GLAZBENE RECENZIJE Jerko Jurin Quartet, Borna Pehar

Autor:

Jerko Jurin Quartet “„Deceptive Simplicity“ (Cantus): Bučnija strana jazza

Jerko Jurin je dobro poznati bubnjar na hrvatskoj glazbenoj sceni. Kako kroz jazz tako i kroz razne druge hibridne i pomalo eksperimentalne glazbene projekte kojima je naglasio da nije niti želi biti klasičan bubnjar odnosno bubnjar u „običnim bendovima“. Iako je tek prošle godine magistrirao bubnjeve na odsjeku za jazz Fakulteta za glazbu i izvedbene umjetnosti u Grazu, u klasi Howarda Curtisa, Jurin je već ranije pokazao svoj žanrovski izbor kao član odlične eksperimentalne instrumentalne avant-alter-jazz grupe Šumovi protiv valova, a potom i kroz ipak nešto pitkiji kolektiv Trokut, koji je kombinirajući jazz s elektronikom i naglašenom atmosferom izbrisao granice glazbenih žanrova ponudivši novo viđenje suvremenog zvuka. Jurin je tako sazrijevao uz svoje žanrovske istomišljenike Luku Čapetu i Pavla Jovanovića na gitarama i Hrvoja Kralja na bas gitari, s kojima je svirao u spomenutim grupama te na koncu i snimio album „Deceptive Simplicity“. Iako su si sva trojica dala oduška na svojim instrumentima, Jurin je ipak postavio sve skladbe tako da bubnjevi vode priču bez obzira na to je li riječ o aritmičnim i pomalo konfuznim momentima ili čvrstim, hard rock pasažima u kojima njegovo bubnjanje više odgovara stoner rocku i grungeu nego jazz kolektivu, a koji na momente čak i prizivaju glazbenu estetiku slovenske grupe Miladojka Youneed s njena prvog albuma „Ghostly Beyond Belief“. Ipak, upravo taj bubnjarski izraz daje njegovu kvartetu originalnost i snagu kakve malo tko zna pokazati. Fantastični gitaristički pasaži Luke Čapete, koji se ovom svirkom prikladno odmaknuo od glazbe koju stvara s Mary May i pokazao iznimnu gitarističku virtuoznost, uz Jovanovićev poseban „touch“, odličan su spoj glazbenika koji se jako dobro razumiju i to znaju uobličiti u uzbudljive i originalne skladbe koje (ne)primjetno spajaju jazz s drugim glazbenim pravcima. „Deceptive Simplicity“ album je čvrstog i snažnog glazbenog izraza koji će mnoge ostaviti u čudu, ali i otvoriti im oči jer se netko napokon odvažio izaći izvan okvira istražujući nove prostore jazza kroz gotovo pa post rock groove.

Borna Pehar „Timezone“ (Vlastito izdanje): Vrlo dobar početak mladog jazz glazbenika

Borna Pehar je mladi (27) zadarski jazz glazbenik koji je glazbeno obrazovanje stekao prvo u rodnom Zadru (Glazbena škola Blagoja Berse), potom u Mostaru (Studij glazbene umjetnosti), nastavio usavršavanje jazz klavira na Glazbenom konzervatoriju u Klagenfurtu te magistrirao na Sveučilištu za glazbu i umjetnost u Beču (Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien). I onda je krenuo pokazivati tko je, što je i što zna. Među prvima je njegov talent primijetio Borna Šercar te ga pozvao u Jazzianu Croaticu, a potom i Lana Janjanin koju je pratio već u više navrata na njezinim nastupima. No kao i svi mladi jazz glazbenici željni pokazati svoje znanje, vještinu i talent, Pehar je jedva čekao i dočekao snimanje svog prvog autorskog albuma „Timezone“. Na albumu je njegovih devet autorskih pjesama nastalih u suradnji s glazbenicima čiju vještinu i talent iznimno cijeni, a to su Peđa Milutinović iz Beograda na bubnjevima, Roland Racz iz Budimpešte na bas gitari i alt saksofonist Joander Cruz iz Brazila. Bez ikakve sumnje riječ je o mladoj generaciji novih jazz glazbenika koji su već počeli osvajati svjetsku scenu i svakako imaju što pokazati. No možda upravo zbog njihova virtuoznog muziciranja i pokazivanja naučenog, čini se da same Peharove skladbe nisu dovoljno istaknute; kao da je svakome od njih dopustio da se razmaše i pokaže svoje vrhunce, ostavljajući Pehara u sjeni. Sve zajedno nose ih trenuci improvizacije koju je on krotio koliko god je mogao. S druge strane, i Pehar je na ovom albumu pokazao sve što je naučio, kombinirajući suvremeni jazz izraz s fusion jazzom, na momente čak i progresivnim jazzom, ali nekako mu fali vlastitog stila. Svejedno, njegovo vrijeme tek dolazi i nema sumnje da će svoj stil nastaviti tražiti i graditi te više istaknuti sebe kao autora, jer evidentno je da smo dobili vrhunskog jazz pijanista koji će nam tek pokazati još mnoge svoje skrivene talente. Vrlo dobar početak talentiranog mladog jazz glazbenika.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.