Dimitrije Dimitrijević „Čar-pitanje“ (Menart): Odličan album talentiranog glazbenika
Ima već par godina kako je Dimitrije Simović, glazbenik iz Niša, počeo češće dolaziti u Zagreb gdje je upoznao srodne glazbeničke duše. Malo pomalo, kroz seriju zajedničkih nastupa, sessiona i razmjenu ideja, Simović se doselio u Zagreb i započeo rad na svom novom projektu Dimitrije Dimitrijević. I prije zagrebačkih dana došao je na glas kao izuzetno kreativan glazbenik zahvaljujući svojoj niškoj grupi Igralom s kojom je objavio dva albuma, jako dobro prihvaćena u regiji pa tako i u Hrvatskoj. Za razliku od specifičnog zvuka grupe Igralom, kombinacije pustinjskog bluesa, afro funka i novog vala, Simović na novom projektu nudi posve novi glazbeni izraz. „Čar-pitanje“ je poput pjesmarice nevinog pjesnika, neiskvarenog današnjim načinom života, album iskrene poetike naglašene down tempom i smooth jazzy ritmom kao predivnom glazbenom podlogom za opuštanje i zaborav. Dok lagano prstima lupkate taj ritam. Primarno basist, Simović očekivano u prvi plan stavlja bas, oko kojega nastaju pjesme kojima dodaje sve potrebne začine da taj smooth još više dođe do izražaja, kroz sjajno složene aranžmane. Svakako treba napomenuti da su Simoviću u realizaciji ideja pomogli Vedran Peternel koji je sjajno s njime razradio aranžmane, Ivan Grobenski i Simovićeva djevojka, kantautorica Sara Renar. „Čar-pitanje“ je zbirka jako lijepih pjesama, ali bi istovremeno, zanimljivo, vjerojatno mogao funkcionirati i kao instrumentalni album upravo zbog sjajnih aranžmana. Kao što bi i pjesme bez popratne glazbe mogle funkcionirati same za sebe u zbirci pjesama. Nema sumnje da je Dimitrije Simović izuzetno nadaren i talentiran glazbenik, a ovim albumom započeo je jednu novu karijeru kroz posve novi glazbeni pravac kojim se sjajno nadovezuje na dream pop, chamber pop i ambijentalni indie, ali ga skladateljskim umijećem savršeno nadograđuje. Idealan soundtrack koji se s najvećim zadovoljstvom sluša na kraju dana, dok uz čašu omiljenog pića zavaljeni sjedite u svojoj fotelji.
Boris Štok „Uvijek dio mene“ (Aquarius Records): Provjereni pjevač indie pop izraza
Boris Štok je dolaskom na scenu još s grupom Quasarr 2007. godine na neki način bio ispred vremena. Mnogi još uvijek s razlogom žale što se ugasila njegova matična grupa u kojoj je počeo te sjajno spojenim zvukom elektronike i indie popa i svojim odličnim vokalom oduševio domaću publiku. Svejedno, Štok se odlučio na samostalnu karijeru i 2018. godine objavio je svoj prvi album „Ispod kože“. Nagrađivan je, hvaljen i tapšan po leđima, a svejedno ga još uvijek i nakon punih deset godina na sceni predstavljaju kao mladog pjevača čije vrijeme dolazi ili pak kao odličan novi vokal. Nikad dovoljno blizak mainstreamu da se dodvori radiopostajama širom Hrvatske, zbog specifičnog glazbenog izraza bliskog urbanoj europskoj indie pop sceni ostao je uvijek „alternativan“. Pjesme su mu pitke, a vokal sjajan, no svejedno je nadglasan anemičnom domaćom zabavnoglazbenom scenom. Blizak europskoj indie pop sceni, ali dalek domaćim medijima. Vjerujući u svoju glazbu Štok je nastavio svojim putem i nakon par odličnih singlova ovih dana izbacio i odličan novi album „Uvijek dio mene“. Sama naslovna pjesma predstavlja ga kao vrhunskog autora koji bi se savršeno uklopio u aktualnu britansku indie pop scenu. Možda i zbog toga album zatvara njegova vrlo specifična obrada pjesme grupe Joy Division „Love Will Tear Us Apart“ koju je snimio još 2016. godine u Berlinu i Londonu dok je snimao kompletan album na engleskom jeziku. Valja spomenuti da je na novom albumu prisno surađivao s članom riječke grupe The Siids Darkom Terlevićem, dok je mastering radio provjereni riječki producent Matej Zec, a kao gost se u funkciji koautora pjesme „Prašina“ pojavljuje i Sandi Bratonja, član grupe Urban&4. Konkurencija na europskoj sceni mu je, bez sumnje, abnormalno velika, dok je kod kuće izvan svih tokova jer nudi fini suvremeni klupski štih u pjesmama kojima dominira elektronika u fuziji s indie pop zvukom. Možda Štoku nedostaje taj jedan veliki hit koji će privući veliku pažnju i ostati na vrhovima ljestvica par mjeseci, ali svejedno je na novom albumu ponudio sjajnih 13 pjesama. Među njima još uvijek nema tog jednog velikog hita (iako je „Reci mi“ u uskoj konkurenciji najvećeg hita u njegovoj karijeri), ali ima odličnih novih pjesama koje će bez sumnje pronaći svoje mjesto u programu hrvatskih radiostanica koje drže do svoje reputacije.
Komentari