U petak, 26. svibnja u 20 sati u prostoru Udruženja hrvatskih arhitekata, Trg bana Josipa Jelačića 3/1 u Zagrebu, u sklopu jednotjednog programa Kritička dramaturgija: o humoru u organizaciji Kulturpunkta i Saveza scenarista i pisaca izvedbenih djela (SPID) održat će se razgovor Getting Away with Art u kojem sudjeluju Krõõt Juurak, Nina Gojić i Hana Sirovica.
Ideja umjetnosti kao ekskluzivnog prostora, prostora kojemu pristup imaju samo odabrani, prostora kakav je odijeljen od ostalih sfera djelovanja, štetna je kako za samu umjetnost i kulturu, tako i za društvo u cjelini. Ipak, ona uporno opstaje zahvaljujući nizu hijerarhija i podjela koje ju podržavaju, a u kojima i svi mi koji na neki način sudjelujemo u lancu kulturne proizvodnje nerijetko sudjelujemo. Kako umjetnost možemo izvući iz tog krutog okvira? I kako se kroz umjetnost možemo izvući iz očekivanih načina ponašanja, razviti nove vrste odnosa prema svojoj okolini?
Razgovor na engleskom
U razgovoru s izvedbenom_im umjetnicom_kom Krõõt Juurak, koja_i (umjetničkom) radu, kao i drugim vrstama nematerijalnog rada, pristupa istovremeno smrtno ozbiljno i vraški zabavno, otvorit će se različita pitanja o radu koji se obavlja u kulturi i šire.
Od istraživanja paralela umjetničkog rada i rada koji obavljaju kućni ljubimci, preko izazivanja posjetitelja_ica da budu loše raspoloženi ili pak ciljanog iniciranja konflikta na radnom mjestu, pa sve do izvrtanja uloga publike i izvođača, umjetnika_ca i kustosa_ica te različitih taktika rastakanja principa projektne proizvodnje kulture – umjetnička, komičarska i pedagoška praksa Krõõt Juurak izigrava očekivanja i razigrava postojeće stanje stvari. Ukratko: u dijalogu s njihovom praksom, bavit će se radom, neradom i svime između.
Razgovor će se održati na engleskom jeziku. Događanje nastaje uz podršku Udruženja hrvatskih arhitekata (UHA).
O sudionicama:
Krõõt Juurak (Tallinn, 1981) je umjetnik_ca, izvođač_ica, stand-up komičar_ka i plesač_ica koja_i živi i radi u Beču. Studirala_o je koreografiju na ArteZ i vizualnu umjetnost na institutu Sandberg u Amsterdamu. Recentne izložbe i izvedbe uključuju Baltic Triennial 14; You’re So Busy (Shedhalle, Zürich); Thinking Like an Octopus (Wilhelm-Hack-Museum, Ludwigshafen); Art for Animals: A Perspective Change (Opelvillen Stiftung, Rüsselsheim); Cohabitation (Silent Green, Berlin).
Nina Gojić najčešće radi kao dramaturginja na nezavisnoj izvedbenoj sceni, a znala se naći i u ulogama urednice, kustosice, autorice istraživanja, inspicijentice, izvođačice. Piše tekstove o izvedbi i za izvedbu, a voli razmišljati o pisanju kao izvedbi. Piše i pisma. Suradnički razvija istraživačke, procesno orijentirane formate i znatiželje. Članica je Centra za dramsku umjetnost, uredništva časopisa za plesnu umjetnost Kretanja, Udruge plesnih umjetnika Hrvatske te Upravnog odbora Saveza scenarista i pisaca izvedbenih djela (SPID). Živi i radi u Zagrebu.
Hana Sirovica piše o i uređuje u područjima izvedbenih i vizualnih umjetnosti, filma i kulture. Također organizira programe u kulturi. Radi kao urednica i novinarka na Kulturpunktu te voditeljica projekata u Kurzivu, udruzi koja stoji iza tog portala. Zanima ju stvaranje situacija i diskurzivnih prostora u kojima se smućuju granice između kritike, prakse, teorije i svakodnevice.
Komentari