Zašto da glazbeni urednici domaćih radijskih postaja SLUŠATELJE EDUCIRAJU GLAZBOM nepoznatih bendova ili predstave dominantan žanr kada slušatelji žele čuti samo hitove. I to one dobre, stare koje obožava vlasnik radija. Srećom, glazbu koju vole mogu pronaći na internetu
Nevjerojatno je koliko glazbeni program radijskih postaja u Hrvatskoj ne odgovara ukusu većine slušatelja. Kako drugačije objasniti to da su pojedini koncerti rasprodani mjesecima unaprijed, a da se pritom ti izvođači gotovo uopće ne mogu čuti u programu hrvatskih radijskih postaja. Koncert Chrisa Cornella rasprodan je za tri sata i to šest mjeseci unaprijed. Pritom se dobar dio publike pitao tko je taj Chris Cornell. Naravno, ne znaju jer ga nikada nisu čuli na radiju. Iron Maiden svira 27. srpnja u Spaladium Areni u Splitu. Jeste li čuli posljednjih nekoliko dana ijednu pjesmu Iron Maidena na sradijskoj stanici? Niste, ali će svejedno koncert biti rasprodan. Beogradski bend Repetitor koji je ove godine otvorio glavnu pozornicu na Exitu furioznim nastupom, a njihov prošlogodišnji nastup na INmusicu proglašen je jednim od vrhunaca tog festivala, potpuno je nepoznat publici hrvatskih radijskih postaja. To što su vrhunski glazbenici i što su im svi koncerti rasprodani, a albumi ocijenjeni najvišim ocjenama, ne zanima glazbene urednike domaćih radijskih postaja. Goribor iz Bora u Srbiji odavno je proglašen jednim od najugodnijih iznenađenja rock glazbe s ovih prostora u 21. stoljeću. Ali koga to zanima na hrvatskim radijskim postajama. Znaju oni što naši ljudi vole, iako i Goribor uvijek rasproda svaki koncert u Hrvatskoj.
U Tvornici kulture, Vintage Industrial Baru, Močvari ili nekom drugom zagrebačkom klubu često gostuje neka grupa koja je izazvala pomutnju na svjetskoj sceni i među kritičarima sa svih strana svijeta jer su žestoki, melankolični, eksperimentalni, ovakvi ili onakvi, drugačiji. Ni to ne zanima glazbene urednike domaćih radijskih postaja. Oni znaju što naši ljudi vole i kakvu im glazbu treba puštati. Unatoč tome što neki od tih izvođača koji su odlučili nastupiti u malom klubu u Hrvatskoj, zapravo sviraju pred desetak tisuća obožavatelja u Europi, Americi i Aziji. Zašto da njihove pjesme vrte glazbeni urednici na hrvatskim radijskim postajama kada oni znaju da to nikoga ne zanima. O svojoj edukativnoj ulozi u izgradnji glazbenog ukusa nikada nisu ni razmišljali jer ne razmišljaju svojom glavom ili im to nije ni dopušteno. Da nema najpopularnijeg PR-a za takve koncerte, odnosno nagradnih igara na brojnim domaćim radijskim postajama, vjerojatno nikada ne bi ni čuli za neke bendove. Iako, ruku na srce, blasfemično je čuti nagradnu igru za koncert primjerice australske grupe Airbourne koju ne prati njihov hit s kojim su osvojili svjetske top ljestvice, nego primjerice hit grupe The Cure ‘’Friday I’m In Love’’ jer eto, baš je petak, a to što nam u goste dolazi Airbourne nema veze. I domaći voditelji klubova i promotori često se ‘’zalete’’ pa pozovu neke inozemne izvođače, računajući na to da je Hrvatska dio svijeta. Ugoste bend koji je na velikoj europskoj turneji i koja je gotovo rasprodana pa očekuju da će se isto dogoditi i u Zagrebu. Na njihovo iznenađenje, ali i iznenađenje članova grupe koji će biti zakinut za iskustvo nastupa u Hrvatskoj, broj prodanih ulaznica često nije dovoljno velik pa moraju otkazati koncert. Naravno, nitko nije čuo za grupu jer se njihova glazba ne vrti na domaćim radijskim postajama. To što su možda osvojili prestižnu britansku glazbenu nagradu Mercury, oduševili redakciju magazina Pitchfork, rasprodali turneju unaprijed ili se pak mnogi vesele da će vidjeti grupu kojoj predviđaju blistavu budućnost, također ne zanima glazbene urednike domaćih radijskih postaja. Zašto da slušatelje educiraju glazbom nekih nepoznatih bendova ili predstave dominantan svjetski žanr kada slušatelji žele čuti samo hitove. I to one dobre, stare koje obožava vlasnik radija i većina njegovih prijatelja. Na svu sreću, unatoč nemjerljivom utjecaju radijskih postaja na glazbeni ukus publike, brojni slušatelji shvatili su da glazbu koju vole mogu pronaći preko interneta. Ali nemaju svi vremena, volje ni znanja pronaći na internetu glazbu koju vole. Zato im je lakše upaliti radio i slušati što je na programu po izboru glazbenih urednika koji žive u virtualnoj stvarnosti, daleko od realne slike zbivanja u glazbenom svijetu ovdje i sada.
Komentari