaja mogao je biti i pametan potez u nastavku karijere Nine Romić, ali „Sloboda“ je više konfuzna nego odmjerena s pažljivo složenim pjesmama. Pjesme variraju od klasičnih kantautorskih preko mainstream pjesama s hrvatske zabavnoglazbene scene do eksperimentalnih ambijentalnih indie folk pjesama koje su je dosad karakterizirale. Nina Romić htjela je napraviti korak dalje, ali „Sloboda“ nudi pjesme na koje se više spotaknula nego što će joj poslužiti kao novi poticaj. „Sloboda“ je možda njezin najlošiji album.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.