01. JONATHAN ‘TO HOLD’ (LAA): Najbolji i najzreliji album
Nakon što su prije godinu dana objavili album „To Love“ nazivajući ga prvim dijelom jedne cjeline, ovih dana izašao je drugi dio, novi album „To Hold“ s kojim su zaokružili zamišljenu cjelinu. Već nakon prvih singlova, a osobito nakon debi albuma „Bliss“, bilo je jasno da su ovi Riječani pomaknuli granicu pop glazbe u Hrvatskoj, ponudivši kvalitetne pop rock pjesme koje mogu funkcionirati u bilo kojem djelu svijeta, za razliku od anemičnim i bezizražajnih takozvanih zabavnih pjesama hrvatske estrade. Strašno je to da takva grupa ima izuzetno slabi airplay u Hrvatskoj i da dobar dio publike još uvijek ne poznaje njene pjesme. Novim albumom ponovo su uspjeli otići korak naprijed. Za razliku od prethodnika „To Love“ koji je bio mračniji i sporiji, „To Hold“ pršti optimizmom i energijom vezanom za globalnu indie pop scenu, poput fantastičnog aktualnog singla “I Never Meant To Be There” koji zaziva najbolje dane Roxy Music, dok pjevač Zoran Badurina svojim izvedbama čvrsto napreduje prema tituli najboljeg hrvatskog rock vokala. Valja istaknuti i odličan singl „I Don’t Mind“, u kojem gostuje Lovely Quinces koja se stopila s bendom i glasom oplemenila vrijednost ovog sjajnog benda. „To Hold“ je njihov najbolji i najzreliji album koji kvalitetom pjesama zaziva ponovo slušanje.
02. PAVLE MILJENOVIĆ ‘BEGIN’ (CROATIA RECORDS): Vrhunski suvremeni jazz
Pavle Miljenović jedan je iz generacije o kojoj će se tek govoriti, a koja gotovo iz mjeseca u mjesec proteklih godinu, dvije izbaci glazbenika koji kreativnošću, talentom i kvalitetom izvedbe ostavljaju bez daha. Ivan Bonačić, Šimun Matešić, Jurica Leikauff, Michael Paar, Zvjezdan Ružić… a sada i Pavle Miljenović. Nevjerojatno zrelo ostvarenje glazbenika koji je kao i niz njegovih kolega polako sazrijevao kroz razne projekte, da bi napokon ostvario zamišljeni debi album i pokazao zrelost i talent. Miljenović se na debi albumu predstavio kao vrhunski skladatelj i autor te jazz gitarist. Njegove skladbe su nevjerojatno bogate i skladne i ispunjene snagom emocija u kojima glavnu ulogu nema Miljenović, nego skladba. To ne uspije baš svakome, niti se mnogi glazbenici usude na takve hrabre i odlučne korake, pri čemu su mu pomogli vrhunski glazbenici Mario Bočić na saksofonu, Hrvoje Galler za klavirom, Zvonimir Šestak na kontrabasu i Borko Rupena za bubnjevima. Njegove skladbe odišu suvremenim štihom i ima sve predispozicije da dospije na svjetske jazz pozornice jer je riječ o vrhunskom jazz albumu.
03. GORAN TRAJKOSKI ‘TEŠKIOT GLAS NA NOVITE HIMNI’ (MKC): Mračno i moćno
Ovo je drugo izdanje koje je u 2017. objavio cijenjeni makedonski kazališni skladatelj Goran Trajkoski, glazbenik u našim krajevima poznat po radu u rock grupama Padot na Vizantija, Anastasia, Mizar i Lola V Stain. I dok je prethodno izdanje „Na svetov ubavina“ bio izbor glazbe koju je skladao za kazalište, novi album njegovo je novo autorsko djelo, u kojem se odlučio vratiti rock korijenima, najranijoj fazi rada s Padot na Vizantija, kada je i privukao pažnju zbog interesantne fuzije bizantskog glazbenog nasljeđa i suvremenog rock izričaja. Novi album doista je nastavak ranih radova, što je ugodno iznenađenje, ali i razočarenje jer se nakon 35 godina očekuje svježi materijal. Trajkoski nam ponovo nudi svoje viđenje mračne strane Balkana umotane u bizantsku glazbenu baštinu, u spoju s bučnim, moćnim i teškim gitarskim dionicama i specifičnim monaškim pjevanjem na pitak i teatralan način. Na momente njegov specifični glazbeni izraz kao da nadilazi zapadnoeuropsku rock glazbu, nudeći nam svjež i osebujan autorski izraz pred kojim se možemo nakloniti. „Teškiot glas na novite himni“ originalan je i moćan album zbog kojeg Trajkoski s razlogom stoji na čelu suvremene makedonske rock scene i koji će razveseliti ljubitelje gothic glazbe.
Komentari