GLAZBENE RECENZIJE: Barbara Munjas, James Night

Autor:

Barbara Munjas “Right Place & Right Time” (Aquarius Records): Veliki album talentirane autorice

Dugo je, jako dugo trajao put do prvog samostalnog albuma Barbare Munjas, ali se čekanje isplatilo – i njoj, koja može biti više nego ponosna na svoj prvi samostalni album, i nama slušateljima, koji napokon možemo na jednom mjestu čuti sav talent i vještinu koju već godinama brusi. Nakon šest godina pjevanja s grupom Gustafi, koje su je naučile svim zamkama zanata i u kojima je prisvojila pozornicu kao svoju najbolju platformu za umjetnički izraz, Barbara Munjas osnovala je grupu Barbari s kojom je snimila dva albuma – „Monfiorenzo Underground“ 2013. i „Santa Barbara“ 2014. godine. Malobrojna publika već je tada uvidjela da je riječ o izvanserijskoj autorici, pjevačici i glazbenici. Uz podršku fenomenalnog benda i s pažljivo razrađenim aranžmanima za puhače, što je vrhunski odradio skladatelj, aranžer, glazbenik, producent i njezin životni partner Alen Bernobić, Barbari su zasjali na sceni, ali zbog svog specifičnog indie popa, bez podrške neke jače diskografske kuće i bez vezanja za bilo koji hrvatski glazbeni lobi, ostali su nepravedno po strani brojnih glazbenih zbivanja i bez toliko potrebne medijske podrške. I kada je već izgledalo da se Barbara Munjas povukla sa scene, pojavila se odjednom na društvenim mrežama i na YouTubeu s projektom „Barbara Munjas Calligraphy“. U tom momentu otprilike i počinje njezin rad na samostalnom albumu, koji su ovih dana napokon dočekale brojne nestrpljive uši. Bilo je to prije tri godine. Od tada je postupno, malo pomalo, ali vrlo samouvjereno, objavljivala singl po singl i najavljivala prvi album pod vlastitim imenom. Ne smijemo zaboraviti ni dvojicu njezinih suradnika, spomenutog Alena Bernobića i Marka Kalčića, nekadašnjeg člana grupe Svadbas, a danas traženog producenta i basista. Na albumu su sudjelovali i neki članovi Barbara – Goran Salvi na bubnjevima, Dino Kalčić i Alen Rešidović, a zanimljivo je da su se pridružili i Željka Veverec, Luka Žužić, Cristina Lubina, Elvis Gržinić i Ivan Šugar. Dakako, osjeti se i utjecaj Barbara, što je zapravo samo još jedan plus. “Right Place & Right Time” album je s deset pjesama na engleskom jeziku, i to doista sjajnih pjesama od kojih svaka ima glavu i rep, priču koju je teško prepričati i jednu nevjerojatnu snagu koja iz njih izvire. Stilski je to prošarano raznim utjecajima i žanrovima iako bi se dalo svesti na pitki indie pop, ali važnije je da je riječ o kvalitetnim pjesmama koje bi, da je kojim slučajem Barbara Munjas, recimo, Londončanka, dospjele na brojne radiopostaje kao singlovi dana, pjesme na koje valja obratiti pažnju, a nju bi se obasipalo hvalospjevima kao sjajnu novu kantautoricu čije vrijeme je upravo došlo. U svakom slučaju, ovaj album je diskografsko ostvarenje koje puno znači za hrvatsku glazbenu scenu jer dokazuje da imamo izuzetno talentirane autorice i pjevačice kakva je upravo Barbara Munjas.

James Night „James Night“ (Vlastito online izdanje): Retro dance za globalno tržište

Iza angloameričkog pseudonima krije se mladi Vinkovčanin Leonardo Šajin koji je nekoliko godina radio na svom debi albumu kako bi se publici predstavio u punom sjaju. Ništa nije htio prepustiti slučaju pa je tako za rad na prvom albumu angažirao Steliosa koji je radio kao asistent na miksu „Paparazzi“ Lady Gage, zatim Rileya Smitha, inženjera vokala na „Dance Monkey“ kantautorice Tones & I, Alexandera Walkima, australskog producenta, i Brama Fiddera, nizozemskog producenta i DJ-a. Riječ je o albumu koji se žanrovski može i mora smjestiti u EDM odnosno electronic dance music. Mladi James pronašao je svoju nišu i odlučio pokazati kakvu glazbu voli i stvara. Produkt njegove glazbene strasti prilično je dobar iako mu se ima što i zamjeriti. Album ima deset pjesama orijentiranih na retro dance kakav je bio u žiži interesa devedesetih, ali ne zato što kasni dvadesetak godina za aktualnim trendovima već zato što se pronašao upravo u tom glazbenom razdoblju EDM-a. Štoviše, da je ovaj album izašao sredinom devedesetih, vjerojatno bi bio slavljen i hvaljen kao nešto najbolje što je hrvatska EDM scena dala tih godina. Jer napravio je doista respektabilan album. Istini za volju, unatoč angažmanu producenata koji su se već dokazali na globalnoj glazbenoj sceni, album pati od relativno loše produkcije i doista zvuči kao da je snimljen devedesetih. Bolja, suvremena klupska produkcija mogla bi ga lansirati na globalne top ljestvice. Još da malo prilagodi skladateljski pristup aktualnim klupskim ritmovima i trendovima, lako je moguće da bude primijećen i na globalnoj sceni. Šajin ima izuzetno topao vokal, vidno je talentiran i ima neku svoju misiju i nit vodilju. To je za prvo pokazivanje i više nego dovoljno i pohvalno, pa Jamesa Nighta svakako treba nastaviti pratiti. Ako ne u Hrvatskoj onda na svjetskoj EDM sceni, jer riječ je o mladiću koji razmišlja globalno i spreman je za sve izazove globalne glazbene industrije. Zaslužuje biti primijećen jer, u najmanju ruku, ne zvuči lošije od EDM zvijezda koje se vrte po radiostanicama. Osim toga, uvodna pjesma „Head In The Clouds“ trenutno se emitira na 50 radijskih stanica diljem Europe kao dio programa neovisnih umjetnika, a album je u siječnju proglašen 45. od 200 albuma neovisnih izvođača koji se moraju poslušati. Dakako da se to ne odnosi na hrvatske radiostanice, uz napomenu da je album objavljen kao vlastito online izdanje.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.