01. FILIP MOTOVUNSKI ‘TEN YEARS MAKING BEATS’ (PDV RECORDS): Hrvatski drum’n’bass guru
U Hrvatskoj postoji impresivna scena kvalitetnih DJ-a i producenata koji stoje rame uz rame s DJ-ima iz cijelog svijeta. Stoga ne čudi da često čujemo za pojedinog domaćeg DJ-a koji se upravo vratio s gostovanja iz New Yorka, Berlina, Tokija, Hong Konga, Barcelone, Moskve ili Tel Aviva. Filip Vrtarić uzeo je umjetničko ime Filip Motovunski i kroz godine je postao jedan o najvažnijih, a ujedno i najboljih DJ-a drum’n’bass žanra. Da ne bi bilo zabune, Filip ne vrti samo ploče, nego i stvara beatove nudeći domaću porciju drum’n’bassa pa je nakon deset godina odlučio sve to objediniti na dvostrukom albumu ‘’Ten Years Making Beats’’.
Tako album na jednom disku nudi 13 njegovih drum’n’bass ‘’hitova’’ (Best Beats), dok drugi sadržava 37 miksanih beatova (Mixed Beats), odnosno djeliće s kojima se poigravao spajajući ih u jednu cjelinu. Ovo je prvi hrvatski drum’n’bass album u cijelosti i prvi autorski miksani disk vlastitih pjesama. Vrlo dobro.
02. SVEMIR ‘MALE LAŽI’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Bez karizme, ali sa stavom
Treći album Zvonke Obajdin s grupom Svemir ujedno je i njeno najzrelije ostvarenje. Snimljen je u studiju Pod.room Dražena Gavrilovića i Marka Mrakovčića, a gosti na njemu su Ivana Žabkar na violini te Ivan Šćapec i Dimitrij Popović, članovi nekadašnje grupe Vlasta Popić. Svemir se na novom albumu hrabro uhvatio ukoštac s pjesmom ‘’Pobratimstvo lica u svemiru’’ Tina Ujevića i ‘’Snijegom’’ Vjekoslava Majera, s kojima se mogu ponositi, dok je njihova verzija pjesme ‘’Catch’’ grupe The Cure potpuno nepotrebna.
Zvonka Obajdin još uvijek nije pogodila dobitnu kombinaciju jer glazba grupe Svemir kao da ide jednim smjerom, a Zvonka drugim, iako se nalaze na istoj stazi. Pomalo neinventivno, ali zavodljivo, pjesme grupe Svemir zvuče dobro, ali ne i nešto više od toga. Bez karizme, ali sa stavom, ‘’Male laži’’ su neujednačen album koji ima svijetlih trenutaka, ali i nepotrebnih padova. Očito je da traženje još uvijek traje. Više hrabrosti, eksperimenata i aranžerskog zaokreta dobro bi došlo u budućnosti.
03. IZET MEDOŠEVIĆ ‘GRANULO JE SUNCE’ (DALLAS RECORDS): Poetika asfalta
Izet Medošević pripadnik je riječke rock scene koji je kroz razne bendove prisutan na njoj već desetljećima, iako nikada nije dobio zasluženo izdanje. Bio je član Avlijanera i grupe OŠ Sulud III, a objavio je i zbirku pjesama ‘’Genij usamljenog čovjeka’’, ali je prije svega pripadnik uličnog života riječkog undergrounda. Roker kojega svi poznaju, koji sve poznaje i koji rock živi i čije pjesme nisu umjetne, nego su dio njega, a takav je i ovaj album.
Riječ je o pjesmama s posebnom privlačnošću koje zavode ispod površine. ‘’Granulo je sunce’’ je zbirka iskrenih pjesama i vrlo dobar uvid u Medoševićevu kreativnu stranu. Njegove pjesme su lo-fi i posjeduju specifičnu poetiku života na asfaltu. Iskustvo pretočeno u poeziju kroz rock’n’roll. Uz minimalnu pratnju basista i bubnjara, Medošević je dobio moćniji zvuk koji na momente od nekih pjesama stvara izuzetno vrijedne i kvalitetne skladbe koje ga stavljaju među kantautore koji zaslužuju brojniju publiku. Medošević je napokon uspio pokazati talent i zaslužio da obratimo pažnju na njega. Albumu je svejedno potrebna dorada, i produkcijski i na trenutke i aranžerski. Drugi album će definitivno pokazati je li doista riječ o konačnom otkrivanju sakrivenog talenta.
Komentari