GLAZBENE RECENZIJE: TV Eye, M.O.R.T.

TV Eye „Kick It Out“ (MAST Produkcija): Čistokrvni garažni punk rock

Glumac, redatelj i pjevač Miran Kurspahić već godinama pokušava doći do izražaja sa svojim bendom TV Eye i gotovo zaboravljenom sirovom energijom iskonskog rock’n’rolla. Singl po singl, nastup po nastup, Miran i bend sve više privlače pažnju publike pa im je izdavač MAST Produkcija Stipe Mađora napokon objavio debi album „Kick It Out“. Pod neskrivenim utjecajem grupa kao što su The Stooges i MC 5, ali i brojnih garažnih punk rock bendova njihova vremena, TV Eye je snimio album kojim će bez ikakve sumnje svi ljubitelji takvog zvuka biti više nego zadovoljni. To je ista ona publika koja je objeručke prihvatila pulsku grupu Messerschmitt, noviji Detroit Groove Gang ili već iskusne zagrebačke rokere Erotic Biljan & His Heretics. Nije to muzika koja će zasvirati u eteru hrvatskih radiostanica, koje su ionako cijepljene protiv sirovog rock’n’rolla, pogotovo hrvatskih bendova koji se izražavaju na engleskom jeziku, ali je svakako vrijedna pažnje, a debi album više je nego dobar. Kurspahić je prvenstveno odličan na nastupima uživo, nešto malo slabiji pjevač, ali prije svega energičan frontmen kojega bi svaki bend poželio. Pritom ne treba zanemariti ni njegovu atraktivnu pojavu i neskrivenu strast za pokazivanjem obnaženog tijela prekrivenog tetovažama. Jedina mana ovog albuma je pomalo upitna produkcija koja je mogla i trebala biti daleko bolja za takav glazbeni žanr. Denyken bi, bez sumnje, napravio čudo od tih pjesama, no „mladi su, naučit će“. Ukratko, „Kick It Out“ je čistokrvni garažni punk rock album koji samo čeka svoju publiku.

M.O.R.T. „Samo hrabro i bezveze!“ (LAA): Vraški dobar rock album!

Sinjsku grupu M.O.R.T. prvi je primijetio poznati lovac na dobre rock bendove Zdenko Franjić još 2013. godine i objavio im debi album „Vrhunsko dno“. Već godinu dana kasnije uspjeli su dokazati ekipi iz Croatia Recordsa da su oni „next big thing“. Ekipa iz CR-a ubrzo je shvatila da je to činjenica i da su vrlo ozbiljni, a nedugo po objavljivanju postali su i zahvalni što su im se javili jer je M.O.R.T. svojim drugim albumom „Odjel za žešće“ stigao na scenu kao odličan novi rock bend nesklon kompromisima i vrlo brzo postao jedan od hvaljenijih i traženijih novih hrvatskih rock bendova. Iako svoju muziku definiraju kao punk blues, M.O.R.T. je zapravo odličan sirovi garažni rock bend s punk energijom i čvrstim stavom. Album „Tužna kocka“ 2016. godine samo je potvrdio njihov status da bi potom 2020. godine objavili album na engleskom jeziku „Standing Runnigman“, ali za agenciju LAA. Bio je to prilično neočekivan potez i dogodio se očekivani pad popularnosti. Je li im sva ta euforija oko njih i njihovih pjesama dala vjetar u leđa da se uz pomoć agencije LAA otisnu izvan granica Hrvatske, znaju najbolje oni sami, ali je činjenica da su nakon tog albuma na neko vrijeme nestali sa scene. Jest da je iste godine stigao i covid-19, ali svejedno album zapravo nije iznjedrio nijednu važniju pjesmu za njihovu karijeru. Zahvaljujući virusu koji se proširio svijetom i prisilio brojne muzičare da stanu na loptu, pa tako i njih, svu nagomilanu energiju ispucali su na pjesme za novi album i dali si oduška. Kako u pražnjenju nakupljene energije tako i u kreativnom smislu. Uostalom, i sami su objasnili kako je nastao album i tako ga najbolje opisali: „Zabili smo se u deset kvadrata i bijesno i frustrirano nabijali danima, zbunjeni kao životinje u zoološkom. Utjelovili smo 11 surovih, snažnih i neukrotivih pjesama. Ovoga puta nema balada i nema milosti. Pojačajte do kraja i razbijajte nešto, nama je pomoglo nek’ i vama služi!“ Album je doista takav – divlji i beskompromisan, a nadasve odličan. Štoviše, „Samo hrabro i bezveze!“ njihov je uvjerljivo najbolji album u karijeri i jedan od boljih ovogodišnjih rock albuma. Na 11 odličnih novih pjesama gotovo nema lošeg poteza, krivog stiha ili pogrešnog aranžmana. Vraški dobar rock album!