GLAZBENE RECENZIJE One Possible Option, Superval

Croatia Records, Superval

One Possible Option „Eter“ (Croatia Records): Fenomenalan drugi album vrhunskog rock benda

Nakon što je 2020. godine gromoglasno stupilana hrvatsku glazbenu scenu albumom „No King“, najboljim rock albumom te godine snimljenim u Hrvatskoj, iako je zvučala kao nove američke rock zvijezde, grupa One Possible Option nije zbog korone imala priliku pokazati sav svirački potencijal kojim se na tom albumu predstavila. Niz više nego pozitivnih recenzija i povremeni nastupi održavali su ih na životu i poticali da budu još bolji. Što je nakon spomenutog albuma bilo gotovo nemoguća misija, ali oni su je ostvarili. Novi album „Eter“ bez sumnje je neočekivani korak naprijed. Možda čak i dva. One Possible Option doista zvuče kao upravo otkrivena američka rock atrakcija koja je već poharala domaće festivale i najveće dvorane i stigla do Europe. Fantastičan i moćan vokal Denija Kasapovića nosi sve pjesme svojom izražajnom snagom i odmah primjetnom emocijom, jer njima su tekstovi jednako važni kao i glazba pa je i pjevanje istinski nadahnuto i posebno. Snažna rock mašina stvorila je novih osam pjesama koje bi se stilom mogle smjestiti negdje između grungea, stonera i indie rocka, ali uz nevjerojatnu pitkost i radiofoničnost kakve se u Hrvatskoj rijetko čuju. Pritom su sami i producirali album, i to tako da zvuči kao da ga je producirao Rick Rubin. Nove pjesme samo čekaju svoju šansu na bilo kojoj svjetskoj radiostanici i obožavanje ljubitelja dobrog rock zvuka bez obzira na to gdje se nalazili, jer udara gdje rock treba udarati i poziva na skakanje u zrak, sviranje zračne gitare s osmijehom na licu, uživanje i prepuštanje pjesmama. Nevjerojatno moćno i kvalitetno, kao malo koji album u Hrvatskoj posljednjih godina. Ovaj bend zaslužuje globalnu slavu jer ima sve što je potrebno za osvajanje svijeta, a sve ostalo su biznis i politika. Oni su svoj dio posla odradili. Svakako treba izdvojiti i posljednju pjesmu na albumu, koja je vrlo vjerojatno i neki novi početak. Riječ je o pjesmi „Eter“ koju izvode na hrvatskom jeziku, ali je jednako kvalitetna i moćna kao i ostale pjesme na albumu, ako ne i bolja. Kako god, „Eter“ je u eteru i samo čeka slušanje, slušanje, slušanje, pjevanje, a potom i skakanje u prvim redovima na koncertima. Sigurno će se naći među najboljim albumima 2024. godine.

Superval „Superval“ (Superval): Super Superval

Kao prvo i osnovno, treba odmah naglasiti da je profesorica Ana Bajo pokretanjem priče zvane „Superval“ napravila više za život rock scene u Hrvatskoj nego svi kritičari, organizatori, promotori i diskografi zajedno. Ona je mlade, u njihovim formativnim godinama, upoznala s rock glazbom i omogućila im da se njome izraze najbolje što mogu i znaju pod okriljem Supervala. Pogurala je one kojima je trebao neki vjetar u leđa da izađu na pozornicu i pokažu što znaju. Da se trude, da se znoje, da uče, da padaju i da se dižu. Nakon gotovo pet godina Superval je od lokalne, školske inicijative, prerastao sam sebe, a rezultat te divne priče je i prva kompilacija jednostavno nazvana „Superval“. Album s deset mladih bendova od kojih šest pjeva na hrvatskom jeziku, a ostali na engleskom, svojevrsni je vrhunac dosadašnje priče o Supervalu. Nema smisla previše pisati tko je od tih bendova bolji i najbolji, ovakav ili onakav, gledati njihove mane, minuse i pogreške ili hvaliti ovog ili onog, no mora se reći da je ukupan dojam iznad svih očekivanja. Ima doista sjajnih bendova, a recimo samo da se ističu Željezne pilule i D. Album „Superval“ je ogledalo percepcije rock glazbe među mladima. Pogled na scenu u nastajanju, na temeljima jedne prekrasne i pozitivne priče koja se nastavlja. Ana Bajo je odabrala deset bendova u kojima je vidjela budućnost hrvatske rock scene, a to su: Slow Cured, Željezne pilule, Smrdljivi Martini, Štekeri, Gradske bitange, DkD, Freaktion, Frequency, D. i Sunshine & Rainbows. Sve su to vrlo mladi muzičari koji tek trebaju sazreti, ali već sada svojim skladateljskim idejama, aranžmanima i samom vještinom sviranja izlaze iz okvira i najavljuju sutrašnjicu koja demantira lamentiranja o mladima koji vole samo trap i 24 sata gledaju u mobitele. Superval je pomaknuo granice i u lice se nasmijao svima na sceni. Album nije objavila nijedna diskografska kuća, već je objavljen u vlastitoj nakladi. Tako se to i radi!