Rundek & Ekipa „Brisani prostor“ (Menart): Velike pjesme o smislu života
Budući da je riječ o duplom EP-ju s po pet pjesama, odnosno dvjema cjelinama koje pripadaju jednom zajedničkom prostoru, kako je istaknuo Rundek, „Brisani prostor“ je možda najslojevitije i ujedno najkompletnije djelo Darka Rundeka od početak samostalne karijere. Dakako, to „samostalna“ treba uzeti sa zadrškom jer su uz Rundeka uvijek bili ili Cargo Orchestra ili Cargo trio, a sada je tu njegova Ekipa u kojoj se pojavio i izrazito talentirani mladi skladatelj Roko Crnić čija je matična grupa Porto Morto. Crnić je, po svemu sudeći, diplomirao Haustor i magistrirao rane radove Darka Rundeka pa svaka njegova bas dionica u novim pjesmama kao da je logičan nastavak onoga što je Rundek skladao od 1981. godine naovamo. „Brisani prostor“ na neki način crpi i spaja esencije triju albuma: prvog albuma Haustora iz 1988. godine, prvog samostalnog Rundekova albuma „Apokalipso“ iz 1997. godine i albuma „Plavi avion“ iz 2010. godine. Rundek je ponovo buntovan, kroz stihove koji savršeno pristaju zadimljenoj krčmi u kojoj se piju gemišti i raspravlja o smislu života. Ponovo je okružen anđelima, svojim muzama, i zagledan u nebesa i daljinu. Nove pjesme su poetski izuzetno snažne, a glazba atmosferno savršeno pojačava stihove. Ponovo je tu njegov jedinstveni alter pop zaogrnut na momente psihodelijom, ali kao i uvijek, pitak i podatan. Istini za volju, album ne nudi ni novu „Enu“, „Apokalipso“, „Grane smo na vjetru“ ili „Sanjala si da si sretna“ niti neki novi potencijalni radijski hit, ali svaka nova pjesma ostavlja duboki dojam i budi refleksije, što je karakteristično za Rundekov autorski rukopis. Tko god voli dosadašnji opus Darka Rundeka, prepoznat će u novom albumu veliko djelo koje se otkriva svakim novim preslušavanjem. Fenomenalno ostvarenje možda i najvećeg hrvatskog rock pjesnika čijoj se kreativnoj energiji samo možemo duboko nakloniti.
Je Veux „I Glow“ (LAA): Fantastičan solo album
Je Veux odnosno Željka Veverec vlasnica je jednog od trenutno najboljih ženskih vokala u Hrvatskoj, a mnogima je poznata kao pjevačica grupe Mangroove, ali i kao životna družica Tonija Starešinića iz nu jazz grupe Chui, s kojim i glazbeno surađuje u grupi Mangroove. Samostalni album Željke Veverec kuhao se dugo, a da bi mogao biti odličan, bilo je jasno već nakon prvog singla „Girlfriend“ koji je Veverec pustila u život prije otprilike godinu dana, a koji je zbog njenog izuzetno snažnog i emotivnog vokala i neopisive lakoće kojom pjeva zazvučao kao nova pjesma Annie Lennox. Sve pjesme na albumu otpjevane su na engleskom jeziku, a na momente njezin vokal podsjeća i na Tracey Thorn, što je uz usporedbu s Annie Lennox apsolutno dobitna kombinacija jer su u pitanju možda dva najljepša europska pop vokala. U pjesmi „Beautiful“ njezino pjevanje i riječi doista zvuče zavodljivo i teško joj je ne povjerovati da je život prekrasan. Uglavnom, Veverec pjeva fenomenalno i svjesna je ljepote svog glasa koji je, prikladno, u svim pjesmama u prvom planu. Pritom svakako treba naglasiti da nije riječ samo o vrhunskoj pjevačici divnog glasa, već i velikoj i respektabilnoj autorici koja je autorski potpisala svih devet pjesama. U tome joj je očekivano pripomogao suprug Starešinić, ali i probrana ekipa glazbenika, na prvom mjestu Janko Novoselić koji se pobrinuo za dodatnu elektroniku i efekte i miksao cijeli album koji je potom sa Starešinićem i producirao. Tu su zatim Hrvoje Nikšić, Đuro Dobranić, Igor Dorotić, Matej Milošev i Dean Melki, a valja spomenuti da je album masterirao Petar Dundov. Sjajna ekipa suradnika zahvaljujući kojoj album zvuči kao aktualni, suvremeni europski pop, a dodali su i ono nešto malo više da sve bude još progresivnije i upečatljivije. Iako album ne nudi hitove na prvu, što nismo ni očekivali, Veverec je snimila savršen materijal za osvajanje publike oko kojeg će se „potući“ brojni remikseri. Fantastičan album koji će vjerojatno vrlo brzo pronaći svoju publiku širom svijeta!
Komentari