Boris Štok ‘Minimalizam’ (Aquarius Records): Velikan emotivnog vokala
Nakon što je krajem 2022. godine objavio svoj treći studijski album 3, Boris Štok se bacio na promociju paralelno stvarajući neke nove pjesme kojima će osvojiti slušatelje.
Nadamo se uspješnije nego do sada. Na ovogodišnjoj Dori predstavio se odličnom baladom Can We Talk? i još jednom zaintrigirao slušatelje svojim fenomenalnim glasom, što svejedno opet nije bilo dovoljno da dospije na naslovnice i postane zvijezda koju u Hrvatskoj cijene zbog umjetnosti, u ovom slučaju vokalne, ali i autorske.
Kako god, svjestan svojih vokalnih mogućnosti i jedinstvene emocije u svom prekrasnom glasu, Štok se na novom albumu Minimalizam odlučio na zanimljiv i zapravo vrlo dobar potez, ogolivši se do kraja. Svoje dosadašnje pjesme predstavio je u “ogoljenoj” formi uz pratnju vrhunskih glazbenika koji odgovaraju njegovu senzibilitetu.
Tako njegov vokal samo uz pratnju Matije Dedića ili Elvisa Stanića, Ante Gele ili Ive Popeskića, dolazi još bolje do izražaja. Upravo je tim jednostavnim, minimalističkim pristupom udahnuo novi život u stare pjesme na kojima je radio s dugogodišnjim suradnikom Darkom Terlevićem, pa je savršeno sjela i njegova verzija pjesme Arsena Dedića Ni ti ni ja koja zatvara album.
Na albumu su i pjesme Kao nekada, otpjevana u duetu s Terezom Kesovijom, te Jedino što treba, koje su po Štokovim riječima “jedine klasičnog bendovskog tipa i produkcije, ali se senzibilitetom i estetikom uklapaju u priču i daju lijepu dinamiku albumu”.
Divno je čuti danas takvu emociju kakva je u vokalu Borisa Štoka, a koja izvire iz njega poput bistre vode iz izvora. Sve u svemu, novi album je odličan potez, izvedbe su prekrasne i pune predivne vokalne emocije kakva je danas vrlo rijetka na hrvatskoj sceni.
Petar Čulibrk ‘Sail Away’ (Intek Music): Stara duša suvremenog jazz skladatelja
Debi album Petra Ćulibrka Old School, objavljen 2022. godine kao solo projekt World’s okayest Pianist, predstavio ga je kao vrsnog skladatelja i pijanista. Ulazak na scenu kakav je zaslužio i niz pohvala koje su uslijedile dali su mu poticajnu energiju da nastavi gdje je započeo.
U međuvremenu je jednako iznenadio projektom nastalim sa strane pod nazivom Those Four Guys, gdje je s Delačem, Firstom i Novoselićem pokazao kako se dobro razumiju u stvaranju suvremenog jazza i da to čine više iz nekog osobnog zadovoljstva nego iz želje da se pokažu i dokažu. A to na tom albumu se i te kako čulo.
No Ćulibrk je paralelno skladao za svoj novi album, vjeran staroj školi jazza. Poput starih fotografija i crno bijelih snimki jazz pijanista koji između dvaju dimova lule probiru po tipkama pokazujući svu svoju vještinu i talent.
Pijanist stare duše i sjajne jazz patine ponovo nam je na albumu Sail Away dokazao da je izvrstan skladatelj i pijanist. Njegove su skladbe pune i sadržajne, a njegov stil sve profinjeniji. U goste je pozvao Olivera Potočnika na tenor saksofonu, koji se sjajno nadovezao na Ćulibrkove skladateljske ideje u pjesmi Legacy, kao i Filipa Pavića koji je svojom gitarskom vještinom obogatio naslovnu skladbu Sail Away te Zvonimira Šestaka na kontrabasu koji je savršeno dopunio Ćulibrkovo viđenje salse u skladbi Dance Class.
Petar Ćulibrk postao je važan hrvatski jazz pijanist kojeg je pravo zadovoljstvo i užitak slušati, i to jednako u “rasplesanim” motivima kao u sjetnim jazz baladama, poput skladbe 3000 koja zatvara ovaj odličan album.
Bez obzira na neskrivene utjecaje pijanističkih jazz velikana, Ćulibrk je sve originalniji skladatelj, pun emocija u svom glazbenom izrazu i možemo i moramo mu na tome iskreno zapljeskati. Zaista odličan jazz album.
Komentari